LZ A4 İNCELEMESİ

'LZ Audio' bölümünde karanehir35 tarafından 7 Mayıs 2017 tarihinde başlatılan konu.

  1. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.252
    Beğenileri:
    7.280
    PicsArt_05-06-09.42.03.jpg

    Herkese merhabalar;
    Bu yazimda son donemlerin fenomen iemlerinden lz a4'u yazmaya calisacagim sizlere. Lz A4 sahip oldugu filtreler ile beni en cok zorlayan iemlerden oldu. Kimi filtreler arasinda fark bariz, kimilerinde ise fark daha azdi.
    Tak cikar seklinde dinlemek yaniltici olacagindan, bazi filtreleri 2-3 gun bazilarini 4-5 gun deneye deneye not alarak kullandim. Bu filtre kombinasyonlarindan keyif anlaminda sorulursa eger en cok siyah arka-siyah ön filtreleri sevdim. Bu karanlik sicak ayni zamanda da koyu sesin herkese hitap etmeyecegini de soyleyebilirim. Fakat blues ve zenci vokalleri dinlerken bu kombonun gozumde yeri keyif anlaminda hep baska oldu. Yoksa en detayli ön filtre mavi'ydi. Mavi'mavi ya da siyah'mavi combosu genelde cogunluk tarafindan da begenilecek bir kombo olmus.
    Soz opeth megadeth ve metal muzik ise arka filtresiz-ön yesil lz a4 kombosunu-kendi adima-tek gecerim. Metale tize ve davullara doydum bu komboyla. Yine tizler az daha uzasaydi dedim ama sw3'e capraz gecis yaptiktan sonra bu dedigimden tekrar vazgectim.


    Lz A4, 1 dinamik 2 armatur surucuden olusan hyrid-melez bir kulakici kulaklik. 16 ohm hassasiyetinde ve surulmesi kolay bir kulaklik.
    2015'de Lao Zhong tarafindan kuruldu, sirketin 7 calisani bulunmakta.

    MALZEME KALİTESİ

    Lz A4 siyah-kirmizi bir kutuyla geliyor. Kutudan Lz A4, stok kablo, tasima cantasi, filtreler,kitapciklar ve cok sayida uc cikiyor.
    [​IMG]
    Kutu icerigi ve uclar yeterli.
    Lz A4'un uclari, nozzlea göre biraz dar yapilmis gibi. Kolayca sökülüp takilmiyorlar. Alisana kadar biraz zaman geciyor tabii. Ilk gun bi 10 dakika ugrasmistim uclari takmaya. Tak cikar yapa yapa gevsediler de beni ugrastirmamis oldular hem.

    Lz A4 burn in isteyen bir kulaklik oldugundan 150-200 saat arasi burn in tavsiye ederim. Kutudan cikar cikmaz dinlenilirse eger sicak,kapali ve karanlik ses duyulacagindan, kutusunu kapatip satan da cok olabilir. Burn in oldukca ses aciliyor, ferahlasiyor. Bu tur iemler kulaga oturus seklinden uclara herseyden etkilendikleri ve nem kaptiklari icin sahiplerini bu anlamda ugrastirabilirler. Uygun ucu ve komboyu bulabilmek icin cesitli denemelere hazir olunmali.
    PicsArt_05-06-09.37.08.jpg
    PicsArt_05-06-09.40.05.jpg
    Lz A4 metal kasa yapisi ve nozzle'lari ile gayet estetik ve saglam bir kulaklik olmus. Burada elestirilecek tek nokta, arka filtrelerin etrafinin lastikle cevrili olmasi. Sökup takarken dikkatli olunmali bu acidan.
    PicsArt_05-06-09.34.42.jpg PicsArt_05-06-09.36.26.jpg

    Stok kablonun ise bir westone epic kablo duzeyinde olmadigini soyleyebilirim. Stok kablonun kalitesi kisaca vasatin bir üstü denilebilir. Kablonun degistirebilir olmasi ise lz a4'un artilarindan..
    PicsArt_05-06-09.39.23.jpg
    (Stok Kablo)

    Filtre Frekans Tablosu
    [​IMG]

    FİT

    Lz A4 ilginc tasarimli bir kulaklik oldugundan fiti cok göreceli, herkese uyabilir de, uymayabilir de. Hem duz hem de kulak arkasindan takilabilmesi artilarindan. Ben duz olarak degil de kulak arkasindan takiyorum lz a4'u. Bazilarina da düz olarak sip oturabilir de. Fakat kucuk kulak girisine sahip kisiler de fit tam olmayabilir.
    PicsArt_05-06-09.33.57.jpg

    Yine lz a4 bu yapisindan dolayi spora ve extrem seylere uygun bir kulaklik da degil.

    SES KALİTESİ:
    PicsArt_05-06-09.37.56.jpg


    Lz A4; sicak bir sese, guclu basslara, filtreler yardimiyla hafif ya da tam V shape ses karakterine, ve parlak-sicak arasi ust frekanslara sahip bir iem.

    Lz A4'un avantaji filtreler ile ses frekanslari ile oynanmasina izin vermesi. Genel ses karakteri hemen hemen sabit(arka filtresiz-yesil ön filtreli istisna haricinde).
    Filtreler sadece frekanslari az öne ya da geriye aliyorlar. Kirmizi bassi artirirken mavi azaltabiliyor mesela. Ya da pembe filtre tizleri azaltirken, mavi filtre tizleri artirabiliyor.
    Filtreler ile ses karakterinin tamamen degisebildigi bir tek Phonak pfe örnegi var
    sanirim. Yesil filtre pfe 012'ye bassli hafif karanlik bir ses katarken, Gri filtre ise notr, düz bir sunuma sebep oluyordu. Siyah filtre ise tizleri bastirilmis, koyu,karanlik,boguk ve perdeli bir sunum karakteri cikariyordu ortaya.
    Flc 8s'de de sari filtre harici ses karakteri pek degismiyordu. Flc'yi ise kisaca LZ'nin cok daha notr ve acik, bol tizli, orta siddetde basslara sahip sekli diye tanimlayabiliriz.

    Siyah-Kirmizi ve Mavi olarak 3 adet Arka ile siyah-mavi-gri-pembe-yesil-kirmizi olarak ise 6 adet Ön filtreye sahip Lz A4.

    18 adet farkli ses imzasi elde edildigi soyleniyor.Hepsini bulmak ve detaylica yazabilmek, insanin alti ayini bulabilir diye dusunuyorum.

    Simdi filtreler hakkinda kisa bilgiler verelim:

    Arka filtre Bass miktari sirasi:
    1-Kirmizi-strong bass-en yuksek bass
    2-siyah-dengeli bass-notrden 2 tik yukarda
    3-Mavi-notrden bir tik yukarda bir bass yapisi ( lz a4 filtreleri icindeki notre en yakin bassi veren filtre).
    PicsArt_05-06-09.33.57.jpg

    Ön filtreler ust mid-tiz


    1-mavi- ferah,genis,havadar,tizli,az parlak sunum-hafif v shape sunum.

    35khz ile( grafiksel olarak) en tizli filtre, diger filtrelere göre tizlerdeki artis ve netlik belli ediyor kendini. Sese karakteri hafif V shape.
    6khz ve 8khz civarinda ciddi bir tiz artisi sagliyor. En sevdigim ön filtre bu.

    2-siyah- Dengeli, yumusak tizli, V shape,sicak bir sunum(digerleri icinde en dengeli ön filtre).
    Bu filtre bir anlamda butun filtrelerin orta noktasi, bi yerde lz'nin referansi. Tizleri kontrollu vermesi ve yoruculuga sebep olmamasi artilarindan.

    3-kirmizi- Keskin, genisletilmis tiz araligi , ayni zamanda detay ve netligi az kirpilmis tizler , tam V shape sunum. Midleri geriye iterek, tizleri öne alabiliyor. Tizleri genisletme ve uzatma alani, siyahlardan daha önde.


    4-yesil filtre- Notre yakin bi ses, midlerin 2db öne getiriyor, ust mid-tiz araligini aniden yukseltebiliyor.
    Digerlerinin aksine direk mid bolgesine etki eden ve onu 2khz öne getiren bir filtre. Kirmizi arka filtre ile U shape sunuma da imza atabiliyor yesil filtreler.


    5-pembe- Tizleri ve tiz vurgusu en az olan filtre, avantaji izolasyona katki, dezavantaji netligi dusurulmus hafif boguk tizler. Mavi arka filtre ile birlestiginde sunumu hafif V shape seklinde. Zaman zaman notr bir ses de cikarabiliyor.

    En dusuk tiz vurgusuna sahip filtreler. Kirmizi ile beraber kullanildiginda boguk bir sunuma sebep olabiliyor.
    Avantaji: mavi ile kullanildiginda izolasyonu en iyi olan filtre. Disariya fazla ses vermemeye calisiyor

    6-Gri(hafif V shape sunum): Siyah ve yesilin birlesimi, hafif V shape sunum, keskin ve yorucu tizler.

    Siyahla yesilin karisimi gibi sesi var. Tiz vurgusu mavi yesil ve siyaha gore daha az. Ses fun'eglenceli bir yapida.

    Lz A4 İçin Bazı Kombinasyonlar:

    Arka siyah-Ön Mavi filtreler;(ferah ve genis alanli sunum-Keskin yuksekler, derin alt frekanslar, hafif v shape sunum. Akustik, Klasik Rock,Metal, Jazz icin ideal.)

    Arka siyah-ön siyah ,
    (bassli-sicak-koyu-muzikal-az da olsa kapali-karanlik bir sunum. Blues, Pop,Bazi Karanlik Elektronik turleri, Trip hop(Massive attack özelinde) turleri ve korku flimleri icin ideal.

    Arka siyah- ön yesil filtreler
    (Midlerin 2khz öne gelmesi ile vokali sevenler icin ideal bir kombo. Ust mid-tiz arasi yukseklikler yorucu olabilir. )

    Arka kirmizi-ön kirmizi filtreler
    (V shape strong bass sunumu, elektronik muzik ve turevleri icin ideal. Özellikle bass derinligi ve siddeti ile trance'da en sevdigim kombolar oldular. Verebildigi bass cogu dinleyiciye yeterli hatta fazla bile olsa da, bassheadlere yetecegini pek sanmam. Xba Z5vari subwoofer titresimleri yaratamiyor cunku kulakta.)


    Arka mavi-ön mavi ( notr bass- hafif V shape. -2bli önde tizli sunum, tizler burada parlak,keskin,yorucu ve iyi bir uzamaya sahipler, diger filtre kombolarinda etkisi belirgin ya sa hafif hissedilen perdelilik burada kalkiyor. )

    Simdide bazi filtre kombinasyonlari ustunden lz a4'un genel bir fotografini cekelim:

    Kirmizi Arka-Kirmizi Ön
    Lz A4 bu sistemle tam V shape caliyor. Basslar derin,guclu ama mid bölgesine sizma durumlari da yasanmiyor. Bu edm,trance,hiphop turleri icin bir avantaj. Yapay enstrumanlarda daha basarili bu filtre yapisi, gercek enstrumanlarda istenilen sunum icin diger filtreler denenmeli. Kirmizi filtrenin dezavantaji; basslarinin gevsek olup sıkı olmamasidir. Kisaca basslar gevsek bir yapida ve sıkı bass isteyen bazi turlere gitmiyor. Dusurulmus -db ses desibeli ile bu kombo digerlerine gore daha cok guc istiyor. Bassli sunum icin de gucun olmasi gerekir bir yerde tabii.

    Midler girintili bir yapida, netlik yine iyi fakat diger filtrelerdeki kadar yuksek bir detay ve cozunurlukle calmiyorlar. Sebebi V shape sunuma yer acmak icin basslarin ve tizlerin öne gelerek, midleri arkaya dogru ittirmesidir.

    Tizlere gelirsek, tizler sasirtici derecede yukseklere cikabiliyor, detay durumlari V shape bir sunuma gore iyi fakat yorucu,sert ve zaman zaman kontrolden dusebiliyorlar.
    Burda en guclu frekanslar basslarla tizler.
    Bass hizi bu filtre sistemi ile metal muzik icin istenilen duzeye gelemese de, daha yavas calinan rock muzik özelinde basarili sonuclar alinabiliyor. Ses tonlamasi bass ve midlerde sicak,hafif perdeli; tizlerde ise parlak-sicak arasi bir tonlamada.
    Tizler, detayi ve uzamasi dusurulmus bir yapida. Havadar degiller kisaca. Uzun dinlemelerde yorucu olabiliyor.

    Siyah Arka-Siyah Ön Filtre

    Bu filtre; sicak,koyu ve karanlik ses karakterini sevenler icin.
    Basslar yine guclu,derin ve siddetli. Hiz olarak kirmizi filtreden önde ve metalin davullarina yetisebiliyor.
    Midler yine geride, vokaller sicak ve koyu. Erkek vokaller ve kadin vokallerde sibilans durumu yok. Bu karaktere alisik olmayanlara ses; perdeli,kapali ve bastirilmis sekilde gelebilir. Midlerin tonlamasi gövdeli, oldukca kalin ve hafif perdeli bir yapida.
    Keyifle jazz blues gibi turler dinlenebilir.
    Tizlerin uzama ve siddeti kirmizili sisteme gore daha dengeli ve kontrollu.
    Tizlerin yoruculuga sebebiyet vermeden de detayli calabilmesi siyah filtrenin bir diger özelligi denilebilir.
    Notr, acik sesden hoslananlar genelde ilk bu filtreleri denediginden yanlis bir izlenime kapilabilirler.
    Bu sistemi ben sevdim diyebilirim, Cunku sunum govdeli,hafif renkli,yumusak ve yorucu degil. Digerlerini denemek durumunda olmasam bu filtre bana tek basina yeterdi. Koyu sesi özlemisim, bunu anladim.

    Arka Mavi-Ön Mavi:

    Basslar mavi ile notr cizgisinin bi tik ustunde ama siyahli sisteme gore dengeli bass isteyenler icin bir avantaj bu.
    Basslarin miktari ve derinligi burada cogu tur icin yeterli bir yapida. Oyle bassiz bir sunum yok, cok bassli bir sunum da yok. Kisaca dengeli bir sunum var.
    Bass hizi ve detayi olarak mavi, digerlerinden daha önde. Klasik, metal,etnik ve akustik dinlemek icin ideal.
    Midler digerlerinin aksine tam V shape degil, hafif V shape seklinde. Sunum daha ferah ve daha az sicak.
    Özellikle vokal ve enstrumanlar ve dogallik bazinda mavi filtre, digerlerinden ayriliyor, daha basarili bir mid sunuma ulasiyor.
    Enstruman ayrimi fiyatinin ustunde, muzikalite de tam kivaminda denilebilir.
    Mavi'nin tiz uzanimi ve siddeti cogu tur ozelinde gayet yeterli. Ust mid bandindan tizlere hizli yukselis kaydediyorlar.
    Kirmizidan buraya gecenleri tizler afallatabilirse de ben bu tizleri sevdim. Uzun dinlemelerde bir parca yoruculuga da sebep olduklarini belirtelim.

    Arka Filtresiz- ön yesil filtre

    Lz a4'u bu sekilde de dinleyebilirsiniz. Ben arkadaki filtreleri cikardim yani arkada mavj siyah ve kirmizidan biri takili degil. Öne de yesili taktim sadece.

    Bununla beraber havadarlik epey artti fakat sicaklik ve muzikalite ise güme gitti, hifiman he560'in notr ve parlak tonlamasina benzer -hatta ta kendisi de denebilir-bir ses cikti ortaya. Metalde sevdigim havadar,genis alanli,notr ve bol tizli sunuma boylece ulasmis oldum. Bu sunumu yakadiktan sonra, Lz A4'u analitikcilere de tavsiye etmis olabilecegim.
    Arkadaki filtreyi sökmenjn dezvantaji ise olan izolasyonun da ortadan kalkmasi diyebilirim. Kulakustu kivaminda caliyor su an lz a4.

    Siyah Arka-Mavi ön filtre:

    Bass miktar olarak notrun iki tik ustunde, altbass derinligi yeterli seviyede.
    Rock ve metal özelinde basslarin hizi ve sikiligi yeterli. Bassheadlar haricinde herkese yetecek yetecek kadar bass var bu filtrede.

    Midler hafif v shape ama cok da geride degiller. Enstrumanlar hafif renkli,organik ve gercekci caliyorlar. Mid sunumu genel olarak ferah ve detayli bir yapida. Ozellikle gitar konusunda lz a4'u cok sevdim. Dogal bir gitar tinisi var lz a4'un. Yayli,telli ve vurmali enstrumanlarda da belli bir dogalligi korumasi ile takdirimi kazandi.

    Bu kombo ile tizler gayet ferah ve detayli calmaktalar. Tizlerin tonu hafif parlak. Bu genel sunuma aydinlik bir hava katiyor.
    Uzama olarak yeterli olsalar da uzamada az bir eksigi var Lz A4'un hem bu kombo hem de genel olarak. Bu tiz uzamasi ve siddetindeki az eksikligin dezvantaji ise tizlerin havadar olarak calabilme durumlarinin olmamasi diyebilirim.

    Genel Sahne Yapisi

    Lz A4 arkasi acik yapisindan dolayi bir ieme gore cok genis ve derin bir sahneye sahip.
    Sahnenin derinlik ve genisliginin dogru orantida olmasi Lz A4'e Enstruman yerlesimi,konumlandirilmasi ve ayrimi noktalarinda önemli avantajlar sagliyor.

    Lz A4-Er4XR

    [​IMG]

    Genel tonlama:

    Hafifce guclendirilmis alt bass egrisi ve düz,dengeli, üst frekans cikisi ile er4XR; diger etymoticler icinde farkli ve özel bir yere konumlu.

    Guclu bass,altbass vurgusu,dogalligi ve warm-sicak ses karakteri ile öne cikan bir iem lz a4.

    Bass: Lz A4, XR'a göre daha derin, daha guclu subbaslara sahip bir iem. Bass uzanimi,siddeti ve vurgusunda XR'dan önde.
    XR ise bass hizi,detayi,sıkılığında Lz A4'den daha önde denilebilir.

    Bass Yapisi:
    Lz A4'un basslari yumusak ve dinamik surucuden dolayi dogal bir yapida.
    XR'in son bass vuruslari LZ a4'e göre daha sert bir yapida.

    Bass Dogalligi:
    XR yumusak vurmasi gereken yerlerde bazen sert de vurabildiginden, bass dogalligi konusunda Lz A4'den geride.
    Sunu da belirtmek gerekir ki, bass konusunda lz firmasi cidden iyi cikarmis tebrikler.

    Midler: Filtrelerle Lz A4'un midleri hafif V shape ile tam V shape seklinde. Mid bolgesi az geride bir yapida.
    XR'in ise midleri grafiksel olarak düz bir cizgide ama Lz a4'e goreyse önde denilebilir.
    XR'in renksiz, detayli,cok temiz,perdesiz midlerine karsilik Lz A4 daha eglenceli,renkli ve havali midlere sahip.
    Iki iemde dogallik konusunda basarililar, dogalliga xr referans noktasindan ulasirken, Lz A4 ise organiklik, hafif renklilik noktasindan ulasiyor.
    Peki hangisi enstruman tinisi-gercekligi konusunda daha ustun denirse, baglama gibi ince sesli, keman gibi parlak sesli enstrumanlarda XR; viola gibi sicak, kontrbass gibi kalin sesli enstrumanlarda ise Lz A4 daha basarili.

    Uflemeli calgilar da ise bariz XR daha dogal bir sunuma ulasiyor lz a4'e göre.

    Tizler:
    Öncelikle iki iemde tatmin edici tizlere sahip.
    Fakat XR'in tizlerinin dogalligi,kontrollulugu ve renklendirilmemis olmasi ; Lz A4'un bazi kayitlarda sivrilesebilen ve kontrolden cikabilent tizlerine gore cok ust bir noktada.

    Sahne

    Sahne genisligi ve derinliginde arkasi acik yapisindan dolayi Lz A4; XR'dan acik ara önde.
    Lz A4'un sahne genisligi ve derinligi birbirine yakin bir oranda.
    Lz A4'un sahne genisligi, iemlerin ustunde, bazi earbudlara yaklasan
    ( ks 500) bazi earbudlari ise gecen (Auglamour Rx1) bir sekilde.

    Lz A4-Shokwawe MusicMaker iii(Sw3)
    [​IMG]
    Basslar:
    Iki ieminde bass yapisi dinamik driverdan dolayi benzer.
    Lz a4; sw3'e gore daha guclu ve vurgulu midbasslara sahip.
    Bass derinliginde (subbas) ise sw3, lz a4un siyah filtresinden daha iyi derine uzanabilse de, lz a4un kirmizi filtresinin bass derinligi ve siddetinden geride.
    Lz a4 genis alandan vururken, sw3'un baslari daha dar bir alandan ama cok siki ve kontrolli sekilde vuruyor.
    Yine bass hizinda da sw3 lz a4den önde.
    Lz A4'un son bass vuruslari yumusak-sert arasi bazen de sert vuruken; Sw3'unkiler ise genelde yumusak bir yapida vuruyorlar.

    Midler: Lz A4'un sicak midlerine karsilik sw3 daha acik tonda ve seffaf midlere sahip. A4'den Sw3'e gecenler, sw3'u klinik bulabilirler. Bu birbirine tamamen zit karakter ile lz a4 ve sw3'un yollari baska yerlere cikiyor.
    Lz A4 eglenceli ses, muzikalite acilarindan sw3'den farkli bir noktada.
    Micro detaylara ve notr sese ilgi duyanlar ise sw3'u daha cok sevebilirler.
    Sw3 erkek vokallerde Lz A4'den basarili iken Lz A4 ise kadin vokallerde( o sicak duyguyu yakalamasi, transparanligi ayirabilmesi ve sibilansa dusmemesiyle) sw3'den daha basarili.
    Enstruman ayriminda sahip oldugu detay ve cozunurlukle sw3, lz a4'un önünde yer aldi.
    Lz A4'u ise enstruman gercekciligi ve organikliginde sw3'den daha basarili buldum.
    Dinlemelerim ve gozlemlerim lz a4'un hifi sese, sw3'den daha cok yaklastigi seklindedir. sw3 cozunurlukte ve detayda lz a4'un ustunde olabilir ama sw3'un siradisi ust mid frekansi ile tiz frekanslari, her zaman dogalligi yakalayamiyorlar. Sw3'de cok olmamak kaydiyla bir parca yapay calma ozelligine de rastladim(sebebi dengesiz ust mid-tiz araligi).

    Tizler:
    Lz a4, sw3'e gore son derece dengeli ve kontrollu tizlere sahip. Uzama ve siddet olarak lz a4 tizleri sw3'den geride. Fakat lz a4 yorucu olmayan tizleri ile sw3'un delici,keskin,beyinde resmen yildiz caktiran tizlerine karsi; dinlenilebilirlik noktasinda daha avantajli bir konumda yer aliyor.
    Sw3 tiz detayi ve genel cozunurlukte lz a4'un ustunde yer alsa da bazi önemli eksikleri de olan bir iem. Sonraki incelemesinde sw3'u detaylica ele alacagim.

    Sw3 kayit ve kaynak secen bir kulaklik. Önüne gecilemeyen tizlerini dizginlemek icin kopuk kullanilmasi sart bi yerde.
    Sunu da belirteyim ki, simdiye kadar epey sayida iem dinledim,kullandim. Kiminin tizini az kimininkini cok kimininkini ise tam kivaminda buldum. Fakat hicbir iemin tizi beni buyuk oranda zorlamadi.
    Ta ki sw3 ile tanisana kadar. Sw3'un hayvani sekilde calan, tiz muslugu sonuna kadar acilmis,uzamasi ve cinlamalari saniyeler suren, uzar ve cinlarken ayni zamanda saga sola da fena halde dagilan tizlerine karsi resmen teslim bayragi cekmis bulundum. Ilk kez bir iemin tizleri beni de asti. 4 kulagim olsa sw3'un tizlerine ancak dayanabilirdim gibime geliyor.
    Sw3 tizleri ile belki 7-8 gun ugrastim, yuksek sesle dinledim olmadi, kisik sesle dinledim, tizlerini arada bir sevdim ama zillere her vurusta tizler gene kulagimin dibinde patliyordu.
    Bir ara tek kulakla dinleyeyim dedim, sesi bana daha sevecen geldi boyle, 1-2 gunde tek kulakla dinledim sw3'u boylece.

    LZ A4- ATH CKS1100
    [​IMG]

    İki iemde son bass vuruslari anlaminda sert bass vuruslarina daha yakinlar.
    Bass miktari, siddeti ve subbas derinligi olarak lz a4, cks1100'den bir tik önde. Bass hizi ve sıkılığı olarak ise cks1100 lz a4'den önde.
    Iki iemde guclu midbass vuruslarina sahip olsa da, cks1100'un kendi fiyat seviyesinde pek rastlanmayan derecedeki vurgusu yuksek, detayi iyi ayarlanmis midbasslari lz a4'den kalite,vurgu,detay ve cozunurluk olarak daha önde denilebilir.


    Iki iemde temiz midlere sahip. Lz a4nun hafif V ya da tam V shape midlerine göre cks1100'un midleri daha önde. Lz a4'e gore Vokal anlaminda daha seffaf transparan ve ferah bir sunumla calan cks1100'un vokallerini ben daha cok sevdim. Iki iemde vokalde basarili, fakat mid bolgesinin genisligi,perdesizligi ile öne cikan cks1100, bu bolgede lz a4"den önde.
    Yine cks1100un midlerinin dinamik surucuden, lzninkilerin ise armatur surucuden ciktigini belirtelim.
    Uflemeli enstrumanlarda lz a4 cks1100'e gore daha basarili.
    Cks1100 ise gitar ve baglama özelinde lz a4'den önde. Keman ve piyanoda lz a4'un tutarlilik ve basarisi cks1100'den önde. Kontrbass ve violada ise cks1100u daha basarili buldum.


    Tizler de ise lz a4: Uzama,siddet,detay ve cozunurlukde cks1100'den cok önde.
    Cks1100'un lzye gore tiz avantaji ise yormamasi, tizlerinin tatliligi ve ust midlerinin sivrilmemesidir diyebiliriz. Lz a4'de bazi filtreler ozelinde tizler yorucu, ust midlerse sivri olabiliyor.

    Alternatif Okumalar:
    Lz A4 Headfonia incelemesi:

    http://www.headfonia.com/review-lz-a4/
    Okuyan herkese simdiden tesekkurler.
     

    Ekli Dosyalar:

    #1
    Son düzenleme: 10 Mayıs 2017
    EthnicMusic, power-amp, mfya ve diğer 27 kişi bunu beğendi.
  2. Blacdus
    Çevrimdışı

    Blacdus MP3

    Katılım:
    27 Şubat 2015
    Mesajlar:
    58
    Beğenileri:
    32
    Ellerine saglik abi. Gercekten cok detayli ve guzel bir inceleme olmus.
     
    #2
    refuserQ, Chaturanga ve karanehir35 bunu beğendi.
  3. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.252
    Beğenileri:
    7.280
    Tesekkur ederim.
    Bassheadler yonunde de inceledim ama lz a4 en bassli filtresinde bile dengeli.

    Not: Arkadaslar, laptopda taslak dondugundan inceleme silinmesin diye yanlislikla iki kere basmisim tuşa. Ikisi de birden yayina girmis.
    Bu durum icin ozur dilerim.

    LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    #3
    Blacdus, refuserQ ve Chaturanga bunu beğendi.
  4. moonstar
    Çevrimdışı

    moonstar DSD

    Katılım:
    30 Ocak 2014
    Mesajlar:
    1.771
    Beğenileri:
    3.092
    Eline, kulağına sağlık Ahmet. Çok emek verilmiş bir inceleme yapmışsın. O filtreleri ve kombinasyonları tek tek üşenmeden anlatmışsın ya helal sana :)

    Shockwave karşılaştırması da çok açıklayıcı olmuş. Onu bir dönem almayı düşünüyordum. Senin incelemen iyi oldu.

    Her hafta yeni bir inceleme geliyor senden tebrikler :)
     
    #4
    sserkogss, refuserQ, Chaturanga ve diğer 2 kişi bunu beğendi.
  5. Elano68
    Çevrimdışı

    Elano68 FLAC

    Katılım:
    2 Nisan 2015
    Mesajlar:
    495
    Beğenileri:
    473
    Ahmet abi bu hizla incelenmedik iem birakmayacaksin.
    Tebrik ederim guzel ve detayli bir inceleme olmus.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    #5
    refuserQ ve Chaturanga bunu beğendi.
  6. Chaturanga
    Çevrimdışı

    Chaturanga DSD

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesajlar:
    1.811
    Beğenileri:
    3.491
    Ahmet hocam elinize kulağınıza sağlık çok detaylı bir inceleme olmuş, bende yeni LZ A4 sahibi olarak belirttiğiniz kombinasyonları deneyeceğim.

    İlk etapta benimde en çok dikkatimi çeken sahne genişliği ve ayrıca basların geniş vurmasıydı. Hatta bazı parçalarda alışık olmadığım şekilde genişten vuran baslar aynı zamanda yavaş vuran bass algısı oluşturdu bende (ama bass derinliği her yöne doğru bariz uzuyor), daha önceki dinlemelerime göre parça sanki ağır çekim ilerliyor hissine kapıldım. Ama dediğiniz gibi bu filtrelerle değişen bir şey, bahsettiğim genişten ve ağırdan vuran bas izlenimini sanırım kırmızı arka mavi ön le aldım.

    LZ A4 ün bir başka ilk etapta hissedilen yönü sahnesi.

    Ben mesela gerek 1More Triple gerekse Resonate i Meridian Explorer 2 ile kullandığımda çok geniş bir sahne elde ediyorum. LZ A4 te ise Meridiansiz bu genişliğe doğrudan V20 ye takınca ulaşabildiğimi gördüm. Hatta V20 de en düşük DAC modunda bu sahneyi alabildim. (Bu arada Magaosi K3 Pro da çok yakın bir sahneye sahip)

    LZ A4 üzerinde uğraşılması çalışılması gereken bir ders kitabı gibi olmuş :)) Tak kullan değilde, tak, dene, bul, kullan olmuş :)

    Deneyip bulmak lazım en ideal sesi.

    Tekrar elinize sağlık. (Diğer başlığa yazdığımı aynen kopyaladım, çift başlık olmuş sanırım :))
     
    #6
    cembonzakura, sserkogss, Pax ve diğer 2 kişi bunu beğendi.
  7. fenrir
    Çevrimdışı

    fenrir FLAC

    Katılım:
    13 Ocak 2013
    Mesajlar:
    527
    Beğenileri:
    275
    Ellerine sağlık abi detaylı,karşılaştırmalı güzel bir inceleme olmuş. Arka tarafı açık gibi görünüyor dışarıya ses verme veya dışarıdan ses alma durumları nasıl? toplu taşımada dışarının sesini alıyormu
     
    #7
    karanehir35 bunu beğendi.
  8. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.252
    Beğenileri:
    7.280
    Tesekkurler Gokhan dostum.Senden de ileriki zamanlarda detayli izlenim bekleriz LZ A4 hakkinda.

    Tesekkurler Hayri hocam.
    Lz A4 hayirli olsun. Umarim memnun kalirsin.
    Kirmizi arka filtre, en yuksek bassi verdiginden bass sıkılığı ve hizi konusunda mavi ve siyahdan geride. Mavi ve siyah; bassi kontrol edip belli bir alanda tutuyor. Kirmizi ise bassi daha ileriye goturup, orda birakiyor(aslinda lz a4 bass tuningi kontrollu,sıkı ve hizli bir yapiya sahip; kirmizi arka filtre butun bu bass yapisini yavaslatarak, kendine olabildigince genis bir alan acarken, bu tuning icerisinde serbest birakilmis bir halde duruyor. Her an ne yapacagi belli olmayabilir. Cunku kirmizinin bass cercevesi belli bir yerden sonra bos birakilmis, tanimlanmamis.)

    Kayitin durumuna gore bass ya cok ya da az gevsek olabiliyor.
    Benim kirmizi'da gordugum su; kirmizi filtre lz a4'un genel tuninginin disinda bir filtre, tam bir ayar cekememisler ona.
     
    #8
    Chaturanga bunu beğendi.
  9. Chaturanga
    Çevrimdışı

    Chaturanga DSD

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesajlar:
    1.811
    Beğenileri:
    3.491
    Teşekkürler Ahmet hocam zamanla daha seveceğimi düşünüyorum. İlk anda K3 Pro ya göre daha az sevmiştim ama arayı kapıyor yavaş yavaş :)
     
    #9
  10. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.252
    Beğenileri:
    7.280
    Tesekkurler Umut.
    Aynen arka tarafi acik yapida bir iem lz a4.Kimileri earbud-iemde diyor ona.
    Toplu tasimada arka kirmizi ya da siyah-ön ise pembe olursa eger disariya sizan ses cok degil. Bu durumda izolasyon boylesi bir iem icin tatmin edici olabiliyor. Ön taraf mutlaka pembe olmali, iyi bir izolasyon isteniyorsa eger
    Diger filtrelerde ise izolasyona vasatin bir ustu denebilir.
    Oyle cok kotu de degil cok iyi de degil.

    LG-H850 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    #10
  11. Yabguz
    Çevrimdışı

    Yabguz FLAC

    Katılım:
    6 Kasım 2012
    Mesajlar:
    378
    Beğenileri:
    983
    Ahmet hocam ellerine sağlık. Filtre kombinasyonlarını okurken kafamdan dumanlar çıktı gece gece resmen; sen bu kulaklığı inceledin bir de, valla helal olsun :yourock

    SW3 konusunda da tamamen katılıyorum sana, tizlerini anlatırken kullanılan tüm mübalağaları tamamiyle hak ediyor :) Ömrü yanmakla geçti ama tizleri, üst midleri arlanmadı bi'! :kafa:
     
    #11
    Chaturanga ve refuserQ bunu beğendi.
  12. Chaturanga
    Çevrimdışı

    Chaturanga DSD

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesajlar:
    1.811
    Beğenileri:
    3.491
    %50 gibi bir seste izolasyon konusunda her iki yönde de bir sorun olacağını sanmıyorum bende. Dışardan zaten (müzik açıkken ve uygun uç takılıysa kulağa oturan) müzik zevjinizi bozacak bir ses almaz. Dışarıya da çok ses veriyor denecek bir durum ses çok aşırı açılmazsa yok. Zaten %50 de bile baya yüksek ses veriyor.
     
    #12
  13. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.252
    Beğenileri:
    7.280
    Tesekkur ederim Yavuz.
    Aslinda sw3, cidden cozunurluk olarak 450-500 usd bandini zorlayan bir iem olmus. Hem ust mid frekans araligini cok acmislar, hem ust midleri iyce yukari cekmisler, tizleri de geriye degil de ust midlerle ayni hizaya alinca, ortaya cok degisik bir tonlama cikmis. Bassdaki kontrollulugu ve dogaligi ve o yumusakligi, tizlerde ust midlerde yakalamis olsalardi, super bir lezzet cikacakti ortaya.
    Hybrid kulakliklarda genelde capraz bagi kurmak zordur, basslardan armaturlerin mid-tiz bolgesine gecince ufak da olsa sorunlar olabiliyor. Bu yuzden cogu hybrid V shape calar. Basslarla ayni hizaya alinan armatur midi, armatur hizindan dolayi bassin önüne gecmeye calisir, midleri tizler takip eder. Vshapede bu durum belli bir dengeye oturdugundan genelde gordugum iem ureticileri, hybridlerde boyle bir yapilanmaya gidiyorlar.
    Sw3un ise dusuk ve orta seslerde midleri V shape degil az öndeyken, yuksek seslerde midler v shapeye gecis yapiyor ama bu defada daha cok öne cikan tizler, adamin tepesine oyle bir biniyor ki, tiz fobisi olusturabiliyor insanda.
    Bir sonraki iemlerinden umutluyum ben acikcasi.
     
    #13
    Son düzenleme: 7 Mayıs 2017
  14. Pax
    Çevrimdışı

    Pax FLAC

    Katılım:
    4 Ekim 2016
    Mesajlar:
    307
    Beğenileri:
    864
    İncelemeyi zevkle okudum yarın tekrar tekrar birkaç defa daha okumayı istiyorum emeğinize sağlık Ahmet bey.

    Bu iem benim alışveriş listemde ikinci sırada şuan. Lz A4 için fitreleriyle birlikte totl iem olmuş diyebilir miyiz?
     
    #14
    Chaturanga bunu beğendi.
  15. Italoman
    Çevrimdışı

    Italoman WAV

    Katılım:
    1 Nisan 2012
    Mesajlar:
    1.106
    Beğenileri:
    1.023
    Eline ve kulağına sağlık Ahmet hocam, Farklı filtrelerle yaptığın değerlendirmeler çok fikir verici olmuş. Muhtemelen ben bu iemi arka siyah- ön siyah kullanırdım.

    Not: Bence de bu kadar seçenek sunan bir iem iki başlığı hakediyor :)
     
    #15
    Son düzenleme: 7 Mayıs 2017
    Chaturanga bunu beğendi.
  16. Yabguz
    Çevrimdışı

    Yabguz FLAC

    Katılım:
    6 Kasım 2012
    Mesajlar:
    378
    Beğenileri:
    983
    @karanehir35 Firmanın neredeyse tüm iemlerinde üst frekanslar sıkıntılıymış, bu haliyle bile güzel kayıtlarda keyif verebiliyor. O meseleleri de hallederlerse ve uygun fiyattan satarlarsa vurgun yapabilirler. Neyse, kendi incelemesinde içimi dökeyim ben :)
     
    #16
    Chaturanga bunu beğendi.
  17. karanehir35
    Çevrimdışı

    karanehir35 DSD

    Katılım:
    15 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.252
    Beğenileri:
    7.280
    Tesekkurler Vedat hocam.
    Lz A4 filtreleri ile fiyatini asan bir basarima sahip. Ben sevebileceginizi dusunuyorum bu iemi. Beyer sesine benzerlik istenirse, arka filtresiz önde yesil ya da maviyle dinlenebilir.


    Tesekkurler Ali abi. Ben Lz A4'u sevebilecegini dusunuyorum. Siyah-siyah benimde favorilemdendi. Saatlerce dinlerken hic yormamisti beni. Sadece metal dinleyecekken öne yesili takip arka filtreyi de söküyordum. He560'in tizlerini sevdigimden, o tonlamaya benzer bir yapiyi lz'de gormek beni sevindirdi.

    Olsun Yavuz bu da bir tecrubedir.
    Umudu kesmek yok.
    Ben 2011'den beridir mesela her Fiio dapindan umutluyum. Birgun basaracaklar su tiz olayini. Umudumu X5iii'den sonra simdi de x7 2gen'e sakladim. Unutma umut odyofilin ekmegi: ye ahmet ye, ye yavuz ye...
     
    #17
    refuserQ, Yabguz, Chaturanga ve diğer 1 kişi bunu beğendiniz.
  18. DefinitioN
    Çevrimdışı

    DefinitioN Analog

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    2.769
    Beğenileri:
    3.663
    Yeniden eline sağlık Ahmet.

    İncelediğin İem leri kısa kısa özetle bir başlıkta.Genel bir toparlama olsun.
     
    #18
    Son düzenleme: 20 Haziran 2017
    refuserQ bunu beğendi.
  19. Özen
    Çevrimdışı

    Özen WAV

    Katılım:
    12 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    885
    Beğenileri:
    1.690
    Eline sağlık tekrar tekrar Ahmet. Lz a4 cidden fp nin baya üstünde çalan cihaz demek ki.
    Kasa tasarımı çok hoşuma gitti özellikle benim. Farklı filtrelerle deneyip deneyimini sunman da ayrı bir güzellik olmuş
     
    #19
    karanehir35 bunu beğendi.
  20. refuserQ
    Çevrimdışı

    refuserQ WAV

    Katılım:
    13 Ekim 2013
    Mesajlar:
    650
    Beğenileri:
    1.069
    Son buluşma da en çok dinlediğim kulaklıktı kendileri basları kalite ve kontrol olarak fiyatının çok üstünde :)
     
    #20

Sayfayı Paylaş