Yeni başlayanlar için Hi-Fi mantığı

'Rehber Konular' bölümünde MuttFTS tarafından 9 Ağustos 2012 tarihinde başlatılan konu.

  1. lucabalo
    Çevrimdışı

    lucabalo WAV

    Katılım:
    29 Mart 2014
    Mesajlar:
    772
    Beğenileri:
    771
    Line out bildigim kadariyla DAP'lar icin amfiye cikis vereceginiz zaman kullaniliyor. Cihazin amfisini deaktif pozisyona aliyor. Koaksiyel ise yine DAP'larda DAC+AMP'i deaktif ediyor. Sadece ses sinyali aliyorsunuz koaksiyel cikistan, o dac'e gidiyor ses oluyor amfiye gidip seviyesi yukseltiliyor ordan kulakliga gidiyor. Cok teknik detay bilmesemde bildigim bu :)
     
    #41
    prostheticwhim ve xnel bunu beğendi.
  2. xnel
    Online

    xnel Guest

    Koaksiyel DAC+AMP bileşenlerini işlevsiz hâle getiriyorsa bu çıkışın FiiO E10K gibi cihazlarda olmasının mantığını anlayamadım. Bu çıkış dediğiniz gibi çalışıyorsa resmen cihazın kendisini anlamsızlaştırıyor, ne diye bu özelliği koysunlar ki?
     
    #42
  3. lucabalo
    Çevrimdışı

    lucabalo WAV

    Katılım:
    29 Mart 2014
    Mesajlar:
    772
    Beğenileri:
    771
    Mesela elinizde DX50 var, koaksiyel cikisindan kabloyla E10K'nin koaksiyeline bagladiginizda E10K'nin karakteriyle muzik dinlersiniz. E10K'nin koaksiyel cikisi varsa gercekten ne ise yaradigini cozemedim. Koaksiyel cikis degil de koaksiyel giristir belkide ?
     
    #43
  4. xnel
    Online

    xnel Guest

  5. lucabalo
    Çevrimdışı

    lucabalo WAV

    Katılım:
    29 Mart 2014
    Mesajlar:
    772
    Beğenileri:
    771
    Ama bu koaksiyel giris, baska bir girisi yok aletin. Yine benim dedigim gibi oluyor. Line out yazan yer sadece amfi olarak, coaxial out yerden baglaninca DAC+AMP oluyor.

    @xnel
     
    #45
  6. xnel
    Online

    xnel Guest

    Hımm tamam hocam, "out" denilince buradan çıkış alacağız diye düşündüm. Eyvallah.
     
    #46
    djalimarmaris ve lucabalo bunu beğendi.
  7. MTRMSK
    Çevrimdışı

    MTRMSK FLAC

    Katılım:
    6 Aralık 2012
    Mesajlar:
    624
    Beğenileri:
    355
    E10'un usb-coax dijital çevirici fonksiyonu da vardı. Yeni modelde de muhtemelen aynısı vardır. Out dediği odur.
     
    #47
    djalimarmaris bunu beğendi.
  8. djalimarmaris
    Çevrimdışı

    djalimarmaris FLAC

    Katılım:
    30 Nisan 2014
    Mesajlar:
    371
    Beğenileri:
    325
    çok teşekkürler
    devamını bekliyoruz
     
    #48
  9. spitzer
    Çevrimdışı

    spitzer MP3

    Katılım:
    8 Ekim 2012
    Mesajlar:
    102
    Beğenileri:
    94
    Ses tamamen zevk işidir bana kalırsa. Sesin matematiği olmaz. Sesin matematiği olursa ses doğallıktan çıkar ve yapay bir hale gelir. Abartıyorum; deli gibi çözünürlükler, eşek gibi sahneler bu işin biraz şov kısmıdır. Ses doğal bir olgu olduğu için müzik de bana sorarsanız doğal olmalıdır. Sistemimden gelen sesler ne kadar doğala yakınsa o kadar iyidir benim için. Çözünürlük, sahne vs ikinci plandadır. İşte bu sebeplerden ötürü de hala en pahalı kurulumların baş köşelerinde pahalı pikaplar bulunur. Dijital çeviriciler ses ile ne kadar oynarsa(upsampling, dithering, oversampling, filtering vs.) ses o kadar doğallıktan uzaklaşır ve yapay hale gelir. Ben sesin matematiksel işlemler ile doğallıktan uzaklaştığını düşünenlerdenim, düşünmek ile kalmayıp kulaklarımla bunu tecrübe edenlerdenim. Tabi bu konuda herkesin görüşüne de saygım var. Dediğim gibi bu hobi tamamen zevk işidir.:)
     
    #49
    djalimarmaris bunu beğendi.
  10. UmutecH
    Çevrimdışı

    UmutecH Analog

    Katılım:
    24 Aralık 2011
    Mesajlar:
    3.607
    Beğenileri:
    1.419
    @spitzer Plak konusunda haklısınız tabi ki, ancak çözünürlük olmadan sahne olmadan doğal sunumu yakalayamazsınız onu da unutmamalı. Örnek; Sahnesi yanlış bir kulaklıkta enstrümanlar üst üste binerken doğal da olmaz haliyle :)

    Ha tınısı doğaldır o ayrı tabi.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    #50
  11. spitzer
    Çevrimdışı

    spitzer MP3

    Katılım:
    8 Ekim 2012
    Mesajlar:
    102
    Beğenileri:
    94
    Mesajımdan biraz pikaplarda sahne yok çözünürlük yok gibi bir mesaj çıkabilir gibime geldi:) böyle bir şey tabi ki de yok, sahneyse sahne çözünürlükse çözünürlük hepsi vardır o cephede. Benim demek istediğim abartı sahne tanımlamaları, abartı çözünürlükler vs. Özetle; abartı çözünürlüklere, abartı sahnelere ihtiyacım yok, ekipmanım "müzikal" çalsın kafi:) Dediğim gibi de bu zevk meselesidir, herkesin tat aldığı şeyler farklıdır burada da.
     
    #51
    djalimarmaris bunu beğendi.
  12. Solanahtarı
    Çevrimdışı

    Solanahtarı WAV

    Katılım:
    9 Kasım 2013
    Mesajlar:
    1.134
    Beğenileri:
    854
    Anlatmak istediginizi ozetlersek; makyaj yapan kiz, EQ ayarli muzik. Ama siz farkli konulardan yaklastiginiz icin biraz karmasiklasmis. Biraz terimler yanlis kullanilmis hepsi bu :) mesala ''muzikal calmak'' deyisini genelde renklendirerek calan misal bi ton koyu nota vererek gibi yerlerde kullaniyoruz.

    Oze gelecek olursak ki herseyde oyle olmasi dilegiyle; cirkin olsun-kotu olsun-besparaetmez olsun ama yapay-undogal-oynanmis olmasin :)

    Siz referans ses istiyorsunuz.
     
    #52
  13. MehmetB
    Çevrimdışı

    MehmetB MP3

    Katılım:
    14 Kasım 2015
    Mesajlar:
    177
    Beğenileri:
    259
    Bundan bir kaç yıl önce ; yabancı bir forumda , aynı markanın iki ayrı modeldeki ses kartıyla yapılmış bir akustik piano test kaydının işlemden geçmemiş ham halini dinlemiştim.

    Adamlar aynı akustik pianoyu ; aynı mikrofonları aynı açı ve uzaklıklarda konumlandırarak , aynı akustik ortamda, aynı pianiste aynı eseri çaldırarak arka arkaya kayıt etmişlerdi. Ses kartlarından birinde yapılan kayıt daha parlak ve tiz tınlarken , diğer ses kartında yapılan kayıt koyu ve gövdeli tınlıyordu.

    Bu test benim için ; sistemdeki tüm değişkenler sabit kalsa dahi , kayıtta kullanılan ekipmanda yer alan mic-pre ve AD/DA konvertörlerin karakterlerindeki farklılıkların bile , bizim ne duyduğumuz konusunda etkili olabileceğinin önemli bir göstergesi olmuştu.
    --- Arka arkaya atılan mesajlar 26 Mayıs 2016 otomatik olarak birleştirildi, Asıl Gönderim Zamanı: 26 Mayıs 2016 ---
    Sahne genişliği ve stereo panorama ; stüdyodaki kayıt ve miks aşamasından mastering aşamasına kadar , her safhada belirli kural ve tekniklerin uygulanması ile sağlanan çetrefilli bir konu.

    Bu kapsamlı konuyu ; basite indirgeyerek şu şekilde somutlaştırabilirim. Diyelim ki ; stüdyoda akustik gitar kanal kaydı alıyorsunuz. İlk önce DAW'da bir kanal açıp enstrümaniste parçayı çaldırıp bu kanalı sağa panlıyorsunuz. Bilahare ikinci kanalı açıp aynı çalımı enstrümaniste bir kere daha yaptırıp ( duble çalım) bu sefer kanalı sola panlıyorsunuz. Daha sonra bu iki kanal arasında DAW'da 3-4 ms. gecikme oluşturuyorsunuz vs. Bu süreç miks ve mastering aşamasında farklı çalışmalarla devam edip gidiyor. Enstrüman ayrımının sağlanması, frekansların birbirine tecavüzünün önlenmesi , gereksiz frekansların temizlenmesi , stereo panoramanın pekiştirilmesi vbg. Yani bu konularda işin mutfağı çok önemli hatta en önemlisi.

    Canlıda durum ise esasında çok farklı değil. Bu sefer mutfakta FOH'daki tonmaister/ses mühendisi bulunmakta. Sahnedeki tüm enstrümanlar ve vokaller ses mühendisinin kumanda ettiği ( örneğin 32 veya 48 kanal ) ana miksere bağlı vaziyette. Buradaki mühendis ; kendine bağlı tüm ses kaynaklarının , bu mikser üzerinden kanal kanal birbirinden bağımsız olarak bir takım fader'lar vasıtasıyla miksini gerçekleştiriyor ve yayında veya konser alanında en güzel duyumun sağlanmasına çalışıyor. Tabii bunun bir hayli ustalık isteyen bir iş olduğu açık.

    Yalnız bu noktada şunu dip not olarak belirtmek isterim. FOH'da kayıt edilen bu tip konser kayıtları ; gerek yurt dışında gerekse yurt içinde , konser albümü veya filmi haline getirilmeden önce , genellikle stüdyoda tekrar miks ve mastering sürecinden geçiriliyor.
     
    #53
    darkainu, MTRMSK, Mikrobiyolog ve diğer 2 kişi bunu beğendi.
  14. hakansen
    Çevrimdışı

    hakansen MP3

    Katılım:
    15 Kasım 2016
    Mesajlar:
    40
    Beğenileri:
    11
    Arkadaşlar merhabalar,
    Doğru yere yazıyorum umarım yanlış olmaz.
    Bir iki haftadır hifi konusuna merak saldım. Hemen araştırmalar nedir ne değildir vs gibi çalışmalara başladım.
    (Bu arada unutmadan dinlediğim muzik turleri olarak rock metal ve klasik uclusu dışında hoşuma giden her türlü müziği dinlemekteyim.)
    Yaptığım araştırmalar sonucunda su an bana uygun bir dap olarak dx80 aldım. Su an elimde bu var yaninda kulaklık olarak henuz sipariş veremediğim için samsung telefonumla verilen telefon kulaklığını kullanıyorum. Buyuk bir heyecan ilegelen paketi açtım hafiza karti içi muziklerle dolu olarak hazir beklediğinden direk olarak hafiza kartini takıp playe bastim. Muzikleri genelde klasik ve her turden farkli olarak yuklemesini yapmıştım.16/24/32 bit dsd flac wav vs hepsinden indirdimki aradaki farki goreyim.

    Aralarda muzikleri degistiriyorum ama bana hicbirsey ifade etmiyor sanki hepsi ayni geliyor. Kulak gelişmişliği olmadığından malum ama bu kadar tamamen hicbir fark hissetmemek ( ayrica dx80 içinde bir fark hissetmedim) normal midir?
    Buyuk bir moral bozukluğu içine girdim. Günümüz şartlarında bayagi iyi bir rakamda verdikten sonra bir fark hissetmemek normalmidir. Bosuna mi almis oldum dx80i? Yoksa normal gidip bir kulaklik alip telefonumdan muzik dinlemeye devam mi etseydim. :(
     
    #54
  15. Whed
    Çevrimdışı

    Whed Yeni Üye

    Katılım:
    22 Aralık 2011
    Mesajlar:
    13
    Beğenileri:
    6
    ben de birkaç haftadır note5 ile gelen kulaklığı kullanıyorum, inanır mısın muzik dinlemek nefret etmek uzereyim. O derece yani.
     
    #55
  16. Yedaself
    Çevrimdışı

    Yedaself FLAC

    Katılım:
    22 Şubat 2013
    Mesajlar:
    262
    Beğenileri:
    214
    Şöyle düşünün; şu an çok kaliteli bir kaynak suyu içiyorsunuz ama paslı bir borudan geliyor. İyi bir kulaklık size vay be dedirtebilir de dedirtmeyebilir de bu sizin zevklerinize ve kulağınızın alışmasına bağlı. Bu arada genel görüş DAP'tan önce kaliteli kulaklık almak ama siz biraz ters gitmişsiniz.
     
    #56

Sayfayı Paylaş