Ritzy Teknik Servis Rezaleti ve Google Hesabının Çalınması

'Konu Dışı' bölümünde Engin tarafından 21 Şubat 2018 tarihinde başlatılan konu.

  1. Engin
    Çevrimdışı

    Engin Yönetici

    Katılım:
    5 Ekim 2010
    Mesajlar:
    2.223
    Beğenileri:
    867
    Uzun bir süreden sonra merhaba arkadaşlar,

    “Yönetici sıfatlı bir insan böyle bir başlık açar mı arkadaş?” Açar. Söz konusu servisle yaşadığımız fantastik deneyimden sonra olur da birisi Ritzy garantili telefon falan almaya kalkarsa bu konuyu görsün, almasın!

    2016 yılında eşime Kipa’dan aldığımız LG G5’i kronik GPS sorunu nedeniyle garantiye gönderilmesi amacıyla hard reset(1) atarak yine Kipa’ya teslim ettik. 25 Ocak tarihinde verdiğimiz cihaz 19 Şubat’ta anakart değiştirildi bilgisiyle bizlere teslim edildi. Telefonu açtığımda kurulum ekranı gelmedi, telefonda herhangi bir hesap da kayıtlı değildi(2). Biraz şüphe etsem de herhalde denediler diye düşünerek pek fazla üzerinde durmadım.

    Bugün, yani 21 Şubat’ta bilmediğim bir numara beni aradı.

    -Merhaba, Funda Hanım’ı aramıştım.
    -Buyrun, ben eşiyim.
    -Ben Mehmet, Konya’dan arıyorum sizleri. Telefonumu teknik servise göndermiştim ancak alet elime geldiğinde cihazda sizin Google hesabınız açıktı. Rehberiniz telefonda kayıtlı olduğundan numaranızı buldum ve sizi aramak istedim.

    Arkadaş sağolsun sorunu farketmiş, hem fetö metö işlerinden korkarak (başıma bela gelir, program yüklenir falan diye) yoklamak için hem de bilgi vermek amaçlı beni aramış. Epey bi konuştuk, nedir ne değildir senin telefonun nedir, ne sorun vardı, bizim hangi bilgilerimiz senin elinde falan diye sordum, sağolsun iyi niyetle o da olanı anlattı. Acaba bizim anakartımızı arkadaşın telefonuna mı taktılar bir bakalım diye konuşmayı sonlandırdık.

    Saat 14.00 civarı yaptığımız bu konuşmadan sonra beni Ritzy Teknik Servisi aramaya başladım. Aksam 17.15’e kadar yaptığım 25 arama önce çalıp, sonra sessizleşip en sonunda da telefonun kapanmasıyla son buldu. Sonra arkadaşlar bu deli kim demiş olacaklar ki kendileri beni aradılar.

    Mehmet Bey’le konuşmaları sebebiyle durumdan haberleri vardı. Ben de üzerine siz benim hesabımı nasıl açarsınız, özel bilgilerimi hiç tanımadığım bir adamın telefonuna yükler gönderirsiniz diyerek epey bir çıkıştım(kibarlaştırılmıştır). Tek söyleyebildikleri “bir yanlışlık olmuş” oldu. Boş telefon gönderiyoruz, hiçbir yedekleme-geri yükleme talebi yok ancak nasıl oluyorsa yanlışlıkla bizim bilgilerimizi yedekleyip(!) başka bir telefona yükleyip gönderiyorlar.

    Akşam eve gelince Mehmet Bey ile imei’leri karşılaştırdık. Kutudan çekip gönderdim, bizim anakartı arkadaşa göndermemişler. O da gidip telefonuna format attırmış, bilgilerimizi sildirmiş oldu böylece.

    Varan 1! Bizim anakartımızı yine bize göndermişler! Telefonda bulunan imei, kutuda bulunan imei ve faturada yazan imei’ler maalesef tutuyor. Bildiğim kadarıyla anakart değiştirilince imei de değişiyor ama güzel bir ayak çekmişler bize.

    Varan 2! Yukarıda kalın 1 ve 2’de belirtildiği üzere format atılmış ve hesap kayıtlı olmayan telefon bana geri döndü. Dolayısıyla benim formattan sonra yanlışlıkla hesap açıp garantiye göndermiş olma ve teknik servisin bu hesap üzerinden yedekleme yapmış olması ihtimalleri ortadan kalktı. Ama o zaman eşimin hesap bilgilerine bu adamlar nasıl ulaştı? Telefonda olmayan hesabın verilerini nasıl oluyorsa yedekliyorlar ve başka bir kimsenin telefonuna yüklüyorlar. En kötüsü geliyor aklıma, hesap avcılarının hedefi olduk ama Allah korudu pek rehber, notlar vs. haricinde pek birşeye ulaşamadılar..

    Buraya kadar okuyup ulaşanlar tekrar tavsiyem, 100 lira daha fazla verin adam akıllı distribütör garantili aletler alın. Sonra işin içinden çıkamıyorsunuz işte böyle(Bkz. avatarım).

    Eğer aramızda sözlükçü falan da varsa yazıyı alıp kopyalayıversin, bizim gibi başkalarının da bilgileri ortalığa saçılmasın.

    Gözlerinizden öper, saygılarımı sunarım.

    GEÇ EKLEME: İlerleyen günlerde teknik servisten arkadaşlarla görüşmeler yaptım. Yaptıkları araştırmalara göre bizim telefonun anakartında bulunan mmc kart gibi bişi bozuk olduğu için ben her ne kadar format atmış olsam da oturum bilgilerimizi kayıtlı tutmuş. Buraya kadar tamam, arıza var ve anakartımızı da değiştirmişler. Teknisyen arkadaş ise yedeklemeyi görev bilmiş yapmış, sonra da "yanlışlıkla" yanlış telefona yüklemiş bizim yedeklemeyi. Formatı atmış olmam sayesinde fotoğrafları falan kurtarmış olmuşuz, yalnızca oturum bilgilerimiz yüklenmiş ve dolayısıyla rehberimiz eşitlenmiş.

    Bu da böyle bir anımızdır..
     
    #1
    Son düzenleme: 7 Mart 2018
    prostheticwhim, Pax, zodiac_tauruss ve diğer 6 kişi bunu beğendi.
  2. DefinitioN
    Çevrimdışı

    DefinitioN Analog

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    2.769
    Beğenileri:
    3.663
    Benim telefonumun da iç ekranı kırıldı ve servise gitti 1 sene önce.Biz bunu yapamıyoruz yenisini göndereceğiz dediler.2 ay üstüne binbir zahmetle yenisini gönderdiler ama benim aklım o gün bu gün bütün bilgilerimin kayıtlı olduğu o telefonda.Elbet yapmış ve açmışlardır da sonrası....?

    Çok rahatsız edici durumlar bunlar.Geçmiş olsun.
     
    #2
    refuserQ ve Zenetic bunu beğendi.
  3. complete
    Çevrimdışı

    complete WAV

    Katılım:
    30 Kasım 2012
    Mesajlar:
    729
    Beğenileri:
    1.152
    servisler malesef türkiye'de içler acısı,hiçbirşey üretmediğimiz gibi üretilen ürünlerin tamirini bile yapacak,yapabilecek ne bilgi ne de insan kalitesi var memlekette,lg g4 vasıtası ile bende delta servisle içli dışlı olmuştum,yerlerine gittiğimde telefonu beklerken birden arka servis kapısı açıldı ve kapı kapanıncaya kadar içerde teknik servisdeki arkadaşın çalışma masasında dürüm yerken önünde açılan telefonları gördüm bu saatten sonra bunların ne iş ahlakı ne de teknik bilgisi olduğunu anladım,benim telefon da anakart için 2 ay serviste bekledi..
     
    #3

Sayfayı Paylaş