K'S Earphone 500 ( ks500) İncelemesi

'Kulaklık İncelemeleri' bölümünde karanehir35 tarafından 18 Mayıs 2017 tarihinde başlatılan konu.

  1. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.265
    Beğenileri:
    7.376
    Öncelikle k's earphone 500'ü dinlemem icin gönderen @Yabguz Yavuz'a cok tesekkur ediyorum.
    [​IMG]

    MALZEME KALİTESİ


    K's 500 earbud, 500 ohmluk bir earbud. Daplarla surulebilse de asil sesini masaustu ya da portable-tasinabilir amfilerle veriyor. Gucu seven bir earbud var karsimizda kisaca.

    Ks500, kare benzeri tahta bir kutunun icinde geliyor. Kutudan herhangi bir tasima cantasi cikmiyor, ciksa guzel olurdu. Tahtayla da ks500'u tasimak zor cepte ya da cantada.
    PicsArt_05-18-02.17.13.jpg PicsArt_05-18-02.16.00.jpg

    Ks500, sert plastik bir kasaya sahip. Kasa oldukca saglam gözükmekte.
    PicsArt_05-18-02.11.59.jpg PicsArt_05-18-02.11.26.jpg
    Ks500'un en dikkat ceken tarafi, stok kablolarin ustunde bir kaliteye sahip örgü kablosu.
    Kablo yumusak ve kolayca bükülüp cebe-cantaya konabilen cinsten. Kablonun cok uzun olmamasi bir avantaj, standart 120 cm boyunda kablo.
    Bir de kutudan kabloyu sarmak icin ufak bir deri kayis cikiyor, ince dusunulmus bi detay bu. Begendim.
    PicsArt_05-18-02.13.12.jpg

    Kablonun jacki düz ve custom kablolardaki gibi kalin, saglam ve estetik bir yapida. Jackin kolay bozulma yapacagini sanmam acikcasi.
    PicsArt_05-18-02.12.28.jpg

    Ks500'un kablosunun hoplama-ziplama ya da yurume esnasinda az da olsa mikrofonik bir etkisi mevcut. Gomlek klipsiyle kullanildiginda sorun ortadan kalkiyor.

    Kisaca fiyatina göre kutu ve malzeme kalitesi yeterli bence. Custom kablo fiyatina ks500'e sahip olabilmek de bence iyi bir duygu. Custom kablo fiyatlarinin iemde 100 dolardan baslayip 800 dolarlara kadar uzandigini dusununce, ks500'de pek eksik bulamadim. Kablosu bile tek basina begenmeme yeterli oldu malzeme kalitesini.

    Teknik Veriler

    Empedans : 500 Ω ohm
    Hassasiyet : 110dB/mW
    Frekans Araligi : 10-35000Hz
    Kablo Uzunlugu : 1.2m

    Kutu Icerigi

    -Tahta kutu
    - K's 500 ohm earbud
    - ks500 kablo kayisi(deri)
    - Çeşitli Köpük Uclar 8 set

    BASSLAR

    Ks500; hizli, saglam, siki, kontrollu ve altlara_subbasa_iyi inebilen-uzanabilen bir bass yapisina sahip.
    Basslarin edm, trance gibi turlerde az uzama disinda pek de eksigi yok.
    Metalde ise cros(pedalli davul) özelinde az da olsa bir midbass siskinligi var ks500'un. Metal harici diger turlerde midbass siskinligine denk gelmedim.
    Genel olarak Metal, jazz ve halk muzigi turlerinde ks500'un basslari iyi isler cikartayor.

    Bazi parcalar ve turler ustunden ks500'un basslarinin genel bir fotografini cekelim simdi de:


    Bass:

    Metalde bateri(5'li davul seti-1 cros-3 floor toom-1trampet-ziller) ve Bass Gitar ustunden ks500 basslari


    Lazarus AD- Last Breath

    Parca cok hizli cros(pedalli davul) ve trampetle sol alt zil vuruslariyla aciliyor. Croslarin bass siddeti vurgulu,yuksek ve derin; cogu kafaustunun(hd600-lcd 3-sony sa3000 vs.) verebildigi basstan daha yuksek bir siddet derinlik ve vurgu var ks500 davul vuruslarinda. Kisaca cros kickleri hem hizli hem vurgulu-bassli hem de govdeli.
    Cros,trampet ve floor toomlarin vurus seslerinin birbirine karismamasi ks500un artilarindan. Parcada 9 zil var, fakat en cok sol alt zille, ortadaki 5.nci zil etkin kullaniliyor. Zil vuruslari bazen cros davulun siddetli vuruslarinin golgesi altinda kalabiliyor.
    Cros,alt zil ve trampetlerden floor toomlar ustunden ataga gecildiginde her bir davul vurusu yine belirgin, bassli ve kolay ayirtedilebilir cinste. Hem hiz hem hem govde hem de subbas-bass anlaminda ks500 basslari ornegine cok az kulaklikta denk geldigim denli basarili.

    Sunu da belirtmek gerekir ki, cros davulun kick vuruslari cidden cok bassli, hizdan bisey kaybetmemesi de enteresan geldi bana. Bir ara kulak zarim patladi zannettim, o denli bassi yuksek bir vurusu var davullarin ks500'de. Davul basslarinin siddeti, sertligi ve hiz haric boyutu bir yerde beni asiyor. Cunku ks500un verdigi bass siddeti ve miktari davul özelinde, beni kisa surede sagir edebilecek denli yuksek.
    Kolay surulebilseydi, tam bir davulcu earbudu olabilirmis ks500.

    Havok-F.B.C

    Parca 40 saniyeye kadar cok sakin calinan gitarlar esliginde ilerliyor, 40.nci saniyeden sonra davul butun gumburtusu,hizi ve hasmetiyle devreye giriyor. Cok hizlilar. Slayeri Slayerden bile hizli calabilen grubu da bu yakisirdi.

    Croslar(pedalli davul vuruslari) makineli tufek gibi cok hizli, vurgulu,govdeli,bassli ve sert. Ikinci en yuksek vurgu trampetle toomlara ait. 3'unun de sesi belirgin ve birbirine karisma durumlari yok. Fakat cros davulun ks500'le verdigi siddeti ve vurgusu o yuksek basslara anca 3,5 dakika dayanabiliyorum. Son kros vurusunda kulagim patladi sandim, sagdan ciddi bir yumruk yemis gibi oldum. Sonrasinda dinlemeyi biraktim. Bu kadari yetti.

    Megadeth: SKİN O'MY TEETH
    [​IMG]
    Bu parcasin ilk 5 saniyesi benim icin önemli. Saniyesinde butun gumburtusuyle calinan croslar, trampetler ve floor toomlarla bir kulakligin bassinin ne derece saglam oldugu test edilebilir. Hizi dusuk kulakliklar, bu vuruslarin altindan hem kalkamiyor hem de patlak teker gibi bozuk ses cikariyorlar.
    Ks500 hem hiz hem de bass vurgusu olarak bu davullarin altindan kolayca kalkti. Takdir ettim. Kisaca saglam,siki ve hizli basslara sahip ks500.

    Bass gitar:

    Opeth: Advent


    Yaklasik 13 dakika suren, ic ice gecmis 4 sarkinin birlesimi bir opeth metal senfonisi Advent.
    Parca kimi yerlerde sert kimi yerlerde akustik-melodik ve kimi yerlerde ise melankolik.

    Advent, cok yogun calinan bass gitarlar esliginde hizli bir acilis yapiyor. Bass gitarlar yuksek perdelere ciktikca ve hizlandikca, ses daha da gövdeleniyor ve yer yer ks500de kulak titretecek duzeye geliyor nerdeyse. Bass gitarlarin yukselme anlarinda, sesin kulaga cok yaklasmamasi bir avantaj. Bass gitarlar gövdeli ve kalin tonlu. Arkadaki cros davulun ve digerlerinin sesi net, bass gitarlar ve davullar birbirine karismiyor, ses bulanmiyor.
    Davullar yavas tempoyla calindigi ve ataga gectigi anlarda, vurulan ziller net ve berligin olsa da hizli tempoda ziller saga sola fena dagiliyor, her ne kadar kontrollu bir dagilma da olsa bu, zil vuruslarini ayni netlikte duyamiyoruz.
    Brutal vokal-bass gitar ve davullarin birlikte hizlandigi ust mid bolumlerinde ortaya cikan bass gitar ve davul basslarina dayanmak mumkunse de, mikhael'in bass yuklu brutal vokalleri bi yerde oyle bir govdeleniyor ki, ortaya cikan bass gitar-davul ve brutal vokal bassina dayanmak oldukca guc.

    Jazz özelinde Kontrbass bassi:

    Gogo Penguin-murmuration


    Kayitta da Kontrbass basslari kulak titreten kivamdadir.
    Kontrbass bassi ile cros davul basslari acisindan zor bir parcadir.

    Parca; kontrbass, piyano ve bateri uclusunun birlikteliginde aciliyor.

    Genelde bu parcadaki bass ve hiz duzeyi yuksek kontrbasslarla davullari kontrol edemeyen kulakliklar, patlak teker gibi bozuk ses cikarirlar. Basslar camurlasir.

    K500de 40 saniyelik zor bölumu gecemedi, basslar camurlasti, patlak teker gibi ses cikardilar ( cros davul vuruslari metal muzikteki gibi ard arda hizlica degil de tek tek ama siddeti yuksek sekilde vuruluyor)
    kontrbassin basslari siddet, miktar, derinlik ve uzama olarak ks500'un bass yapisini astigindan, ks500 her ne kadar baterinin floor toomlari ve trampetleri ile piyanoda iyi is cikarsa da ayni anda vurulan cros davulla- kontrbassda resmen cuvalladi. Bunu beklemiyordum pek. Sasirtici oldu.

    Baska bir kontrbass parcasina gecelim, murmuration aykiri bir parcaydi bu anlamda. Ks500'un bass dokusunun siniri nereye kadarmis onu test etmis olduk bu parcada.

    Esbjörn Svensson Trio-Seven Days Of Falling

    Bu guzel parca, kontrbassla basliyor, piano ve hafif vurulan bateri ile devam ediyor.
    Kontrbass elle caliniyor 2.nci dakikaya kadar, sonrasinda yay ve elle calinmaya devam ediyor.
    Cok dingin, dinlendiricj ve melodik bir parca bu.

    Kontrbass tel cekisleri kalin, titresimli ve govdeli. Uzama, siddet ve derinlik olarak gayet iyi.

    Piano, kontrbass ve bateri sesleri birbirine karismiyor. Ziller net ve belirgin. Karanligin icinden simsek gibi cakiyorlar arada bir.
    Kontrbassin yay cekisleri cok melodik ve melankolik bir yapida. Sevdim
    Bu parcada gayet iyi is cikardi ks500.

    Gogo Penguin'in genelde elle calinan sert ve siddeti yuksek kontrbasslarina karsilik Esbjörn Svensson trio'nun kontrbasslari daha yumusak ve melodik bir yapida.
    Iki grubunda kontrbassini begenirim.
    Kapilardan bacalardan sigmayan bu pes sesli az melodik enstrumana karsi hep bir sempatim olmustur.

    Trance muzikde ks500 basslari:

    Astrix: Deep Junkle Walk


    9 dakika suren uzun ve hint ezgileriyle bezeli bir trance parcasi bu.
    1:15 ve sonrasinda tempo yukselmeye basliyor.
    Bass siddeti yuksek bir parca bu.

    2:02'den sonra basslar sert, siddetli ve derin.
    Kulak titretebiliyor.
    Ks500, altlara bir earbuddan beklenmeyecek denli iyi uzandi. Verebildigi bass siddeti, ath cks1100 ve lz a4'den daha yuksek.
    Basshead iemleri bazi yerlerde yakalayabilen ve cigunlukla basshead iemlerin bir tik altinda konumlandirilacak bir bass duzeyi var ks500un.

    Basslar sert, yumruksu ve siddetli bir yapida. Temponun yukseldigi anlarda hafifte olsa kulak titretebiliyor ks500.
    Ks500'un basslarinin az daha gevsek olmasini trance icin isterdim acikcasi. Boyle sert basslar beni zorlayabiliyor. Daha gevsek yavas ve uzayabilen bir bass yapisi tranceda tercihim.
    Kisaca ks500le trance muzik gibi bassli turler gayet iyi dinleniyor. Belirtelim.

    Kisaca, ks500'un basslarini trance'da az uzama disinda basarili buldum.
    Bir earbud icin bu bass seviyesi cidden beklemedigim bir durumdu. Bu acidan firmaya tebrikler.

    Paul Oakenfold- Open Your Eyes

    Deep Junkle Walk'a göre bass siddeti ve derinligi bir tik az bu parcanin. Ozellikle tranceda sevdigim tarz olan yayilan bass acisindan sevdigim bir parcadir.
    Ks500un bu parcada basslari, önceki parca kadar sert vermiyor. Hersey tam kivaminda.
    Uzama, siddet ve yayilma olarak ks500 guzel bir dinleme deneyimi yasatti bana.

    Massive Attack- Angel

    Parcanin girisinde yukselerek 8-11 saniyeleri arasi doruga cikan o subbaslari, ks500 gövdeli, titresimli ve kulaga dolduracak denli verebildi.

    1:10'da devreye giren vokal ve elektro gitar, bateriler gayet net. Karisma ve camurlasma yok. Kontrol ust duzeyde. Basslar siki, kontrollu ve iyi uzayan cinsten. Ayni zamanda Angel'in karanlik atmosferini basariyla yansitabildi ks500.
    2:32'de baslayip 3:03'e dek suren tempolu elektro gitarlar, vokaller ve bateriler gayet net. Perdeli ve birbirini örten bir sunum yok. Enstruman ayirtedilebilirligi gayet basarili. Daha evvel dinledigim iemler icerisinde ks500'deki Angel basarisina pek denk gelmemistim. Kisaca Angel özelinde ks500'u cok basarili buldum.

    Midler


    K's 500 acik, seffaf ve gövdeli bir mid sunumuna sahip. Mid bolgesi genel tonlamasi nötre yakin bir yapida.

    Erkek vokaller özellikle cok basarili ks500'de. Erkek vokaller gövdeli, güclü ve az kalin tonlu sekilde. Cok govdeli ve kalin tonlu erkek vokallerde ks500, o bass sesini bile yakalayabiliyor.
    Kadin vokaller de ayni sekilde basarili olsa da, bazen kadin vokallere ekstradan bir gövde katabiliyor kendisinden ks500.
    Bu ayni zamanda kadin vokallerin parlamasini engelliyor ama kadin vokallerin transparanligi da bazi kayiplara ugruyor tabii ki.

    Enstrumanlar

    Ks 500 bu bolgede enstrumanlar özelinde dogalligi yakalamayi basardi. Halk muzigi ve baglamadan hareketle bir örnek verirsek:

    Hasret Gültekin-Arif Sag- Erdal Erzincan-Cetin Akdeniz baglamalarinin selpe teknigi-Ceke ceke özelinde kisa bir kiyasi

    4 ustad da oncelikle baglama konusunda virtüöz derecesinde uzmandirlar. Bunu belirtelim.

    Selpe tekniginin son ustadi ve onu bir adim ileriye goturen kisi Hasret Gültekin'dir. Simdiki selpeler onun caldiginin yaninda oyuncak kalir. Belirtmek gorevimiz.

    4 baglamada cok hizli calinmakta. Fakat en hizlisi Cetin Akdeniz'e ait. Resmen surat motoru gibi hiz var fakat duygu yogunlugu az.
    Zaman zaman ortaya metalik sesler-tinilar cikiyor. Cetin Akdeniz daha cok gövdeden hareketle hizlaniyor, sap bölümüne pek cikmiyor, fakat bir virtuoz sogukluguyla da caldigindan duyguyu zaman zaman ve cogunlukla es geciyor.
    Ozellikle Cetin Akdeniz ve Tomahawk bir araya geldiginde metal dinliyormus havasina kapiliyorum genelde. Sasirticj bir hiz var cunku baglamada.

    Erdal Erzincan hem saptan hem gogusten(govdeden) guclu, hizli, siddetli ve aksak(duzensiz) ritimli vuruslar yapiyor. Baglamanin duygu yogunlugu Hasret gultekin ve arif sag'dan geride. Vurus siddetine gore cok az da olsa baglamada netlik kaybi olabiliyor.

    Arif Sag; özellikle sap'tan muthis hizli ama ayni zamanda duygu yogunlugu yuksek vuruslar yapiyor. Gövde bölümüne digerlerine göre daha az iniyor. Hiz olarak Erdal Erzincan'dan önde. Duygu yogunlugu olarak ise Hasret Gultekin'den az geride, digerlerinden epey önde.
    Hasret Gültekin'den sonra Arif Sag'in baglamanin son ustasi olarak aramizda olmasi, bizim icin bir sans.
    Erdal Erzincan ve sonrakilerde baglama, notali ve belli bir kural butunlugu icinde calinmaya basladi. Fakat Hasret Gültekin, Arif Sag ve önceki jenerasyonda, baglama duygu yogunlugu ve dogaclama orani yuksek bir oranda calinirdi.


    Hasret Gultekin, baglamayla özdeslesen ve yeri bu topraklarda asla doldurulamayacak son baglama ustadi olarak hem bu teknikte hem de baglamanin duygu yogunlugunda hepsinden önde. Hasret Gultekin baglamasinda-ki senelerdir dinlerim-digerlerinde zaman zaman gorulen metalik sesler pek yok.
    Bir baglama ancak boyle icten calinabilir. Bu alanda ve selpede rakipsiz.

    Ks500, 4 baglamada da baglamanin tonuna kendinden bisey katmayarak ve notr kalarak, ustelik hizla beraber o duygu yogunlugunu da tam vererek koca bir alkisi haketti gozumde.

    Baglamalar dogal ve gercekci, tonlama aslina uygun sekilde ince. Ks500 baglamaya ekstra bir kalinlik katmadi. Bu guzel.


    Vokaller

    Jehan Barbur'un Vokalinin "Belki, Dunya Bugun, Ask Bitti, Güzel Adam " özelinde kisa bir incelemesi

    Jehan Barbur; seffaf ve transparan bir vokal sesine sahip. Kalinlik/incelikten ziyade seffaf ve transparan bir sese daha yakin duruyor, sesi.

    Ks500 acaba bu sesi nereye kadar yansitiyor ya da yansitabiliyor mu ?
    Oncelikle jehan barbur'un vokalleri ks500 özelinde sibilansa-parlamaya dusmedi. Vokaller acik'perdesiz bir yapida. Biraz seffaflik ve transparanlik kaybi var burada ks500'un. Vokalin yukselis anlarinda, ya da inis anlarinda o transparanligi tam yakalayamadim. Bunun disinda vokaller gayet guzel ve az bir transparanlik/seffaflik eksigi haricinde dogallar.

    Tracy Chapman- Baby Can I Hold You

    Folk, blues rock, pop, soul şarkıcısı ve aktivist olan Tracy Chapman, tok ve aynı zamanda titrek sesi ile insanı etkisi altina alan guclu bir zenci kadin vokaldir.

    Ks500 Tracy Chapman'in kalin, tok ve yer yer (yukselis anlarinda) titreyen o vokalini tam verdi.
    Ks500, gövdeli, baritona yakin kadin vokallerde, soprano kadin vokallere oranla cok daha basarili. Bana bunlarla gelin diyor kisaca.

    Orhan Gencebay-Hatasiz Kul Olmaz

    Ozellikle bu degerli sarkinin, baglama konusunda bir ilkligi vardir. Daha dunyada gitar ustune ritim atma olayi yayginlasmamisken, Orhan Gencebay baglama ustune ritim atarak, Turkiye'de ornegine ilk kez rastlanan bir teknikle caliyor baglamayi. Dunyadaki trendleri iyi takip etmesinin 70'li yillardaki bir izdusumu bu parca.

    Gencebay'in sesi melez-sentez bir sestir. Davudidir, toktur. Arap-Türk ve biraz da bati seslerinin bir karisimi gibidir. Girtaktan nagme cikarabilen bir sestir bu ayni zamanda ve ton olarak genelde kalindir.

    Ks500'un govdeli ve kalin erkek vokallerde cok basarili oldugunu yukarda soylemistik. Ayni durum Gencebay ozelinde de gecerli oldu. O gövdeyi, kalin ve tok sesi-tonu tam verdi ks500.
    Parca, 12'li hece olcusuyle yazilmis 6+6 seklinde. 3+3+3+3 seklinde ve her 3 hecenin sonunda yaklasik 1 saniye duraklayip soyluyor sarkiyi Gencebay. Vurgu genelde ilk hecelerde. Vurgular net ve kalin sekilde. Cok net duyuyorum ks500'le bunu. Yine boyle bariton ve piyanonun LA notasiyle ayni frekansi( 440 hz) tutturabilen ( bu olayi Gencebay bizzat kendisi test etmistir Japonlarla, benim tespitim degildir) bir sesin sibilansa dusmesi beklenemezdi ks500 özelinde ve bu negatif durum olusmadi.

    [​IMG]

    Mikael Akerfeldt: Windowpane- Endtime

    Opeth grubunun kurucusu, gitaristi, bestecisi ve vokalisti, kisaca herseyidir Mikael Akerfeldt. Hem Clean hem de brutal vokalde metal özelinde önemli bir yere sahiptir.
    13 dakikalik bir sarkiya hüzünden coşkuya,melankoliye ve umuda her duyguyu katabiliyorsa o insan ancak bir dahi olabilir. Michael Akerfeldt'te butun metal muzik tarihi icinde o acidan tektir, yeri doldurulamazdir.

    Ben metali kendimce opeth ve digerleri olarak ikiye ayiririm. Opeth aslinda o muhtesem uzun parcalari ile metali de asiyor bir yerde.
    Megadeth ile beraber yeri bende ayridir Opeth'in. Megadeth demek Dave'in o soprano sesinden tutun da kullandiklari enstrumanlara ve zillere degin tiz demektir benim icin. Megadeth tiz anlaminda bana herseyi verebilen ender gruplardan. Megadethsiz napardim.

    Windowspane'de Akerfeldt'in vokalleri temiz,acik, canli ve kadife bir yapida. Cogu metal grubu vokalistlerinden etkileyici bir ses tonu var. Ks500, bu sesi gayet guzel duygulu ve coskulu sekilde verdi.

    Endtime sarkisi metal tarihi icindeki en depresif sarkilardandir. Hem brutal hem de clean vokal seklinde soyluyor sarkiyi Akerfeldt. Bir an Muslum Gurses dinliyor hissayatina kapildim. Parca cok acikli.
    Gerek clean gerekse de brutal vokallerde ks500'un performansini basarili buldum.


    Tizler
    [​IMG]

    Metal'de tizler:

    a) uzama: Ks500 tizleri, uzama olarak basarili. Roll-off erken tiz kesilme durumlari pek yok. Uzamada az bir eksigi olsa da varolan sunum, cogu kisiye yetecek duzeyde.

    b) siddet: Davullar kadar tizlerin siddeti yuksek degilse de, varolan sunum yeterli olmakta. Ozellikle tizlerin keskinlikle birlestigi noktalarda ortaya cikan tiz siddeti nefes kesen bir tonda ve gayet basarililar.

    c) keskinlik: Ks500'un tiz keskinligi rx1 ve hd600den önde. Keskinlik olarak 10 ustunden 8 diyebiliriz bu tizlere. Az daha keskin olsaydi eger, hatasiza yakin keskin bir tiz sunumuna sahip earbud olabilirdi ks500. Kisaca ks500 istedigim sekilde nefes ve iflah kesen ama bunun yaninda da kontrollu bir tiz keskinligine sahip. Sert sekilde ve kalin bagetlerle vurulan sag ve sol zil vuruslari bu acidan basarili. Vuruslar tek noktadan ve keskin bir sekilde iniyor.

    d) netlik-rafinelik: Metalde zillerin durumu biraz da cros davullara bagli. Croslarin cok hizli calinmadigi parcalarda tizler net ve tane tane iken, croslarin siddetli ve hizli calindigi parcalarda zilleri duymak biraz zorlasabiliyor.



    Jazz'da Tizler:

    Jazz muzigin baterilerinde kullanilan bagetler, metal muzik bagetlerine gore daha ince. Ve hiz olarak da ziller metal muzigin epey gerisinde olduklarindan duyulabilirlikleri ve netlikleri daha belirgin olabiliyor.

    Ks500, jazz muzigin zillerinde oldukca basarili bir earbud. Ziller tane tane ve belirgin vuruslara sahipler. Uzama siddet ve keskinlik olarak ortalamanin ustundeler.

    Ufak zil vuruslarini bile kendimi zorlamadan rahat duyabiliyorum.
    Burada aklima sony mdr7550 geldi. 7550 metalin tizlerinde cok zorlanirdi, zilleri kontrol edemez ve dagitirdi. Fakat jazzda, metaldakinin tersine gayet iyi is cikariyordu. Jazzdaki zilleri net belirgin ve tane tane veriyordu

    Klasik muzikde tizler:

    Klasik muzikde tiz odakli enstrumanlar bir hayli fazla olsa da zaman darligindan dolayi, bu türde en sevdigim iki enstruman uzerinde durmak istedim daha cok, keman ile flüt.

    Keman

    Kemanlari Vivaldi'nin cok bilinen ya da belki de en bilinen klasik muzik eseri olan Dört Mevsim Koncertosu özelinde ele aldim.

    Kemanin yuksek perdelere cikmadigi ve nispeten yavas calindigi anlarda kulagi tirmalayan bir durum pek yok. Kemanin parlakligi guzel, ekstra bir parlaklik eklememis kemana ks500. Ses notr, tonlama parlak. Kemanin dogalligina uygun bir sunum bu.
    Yayin tellerin ustunden gidip gelisi belirgin, o surtunme sesini net ve vurgulu sekilde duyabiliyorum. Kemanin ust midlerden tizlere hizlica ciktigi anlarda, kulagi tirmalayan bir parlaklik yoksa da, hizli yay cekislerinden kaynaklanan az bir sertlik var. Yayin ileriye dogru uzandigi anlarda 1-2 saniye suren vurgulu bir sertlik olusturabiliyor ks500.
    Toparlarsak, kemanlarda ust mid-tiz arasi az bir sertlik disinda goze batan negatif durumlar pek yok.

    Yan Flüt

    Rodrigo- Pastoral Flüt Koncertosu:

    Bu koncerto, tempolu, kompleks, hizli ve kontrolu zor yan flütlere sahip bir flut koncertosu.
    Flutun, cesitli ritimlerle hizli üflendigi ust-mid-tiz arasinda olusan ekstra parlaklik, sertlik ve uzun nota vurgularini ks500, tam kontrol edemedi. Flutun yavas uflendigi anlarda, ks500 dogal ve ekstra parlaklik eklenmemis berrak ve temiz bir sunuma ulasabildiyse de, cogunlukla hizli ve tempolu uflenen flutun ustunde tam bir hakimiyet ve kontrol kuramadi. Kisaca ks500 Kemandaki basariyi, bu koncerto özelinde yan flutte tam tekrarlayamadi.

    Simdi de daha yumusak calinan Claude Debussy'nin Syrinx For Solo Flute'une gecelim:

    Yan Flüt bu soloda gayet yumusak tondan caliniyor. Flute ekstra parlaklik katmadi ks500. Ses dogal, yumusak ve melodik. Hem kadin hem erkek( Emmanuel Pahud) flut sanatcilarindan dinledim bu soloyu. Mathilde'in flut sunumu Emmanuel'e göre cok daha yumusak ve kadife bir tonda. Mathilde'in flutu pek parlamazken, Emmanuel'in flutu yumusaklikla-parlak arasi bir tonda. Emmanuel flutu sadece bir yerde 3 saniye ekstra bir parlaklikla calarken, bu durum Mathilde'de hic olmadi.Senelerdir flutu hep erkeklerden dinlerdim. Bir de kadin bir flutistten dinleyeyim dedim merak edip.
    Bundan sonra flutu kadin flutistlerden dinlemeye karar verdim. Yalniz Mathilde cok guzel flut caliyor. Flut meraklilarina duyrulur. Bu flut bana zilleri biraktirabilir.

    Wagner'in metal muzik hizinda calinan flutlu senfonisini de uzunca yazmak isterdim fakat zaman Wagner'e yetmedi ks500 özelinde. Baska bir incelemeye artik.

    Chopin piyanolari özelinde tizler:

    Ks500; Chopin'in nocturn'lerinde, piyanonun subbasa indigi ve yavas calindigi anlarda, o derinligi, siddeti ve titresimi iyi verebildi. Subbasa az inen diger kulakliklar gibi bazi notalari yutma yoluna gitmedi. Piyanonun pedallarla calinan gerek uzama gerek yumusama anlarindaki gecisleri iyi kontrol etti, bu anlamda basarili oldu.
    Piyanonun hizlanip üst midlerden tizlere ciktigi, ve notalara uzun vuruslar yapildigi anlarda, sibilansa ve sertlige yakalanmadi. Ust mid gecisleri kontrollu ve az geriye yatik sekilde. Ks500 tizleri cok fazla uzatmadigi icin, piyanonun parlakligini ve uzamasini iyi kontrol etti.
    Sunu da belirtelim ki, Chopin'in cogu nokturn bestesi, sonlara dogru cok az hizlanir ve ustmidlerden tizlere baglanir. Nokturnler ozelinde piyano daha cok low bass civarinda geziniyor, sonlara dogru yukselise geciyor. Chopin, doneminin diger bestecilerine gore piyanoyu sert ve hizli calma'dan ziyade, piyanoyu yumusak ve narin bir sekilde calmasiyla kendine has bir calma stiline sahiptir.
    Ondan önceki cocuk star Mozart gibi Chopin'in de besteleri oldukca saftir, bir cocuk masumiyeti hüviyetindedir. Chopin'in piyanolarina alistiktan sonra, sert ve hizli calinan diger piyano eserlerini pek dinleyemez oldum.


    Genel Degerlendirme:

    89 dolarlik fiyati da gozonune alindiginda Ks500 icin ancak cok basarili bir earbud diyebiliriz.
    Kendi seviyesindeki iemlerden ustun bir ses kalitesi var. Ornegin, bir Pfe 122'nin, Vsonic vc1000'in, Ttpod T2E'nin, Fiio Ex1'in, Dunu Titan 1'in ya da Shure se215'in bunlari yapabildigini, coklu turlerde bu kadar basarili oldugunu hatirlamiyorum.


    Earbudlarin ust seviyesi bir yerde ks500.
    Kendisine epey yuklendik, en zor parcalarla her turden test ettik, bunlarin sonucunda gosterdigi performans beni sasirtti. Earbudlarin bass eksigini ks500'un kendi bunyesinde gidermesiyle, ortaya kendi fiyat skalasindaki iemleri asan ve hd600 gibi bazi kafaustulere cogu alanda kafa tutabilen bir tablo ortaya cikmis oldu.

    Monk'a earbudlarin giris seviyesi dersek, rx1 ile tomahawk orta seviyede, Ks500 ise ust seviyede konumlandirilabilinir.

    Okuyan butun forumdaslara simdiden tesekkur ederim.
     

    Ekli Dosyalar:

    #1
    Son düzenleme: 18 Mayıs 2017
    KaraSinek, chemist, Dr. Boom ve diğer 17 kişi bunu beğendi.
  2. Chaturanga
    Çevrimdışı

    Chaturanga DSD

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesajlar:
    1.830
    Beğenileri:
    3.506
    Süper bir inceleme daha Ahmet hocam elinize sağlık, nazar değdirmeyelim maşallah :)
     
    #2
    Mikrobiyolog, karanehir35 ve refuserQ bunu beğendi.
  3. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.265
    Beğenileri:
    7.376
    Tesekkurler Hayri hocam.
    Bu incelemenin ozellikle inceleme teknikleri acisindan referans bir inceleme olmasi icin ugrastim. Ks500'e denk gelmesi de iyi oldu bir bakima. Coklu turlerde basarili olabilen ekipman sayisi epey az cunku.

    LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    #3
    refuserQ ve Chaturanga bunu beğendi.
  4. DrWhite
    Çevrimdışı

    DrWhite WAV

    Katılım:
    28 Haziran 2016
    Mesajlar:
    600
    Beğenileri:
    1.030
    Oh oh daha çok earbud :love:,

    Eline, kulağına sağlık Ahmet hoca, ben tam dinleyemedim açıkçası, ama alışılmış earbudun üstünde idi yaptıkları, sürülmesi masaüstü istiyor biraz onun dışında şahane o fiyata :ok
     
    #4
    Son düzenleme: 18 Mayıs 2017
    Yabguz, refuserQ ve Chaturanga bunu beğendi.
  5. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.265
    Beğenileri:
    7.376
    Tesekkurler Mustafa hoca.
    Dedigin gibi masaustu amfisi gucu istiyor ks500. Atlantis dac, Gustard, Hugo ve hifiman ef5 ile ortak denemelerin sonucu boyle bir inceleme cikardi ortaya.

    LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    #5
    refuserQ, Chaturanga ve DrWhite bunu beğendi.
  6. Özen
    Çevrimiçi

    Özen WAV

    Katılım:
    12 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    896
    Beğenileri:
    1.695
    Adam forumu Earbud yapıp iem felsefesini bitirmekte kararlı :)

    eline sağlık bass lar kafa agritmis biraz ama olsun :)
     
    #6
    sserkogss, netknight, Yabguz ve diğer 4 kişi bunu beğendi.
  7. moonstar
    Çevrimdışı

    moonstar DSD

    Katılım:
    30 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.775
    Beğenileri:
    3.111
    Ahmet çok güzel bir inceleme yazısı hazırlamışsın. Resimler çok hoş ve kulaklığı seçtiğin müzik parçalarına göre analiz etmen çok iyi olmuş. Earbud incelemesi sayıca azdı bizim forumda, yenilerinin eklenmesi sevindirici.
     
    #7
    Dr. Boom, Yabguz, karanehir35 ve diğer 1 kişi bunu beğendiniz.
  8. refuserQ
    Çevrimdışı

    refuserQ WAV

    Katılım:
    13 Ekim 2013
    Mesajlar:
    650
    Beğenileri:
    1.069
    Her geçen gün earbud inceleme katsayısı yükseliyor :) Kulağına sağlık baya sınırları zorlamış bu earbud :)
     
    #8
  9. Yabguz
    Çevrimdışı

    Yabguz FLAC

    Katılım:
    6 Kasım 2012
    Mesajlar:
    378
    Beğenileri:
    994
    İncelemenin başlığı K'nın 500 tonu da olabilirmiş, değinilmedik şey bırakmamışsın çünkü, ellerine sağlık üstad :)
    O türden derin bassları, daplarla yeterince besleyemediğim için duyamadım sanırım. O halde bile bassları bir earbud için gayet kuvvetli. Sesteki sertlik de gücü görünce süt dökmüş kedi yavrusuna dönüyor gibi geldi bana.
    Demek ki ciddi güç istiyor; ben takatsiz kaldım, cılız bi' adamım zaten :p
    Kendisini FiiO A5'in fiyat/performans dolu kollarına teslim ve havale ediyorum :D
     
    #9
    refuserQ, Dr. Boom, sserkogss ve diğer 2 kişi bunu beğendi.
  10. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.265
    Beğenileri:
    7.376
    Tesekkurler kanki.
    Yillardir aradigimiz o davul bassini bulduk ama bu defa da biz yaslandik.

    Tesekkurler Gurkan.
    Ks 500 ile earbud serisini noktaladik simdilik.

    Tesekkurler sevgili Gokhan.
    Yillardir ekipmanlari test ettigim parcalari, ks500 özelinde detaylandirarak yazdim sadece.

    Tesekkurler Yavuz.
    Yanyana yaptigim denemelerde ks500; hd600'un iki kati gucle beslenebildi-surulebildi ancak. Koca hm901s bile midle tizi verdi ama bassta caresiz kaldi.
    Ks500 yeterli gucu alinca sertlesen bir earbud degil. Ozellikle Megadeth'in full hizli calinan ve icinde 4 muhtesem gitar solosu barindiran efsanevi parcasi Holy Wars'in gumburtulu ve hizli ust mid gecislerinde ks500 gayet kontrolluydu ve parcaya ekstra sertlik katmadi, sertlesmedi. Hatta o anlarda ust midleri geriye cekerek, isin icinden siyriliyor da.
     
    #10
    sserkogss, Mikrobiyolog, refuserQ ve diğer 3 kişi bunu beğendi.
  11. Yabguz
    Çevrimdışı

    Yabguz FLAC

    Katılım:
    6 Kasım 2012
    Mesajlar:
    378
    Beğenileri:
    994
    Aynen hacım, ben de onu diyorum; gücü görünce Kibariye'ye bağlıyor demek ki K's 500 :D Cennet Mahallesi'ndeki Pembe'den eser kalmıyor :)

    F5121 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    #11
    refuserQ ve Chaturanga bunu beğendi.
  12. mattiadestro
    Çevrimdışı

    mattiadestro WAV

    Katılım:
    7 Ekim 2012
    Mesajlar:
    808
    Beğenileri:
    1.922
    abi ellerine sağlık yine müthiş bir inceleme :)

    kasa monk ile aynı sanırım? auglamour'un fiti mi bu mu sence abi?
     
    #12
    refuserQ bunu beğendi.
  13. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.265
    Beğenileri:
    7.376
    Tesekkurler Baybars.
    Yanimda monk olmadigindan tam kiyaslayamasam da, ks500'un fiti tomahawk'dan önde, Rx1'den geride.
    Rx1 su ana dek kulaklarima fit olarak tam olan tek earbud oldu.
    Digerlerini koli bandiyla kulagima tutturasim geliyor.

    LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    #13
    refuserQ, Chaturanga ve mattiadestro bunu beğendi.
  14. netknight
    Çevrimdışı

    netknight MP3

    Katılım:
    30 Eylül 2014
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    177
    hocam elinize sağlık, inceleme çok başarılı :) özellikle kendinize referans şarkılar seçip sürekli bunların üzerinden kulaklık denemeleri yapmanız, farkları görmeniz adına çok iyi bir fikir.

    yalnız bir şey dikatimi çekti. seçilen şarkılar arasında lazarus'un last breath'ini görünce sürpriz bir şaşkınlık yaşadım resmen. last breath'in de olduğu lazarus'un 2007 çıkışlı the onslaught albümü türkiye'de pek bilinmeyen ama tam anlamıyla ateş eden bir thrash metal albümüdür. hatta zamanında o albümün kritiğini de yazmıştım:

    http://www.pasifagresif.com/2011/05/lazarus-a-d-the-onslaught/

    vay be dünya gerçekten küçük, ortak zevkler bi şekilde karşınıza çıkabiliyor :) eğer lazarus gibi sağlam bir grup daha dinlemek isterseniz bu sene içinde çıkmış şu fişek gibi albümü tavsiye edebilirim:

    warbringer - woe to the vanquished
     
    #14
    sserkogss, refuserQ, Chaturanga ve diğer 1 kişi bunu beğendiniz.
  15. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.265
    Beğenileri:
    7.376
    Tesekkur ederim hocam. Incelemeyi begenmenize sevindim.

    O yazinizi da okudum simdi, elinize saglik. Lazarus'un amator metal ruhunu iyi kritik etmissiniz.
    Last Breath'i daha evvel bir kac incelememde daha ele almistim.

    Dediginiz albumu not aldim, dinleyecegim.
    Bu sene beni metalde iki album cok heyecanlandirdi: biri Zhrine'in ilk albumu Unortheta. Ki forumda tanitmis ve kritik etmistim bu albumu. Digeri ise 80'lerin trash metal soundunu basariyla gunumuze uyarlayan-yansitan Havok'un Conformicide adli son albumu.
    Opeth'de album cikardi fakat artik eski gucunde degiller. Son yillarda iyice akustige donus yaptilar. Sanirim Mikhael Akerfeldt'in eski heyecani kalmadi(ki bir ara sesini kaybetme ile karsi karsiya kalmisti). Keza efsanelerin Megadeth'in Metallica ve Dream Theather'in son albumleri de koca bir hayal kirikligiydi.

    LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    #15
    Submariner2 bunu beğendi.
  16. netknight
    Çevrimdışı

    netknight MP3

    Katılım:
    30 Eylül 2014
    Mesajlar:
    76
    Beğenileri:
    177
    megadeth'in son albümü konusunda aynı fikirde değiliz hocam :) bence gayet iyi, 10 üzerinden 8'i hakeden, üzerinde uğraşılmış bir albüm izlenimi uyandırdı bende. özellikle yeni gitarist kiko loureiro ve log bateristi chris adler'in varlığı epey etki etmiş albümde. yeni albümleri bence çok daha iyi olacak, metal dünyasının en manyak davulcularından biri olan dirk verbeuren katıldı megadeth'e. hocam bir sonraki albümü sadece bu adam için dinleyin derim :ok

    metallica'nın son albümü için şunu söyleyebilirim, ilk cd gayet dinlenebilir, hoş 2. cd ise çok kötü şeklinde. 10 üzerinden 7 puan.

    bu arada hocam zhrine geçen sene çıkmıştı diye hatırlıyorum, onu da tavsiyeniz üzerine dinleyeceğim. sayfayı konudan uzaklaştırmamak adına şimdilik bu kadar yorum yapayım, yoksa sabaha kadar konuşabilirim:gulme. bi dahaki ayın sonunda 2017'nin ilk yarısında çıkmış en beğendiğim metal ağırlıklı albümleri forumda başlık açıp, kısaca izlenimlerimi paylaşmak gibi bir fikrim var.

    2016 tüm yıl listemin ilk 5'i ise şu şekilde:

    1 - Insomnium - Winter's Gate
    2 - Katatonia - The Fall Of Hearts
    3 - Myrath - Legacy
    4 - Meshuggah - The Violent Sleep Of Reason
    5 - Skuggsjá - A Piece For Mind & Mirror

    Sevgiler, saygılar. İyi tatiller!!!:yourock
     
    #16
    Mikrobiyolog, refuserQ, Özen ve diğer 2 kişi bunu beğendi.
  17. Özen
    Çevrimiçi

    Özen WAV

    Katılım:
    12 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    896
    Beğenileri:
    1.695
    Katatonia favori albümüm :) iyi tespit
     
    #17
    Son düzenleme: 18 Mayıs 2017
    netknight bunu beğendi.
  18. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.265
    Beğenileri:
    7.376
    Izlenimler ve bilgiler icin tesekkurler hocam.
    Bence de metal muzik özelinde boyle yazi ve inceleme cok sahane olur.
    Merakla bekliyorum.



    LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    #18
    Mikrobiyolog, refuserQ ve netknight bunu beğendi.
  19. Italoman
    Çevrimdışı

    Italoman WAV

    Katılım:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.110
    Beğenileri:
    1.032
    Eline sağlık bu profesyonel incelemen için Ahmet hocam. Bu referans bir inceleme ve önceki incelemelere kıyasla farklı bir dil ve anlayışla yapılmış. Parçanın frekanslarından bağımsız incelemek yerine parçanın çeşitli frekanslarına sahip kısımlarından kulaklığa gitmek daha doğru senin yaptığın gibi. Zira referans alınan parçalarda da sub bus, mid bas, mid, üst mid ve tiz kısımları bulunmakta, insan seslerinde de öyle. Örneğin John Lennon'un üst midlerde, Frank Sinatra'nın mid bölgesinde, Elvis Presley'in midlerin altında bir bölgede bir vokale sahip olduğunu baştan biliyorum zaten, kontrbasın midbas, kemanın üst mid olduğunu da keza, bu konuda en ideal yollardan biri de piyano solosu senin de belirttiğin gibi, yapılması gereken kulaklığın bu frekansları ne başarıda verdiği.

    Şelpe tekniği ile ilgili kısımları da keyifle okudum. Bu arada kulaklığın kasa yapısı Monk'un aynısı gibi. Bence kullanılan kablo ile direnci artırmışlar.
     
    #19
    sserkogss, karanehir35, Yabguz ve diğer 2 kişi bunu beğendi.
  20. Nutshell
    Çevrimdışı

    Nutshell MP3

    Katılım:
    22 Ocak 2015
    Mesajlar:
    62
    Beğenileri:
    86
    89 dolar'a göre gayet alınabilir duruyor kulaklik.AJFA'daki performansı nasıl olur merak etmedim degil acikcasi.Guzel inceleme olmus teşekkürler.

    XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    #20
    karanehir35 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş