İmod için eksternal Dock (imod v-cap dock gibi)

'Diğer Ekipman' forumunda Kabatay tarafından 8 Mayıs 2011 tarihinde açılan konu

  1. Kabatay

    Kabatay
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    11
    Merhaba arkadaşlar :) Umarım konuyu doğru yere açmışımdır Hasan kızmaz :p (Selamlar :wink) Konuya yavaş yavaş girmek istiyorum. Boğaç beni kırmayıp onca işi gücü arasında 5,5G ipod videomu modladı. (Selam Boğaç :wink) Kapasitörleri lodun içine koyduk anakart üzerinde kalabalık olmaması düşüncesiyle. İlk başlarda logitech dock almıştım moddan önce. Gerçekten hoşuma gidiyor bu aletler hem şarj edebiliyosunuz hem bilgisayara bağlıyabiliyorsunuz hemde coax, optik, line out gibi çıkışları kullanarak çeşitli kombinasyonlar yapabiliyosunuz. Şimdi ipodlar için üretilen dockları kullanmak sakıncalı olabileceğinden ve kendim multiopsiyonel bi imod dock yapmak istiyorum.


    Yaklaşık 1-2 aydır düşünüyorum bu olayı, Head-fi'den epey bi araştırma yaptım. Bulduklarımı linkler halinde paylaşmak istiyorum;

    http://www.head-fi.org/forum/thread/461870/diy-ipod-dock

    http://www.head-fi.org/forum/thread/423295/custom-5-gen-ipod-docking-avaliable-with-charging

    http://www.head-fi.org/forum/thread/259402/my-diy-imod-v-cap-dock-big-pics

    Bir ay önce bulduğum fotoları şimdi bulamıyorum :embarrassed Bu konuda ciddi sıkıntım var. Detaylı fotolar :idiot2:

    Yapmak istediğim şey bu ----- http://aloaudio.com/alo-audio-imod-auricap-fidelity-dock.html Ama biraz gelişmiş olanı hem ipod şarj olsun hem farklı çıkışları olsun RCA, optik... Bildiğim çıkışlar bunlar :-\

    Ek şeyler için pinout muhabbeti devreye giriyo;

    http://pinouts.ru/Devices/ipod_pinout.shtml

    http://pinouts.ru/Slots/USB_pinout.shtml

    Konuyu biraz toplayalım;

    1- Bir adet ipod male dock connector kullanılacak,
    2- Tahtadan düşündüm dockı tasarım alo'nunki gayet sade ama çıkışlar olacağından biraz büyüyecek kalıp,
    3- Veri transferi gereksiz sanırım sadece şarj olsun yeterli diye düşünüyorum,
    4- Hangi çıkışları kullanmalı, gerekli olanlar ???

    Aklıma gelenler bunlar...

    Şimdi çıkışları ayarlarken ipodun audio pinlerini kullanıcaz. Rca, optik gibi çıkışları ayarlarken devreye ihtiyacız var mı? Açıyım biraz. Audio pinleri 1-2-3-4 den ----- kapasitöre ------ ikisi arasına sarı (ne işe yaradığını bimediğim, kulanılmayan, fakat olması gereken alet ^-^) sonra kulaklık için 3.5 female jak (Bunu nereye bağlıyoz çözemedim).

    http://gallery.me.com/woodgear#100008/ipod-20dock-001&bgcolor=black

    Ben başka çıkışlarda eklemek istediğimden bi devre eklemeli miyim? yoksa 3.5 jak + baypass ile diğer çıkışları eklesem sorun olur mu? Nasıl olsa hepsi çıkış :idiot2: tek başlarına çalışmayan, Ama ipod line out işi gören farklı yollar... Bir nevi verici gibi düşünebiliriz. İpoddan her türlü ses çıkışı. Kullanacağımız amfilere göre kendimizin seçebileceği ipod lodlardaki gibi kaliteli ses alabileceğimiz çıkışlar. Diyelim optik çıkışından ---- İbasso D10 cobraya optik giriş ----- Kulaklık ---- Sonra hu huuuu ^-^

    Şarj içinde pin 18 den direk yolla ------ şarj jakına ----- şarj alet ----- şarj :). Bunu içinde araya devre gerekir mi? Gerekmez diye düşündüm, düşünün kablodan hem şarj oluyo hem data transfer edio.


    Arkadaşlar ilgi alanım ama iş alanım olmadığı için dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım :embarrassed. Hatalarım varsa uyarın hemen düzeltirim. Konuya şuda olsa iyi olur, şu gereksiz gibi katkılarınızı bekliyorum. Devre işi benim için kaos şuan. Ayrıntılı fotoğraflar bulamadım, ne nereye bağlanıyo kısmen biliyorum. Elngtrik elengtronikten :-* anlayan arkadaşlardan yardım bekliyorum....

    Umarım faydalı bi paylaşım olur :) Herkese iyi pazarlar...
     
  2. pea

    pea
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    9 Ocak 2011
    Mesaj:
    792
    Alınan Beğeniler:
    595
    http://gallery.me.com/woodgear#100008/ipod-20dock-001&bgcolor=black Bu resimde sol rca çıkışı yanlış çizilmiş , pin1 dışa , pin4 içe gelecek aslında.

    3- Bence koymuşken veri transferi de olsun , Dock'ta bir usb girişi bulunsun.İstersen usb uçlu adaptör takarsın istersen pc
    4-http://pinouts.ru/Devices/ipod_pinout.shtml burda detaylıca anlatılmış aslında.Özetle 3,4,23,25,27 ve GND uçları kullanılacak en basit haliyle.

    RCA için çıkışa eklenecek amfi devresini saymazsak , devreye ihtiyaç yok.Optik çıkış , benim bildiğim kadarıyla dijital çıkış.iPod'un pinleri arasında dijital çıkış göremedim.İlla kullanmak isterim dersen analog-dijital dönüşümü yapıp kullanabilirsin :b
    Kondansatörün oradaki amacı filtre yapmak.Normalde ses sinyali DAC'tan direkt pinlere gittiği için parazitli ya da DC-offset'li olabiliyor.Konsansatör de bunu filtreliyor.
    3.5 jak'ı RCA ya da diğer analog çıkışlar ile aynı şekilde bağlıyorsun , 3 sağ , 4 sol ve GND.Hiç bağlamasan da olur , sonuçta RCA kullanıyorsun ve zaten kulaklık için amfi gerekecek araya.

    Şarj için pin 18 değil de 23'ü kullanman daha sağlıklı olur.27.Pin'deki bölüme göre de şarj için birkaç direnç eklemek lazımmış , çok ilginç geldi orası bana :b
     
  3. Kabatay

    Kabatay
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    11
    Paintte işaretliyerek anlatabilir misin kulaklık girişine kadar? Valla yaparsan süper :eek:o


    Kapasitörler harici bi amp devresi daha mı? peki en basitinden bi cmoy devresi işimizi çözer mi? Gerek yoksa 3.5 jak gibi direkt RCA çıkışına mı bağlıcaz? Optik çıkış yoksa almayız doğru ya :( dönüştürücü ne ölçüde işimizi görür. Gerçi oldurmak da çözüm değil. Olmadı vaz geçeriz o işten :-\


    Sarı zımbırtıların ne işe yaradığınıda öğrenmiş oldum. Teşekkürler :)


    Pinlerden direkt kapasitöre arada Kondansatör (Sarı şeyler) ister jaka RCA istenirse amfi devresi RCA şeklinde dğru anladım sanırım :idiot2: Öğrenicemmmm...İlk foto (Çizebilirsen) işime yarıcak sanırım :eek:k Son olarak GND ne için?


    O zaman pin 23'den direkt kablo güç kaynağı girişine sonra adaptörle direkt elektrik ve şarj bu iş kolay o zaman...


    Teşekkürler cevabın için, sana ekstra iş çıkardım :embarrassed
     
  4. pea

    pea
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    9 Ocak 2011
    Mesaj:
    792
    Alınan Beğeniler:
    595
    [​IMG] Üstün paint yeteneklerimle :cheesy:
    Sanırım soketi tam göremediğim için yanlış çizmişim.Kulaklığın jak'ının ucu(tip) left , ortası(ring) right , gerisi(sleeve) gnd olacak şekilde birleştiriliyor.


    Neyle kullanacağına göre değişir.Direkt dock'a kulaklığımı takmak istiyorum dersen , cmoy tarzı ufak bir devre ekleyebilirsin , stereo pot ile sinyal zayıflatıcı koyabilirsin.Gerçi direkt kullanmak istediğini sanmıyorum , 3.5mm TRS kulaklık çıkışından kulaklık amfisine bağlamak istiyorum dersen bir şey eklemek gerekmez tabi ki.
    Dönüştürücü uzun iş ve verimli olacağını sanmıyorum.Sadece çok istenirse bir seçenek olduğunu belirtmek için yazdım ^-^

    Kapasitör = Kondansatör bu arada.Bir karışıklık oldu sanırım :) Kondansatörden sonra isteğe göre her şey yapılabilir ;D Aslında kondansatör de çok gerekli değil , amfi kullanacaksan büyük olasılıkla girişinde kondansatör olacaktır.
    GND = Şase/Toprak.Devrenin 0 noktası.Sol Sağ çıkışlarda oluşacak faz/ses(bir de gavurlar hot diyor sanırım) sinyali 0v/ground olmadan bir işe yaramaz.

    Pek kolay değil gibi pin27'deki açıklamaya göre işte.Şarj durumuna geçmek için sinyal tarzı bir şey istiyormuş.
    Bir de adaptörünün çok güçlü olmaması lazım.Laboratuar tipi , yüksek akım verebilen vs bir alet kullanmaman gerekir.Usb ya da ufak adaptörlerde bu sorun olmaz ama büyük bişi kullanacaksan akım sınırlaman gerekir(elinde öyle bir şey olduğunu sanmıyorum ama garanti olsun)

    Rica ederim , önemli değil :)
     
    #4 pea, 8 Mayıs 2011
    Moderatör tarafından düzenlendi: 20 Nisan 2014
  5. Kabatay

    Kabatay
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    11
    Eline sağlık çok güzel anlatmışsın :love: Bu foto ile audio kısmını tamamladık sanırım 3,5 jak çıkışı ve RCA çıkışı elde ettik. Farklı bişeyler eklemek isteyen ???

    Şimdi bahsettiğin gibi 2 seçenek var elimizde;

    1- Direkt dock'a kulaklığımı takmak istiyorum dersen , cmoy tarzı ufak bir devre ekleyebilirsin , stereo pot ile sinyal zayıflatıcı koyabilirsin.

    2- 3.5mm TRS kulaklık çıkışından kulaklık amfisine bağlamak istiyorum dersen bir şey eklemek gerekmez tabi ki.

    1. seçenek için bir adet fiio amfiyi feda edip eklesek mi dock'a :cheesy:

    Sanrım 2. seçenekle amfi seçeneklerini değerlendirerek gitmek iyi olacak. İleride RCA girişleri olan güzel bi amfi ile kullanmak ^-^ kulağa hoş geliyor. Anti fikir katkısı olan ???

    O sarı şeyler RCA çıkışlarıymış :shh. Umarım RCA kablo bulmakta sıkıntı olmaz :embarrassed

    Foto RCA kablosu için hemde direkt jak çıkışından amfiye bağlamış ?----- http://www.head-fi.org/forum/thread/536380/alo-vcap-dock

    Şarj işi için;

    Pin 27 açıklaması ----- http://pinouts.ru/Devices/ipod_pinout.shtml

    Benim player ipod 5,5G ipod video. Farklı yorumlar bekleniyor pinout 27 ingilizce çeviri için ???

    Kablolama işi; Arada kablo olarak ne kullanmak gerekir?

    Kapsitör için (En para alıcı nokta);

    1- http://www.audience-av.com/capacitors/a_prices.php
    2- http://www.vhaudio.com/v-cap.html
    3- http://www.v-cap.com/

    Arkadaşlar TR'de bulunan aynı öz. farklı marka kapasitörlerden kullansak nasıl olur acaba? Cmoy amfiler için filan deneyen oldu mu? aynı öz. farklı marka kapasitör ???

    Teşekkür ederim :)
     
  6. pea

    pea
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    9 Ocak 2011
    Mesaj:
    792
    Alınan Beğeniler:
    595
    Ben kondansatörleri diyorsun sanmıştım , o yüzden bir karışıklık oldu pardon ;D Kablo bulunur , bulamazsan kendin de yapabilirsin.
    http://direnc.net/main/tos_fis_erkek_altin_kaplama-10037-0-368.html ben bunlardan kullanıyorum mesela , altın rengi ^-^


    Dediğini tam olarak anlayamadım ama RCA-TRS adaptörü yapmış adam zamanında.Göstermelik olarak da dock'un çıkışlarına takmış.İki çıkış da aynı işlevi görüyor , sadece aradaki soket farklı.O çıkışlardan da amfiye bağlıyor aleti.
    Bir de bence içine amfi koyma aletin.İleride güzel bir şey yapıp altına koyabilirsin , müzik apartmanın olur ;D Hem içine amfi koyarsan ya pil derdin olur ya da pilsiz yaparsan usb'den gelecek olan elektriği kullanırsın.Bunun için de yükseltme devresi eklemen gerekir vs iş uzar.

    Tipini beğendiğin bir kablo kullan gitsin ;D Tercihen ekranlamalı(shielding/screening) kablo kullanabilirsin manyetik alandan az etkilenmesi için.

    Kondansatörler/kapasitörler çok abartılıyor aslında audiophile ayağına.İnsanlar iyidir diyerek gidip en pahalısını , en yüksek gerilim dayanımı olanı alıyor ama normal kondansatörlerle aralarındaki farkı çoğunun duyabileceğini sanmıyorum.Basit bir "film kondansatör" alsan yeterli olur , o kadar uçmaya gerek yok.
    http://ar-ge.gitarturk.com/kondansatorler burayı okursan hem tipini hem nedenini görebilirsin :)
    Çoğu ses cihazında da bu tip kondansatörler kullanılır.
    http://lh5.ggpht.com/_aPsVNi-R1zg/TEnT30fsTJI/AAAAAAAAFds/deOiJCaBzbw/_DSC5132.jpg burada da sflo2 içerisindeki film kondansatörleri görebilirsin.Kahverengi olanlar.
    Kondansatöre harcayacağın parayı amfiye harca derim
     
  7. MuttFTS

    MuttFTS
    Expand Collapse
    Administrator
    Site Yetkilisi

    Katılım:
    25 Mart 2009
    Mesaj:
    5,815
    Alınan Beğeniler:
    623
    Güzel ve bilgi içeren bir konu olmuş. İkinizin de eline sağlık :)

    Bu arada gidip içerisine Auricap vs. türünde canavar gibi bir kapasitör koyacaksan içine Fiio koyup da araya verme dock'u. Veya bir line out ver RCAlardan, bir de Fiio ekleyip jack çıkışı ver...
     
    Collapse Signature Expand Signature
  8. Kabatay

    Kabatay
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    6 Aralık 2010
    Mesaj:
    0
    Alınan Beğeniler:
    11
    Audio kısmı tamam :eek:k Kapasitör kısmında araştırmaya yapıyım biraz TR'de ??? Kablo için ne gibi kablo seçeneklerimiz var TR'de. Benim bildiğim bakır ve gümüş kaplama? Kalite bişeyler olsun istiyorum zaten toplasan kaç metre kablo gidecek.

    Dock içine amfi kullanmayalım sadece çıkışlar olsun, istediğimiz amfiyi ekliyelim sisteme kombinasyon olasılığımız artsın, dediğiniz gibi yapalım :eek:k

    Ses çıkışı olarak RCA ile 3,5'luk jak çıkışlarımızda ses farkı var mıdır? RCA bi avantaj sanırım ???

    Son olarak görüntü :) Bir tane açma kapama switch'i kullanalım diyorum şarj için. Led kullanmak istiyorum arkadaşlardan şöyle bişey olabilir mi diye bi fikir geldi şöyleki RCA'yı kullanınca bi renk 3.5 jakı kullanınca farklı bi renk şarj için farklı bi renk... İnput, charge gibi yazılar arkaya orta öne Techno-fi :eek:o

    Görüntü için şöyle bir link var ------ http://cdn.head-fi.org/7/7f/7f3b124d_IMG_5002.JPG

    Şu şarj işi için yardımlarınızı yorumlarınızı bekliyorum :hug

    Teşekkürler...
     
  9. pea

    pea
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    9 Ocak 2011
    Mesaj:
    792
    Alınan Beğeniler:
    595
    RCA-TRS arasında ses farkı yoktur.Belki RCA'nın şasesi aletin anakartında birleştiği için ufak da olsa bir avantajı olabilir teoride , ama fantezi derecesinde tabi :)

    Şarj olayını anahtarlı yapacaksan iş kolaylaşıyor o zaman.pc usb - usb uçlu adaptör şeklinde 2 seçenek anahtara bağlanır.Adaptör bölümüne pin27'de söylendiği gibi dirençler bağlanır , pc bölümü de direkt bağlı olur.Arasında geçiş yapılır.Diye umuyorum :b

    3.5'luk soketlerin içten anahtarlı modelleri var.Onunla bir şey yapılabilir ama şu an düşünemiyorum :b
     
  10. pea

    pea
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    9 Ocak 2011
    Mesaj:
    792
    Alınan Beğeniler:
    595
    http://sound.westhost.com/articles/capacitors.htm Şurayı okudum , en azından başı ve sonu dahil olmak üzere yarısından fazlasını okudum ;D
    Yazar kondansatörlerin tipleri ve ses üzerinde olan sözde etkileri hakkında uzun uzun yazmış.Sonuç olarak kondansatörde sesi etkileyecek en büyük faktörün tolerans olduğunu anlatmış.
    İşin komik yanı "audiophile" ayağına satılan pahalı kondansatörlerin toleransı %10larda geziyor.(arada düşük kapasiteli %1'likler de var gerçi)
    DIY bölümlerinde bol bol görülen Wima kondansatörlerse %5 , çoğu ses sistemlerinde olan mylar/film kondansatörler de %10.
    Ek bilgi olsun dedim :)
     
  11. MuttFTS

    MuttFTS
    Expand Collapse
    Administrator
    Site Yetkilisi

    Katılım:
    25 Mart 2009
    Mesaj:
    5,815
    Alınan Beğeniler:
    623
    E yani zaten tüm devre elemanlarında asıl olan hep toleranstır. Tolerans ne kadar küçük olursa her zaman o kadar doğru sonuçlar alınır. Zaten dikkat etmişsindir, genelde tolerans düştükçe fiyat ciddi anlamda artar.

    Bir de bazı devre elemanlarının üstünde tolerans %5 yazsa da, fabrikanın üretim kalitesinden dolayı ürünlerin bir çoğu çok daha düşük toleranslarda çıkabilir.
     
    Collapse Signature Expand Signature
  12. pea

    pea
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    9 Ocak 2011
    Mesaj:
    792
    Alınan Beğeniler:
    595
    50 cent'lik %5 toleranslı WIMA kondansatör vs 50 dolar'lık %10 toleranslı V-Cap kondansatör diyorum ^-^

    Elbette teflon kondansatörün artıları var ama kulaklık konusunda değil bunlar.
     
  13. MuttFTS

    MuttFTS
    Expand Collapse
    Administrator
    Site Yetkilisi

    Katılım:
    25 Mart 2009
    Mesaj:
    5,815
    Alınan Beğeniler:
    623
    Bir de bulunabilirlik durumları var. Fiyatları konusunda yorum yapmayalım, malum kim neye tutturabilirse ona gidiyor :)
     
    Collapse Signature Expand Signature
  14. adailton

    adailton
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    10 Şubat 2008
    Mesaj:
    147
    Alınan Beğeniler:
    17
    Bunu ben de araştırmıştım bir süre önce, çünkü hep merak da etmişimdir pahalı kapasitelerin ne farkı olduğunu.

    Şöyle de bir sonuca vardım aslında, hani sonuçta kimyasal ürünler bunlar ve test sonuçları yakın çıksa bile malzeme farklılıklarından dolayı seslerde farklılıkların olacağı, kesin kurallara bağlayamadan. Matematiksel olarak aynı fakat tat olarak farklı sonuçlar, lambalı vs. ss amfi karşılaştırmalarında olduğu gibi. Hatta ss amfilerin lambalılardan çok daha iyi test sonuçları verdiği bilinir.

    Temelde kapasite sonuçta doluyor... boşalıyor.. :) Hasanın dediği gibi kim neye tutturabilirse, bizim gibi hastalıklı insanlara veriyorlar işte. Aralarındaki farkı iyi yönde yorumluyorsan tamamdır, senin için iyi kapasite odur.
     
  15. pea

    pea
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    9 Ocak 2011
    Mesaj:
    792
    Alınan Beğeniler:
    595
    Bu aralar okul projesi için USB öğrenmem gerekiyor.USB dökümanlarını karıştırırken güç konusunu gördüm ve bu başlık aklıma geldi :b

    USB'de güç ve hız durumu için "negotiation" gerekiyormuş.Bu negotiation da Pc ile cihaz arasında yazılımsal olarak yapılıyor normalde.Yemişim negotiation'ı da güç korumayı da diyerek şarj moduna sokmak için de USB uçlarını belli şekillerde uyarmak gerekiyor.
    Direkt + ve -'yi bağlayınca , negotiation yapılmayınca USB'den en fazla 100mA akım çekilebiliyor.
    D+'yı 5V'a çekince(yeşil kabloyu bir direnç ile kırmızıya birleştirmece) , "Full Speed" cihazmış gibi davranıp 500mA'e kadar akım çekebiliyormuş.

    Bir de USB'nin alıcı tarafı(iPod/telefon vs) için sadece şarj modu(dedicated charger) oluyormuş.Ancak bunun için 2 yöntem buldum.
    1. yöntemde D+ ve D- uçları ~100ohm direnç ile kısa devre ediliyor.
    2. yöntem ise iPod için.D+ ve D- uçlarına , gerilim bölücü(seri bağlı 2 direncin ortası) ile güç veriliyor.Bu güce göre şarj akımı ayarlanıyor.Mesela 2 uca da 2.5V verince 500mA , 2.5'tan yüksek verince 500mA'den yüksek akım çekiyormuş.