Aliexpress Sorunları

'Konu Dışı' forumunda DefinitioN tarafından 18 Aralık 2017 tarihinde açılan konu

  1. DefinitioN

    DefinitioN
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesaj:
    2,757
    Alınan Beğeniler:
    6,318
    Çok kısaca sorunu anlatayım

    2 ay önce bir ürün aldım.Gönderildi.Uzun süre geçmesine rağmen teslim edilmeyince anlaşmazlık açtım.Fakat henüz alıcı koruma süresi sona ermemişti anlaşmazlık açtığımda.Satıcı para iadesine yanaşmadı.1 hafta sonra aliexpress devreye girdi ve 10 gün sonra alıcı koruması sona erene kadar bekleyin,süre sona erdiğinde bize ulaşın diye hüküm verdi.

    Sorunda burada başladı.10 günlük son teslim süresi de dolmasına rağmen ne satıcı ödemeyi yaptı ne de Aliexpress son hükmü verdi.

    Anlaşmazlık kitlendi kaldı.Müşteri hizmetleri eskiden bu sorunları çözerdi ama şimdi EVA diye bir robot bakıyor bu işlere ve hazır cevapları yazmaktan öte bir sonuç çıkmıyor.Mail adresi filan da göremedim mesaj çekip süreci son safhaya taşımak için.

    1 haftadır tüm süreler sona ermesine ve ürün gelmemesine rağmen sonuç alamıyorum.Koskoca Aliexpress kitlendi kaldı.Var mı tavsiyesi olan?


    Not:Son olarak ta bugün ürün gelmemesine ve geri ödeme yapılmamasına rağmen sipariş tamamlandı diyor!!!

    6549 eklentisini görüntüle

    6546 eklentisini görüntüle 6548 eklentisini görüntüle
     
    #1 DefinitioN, 18 Aralık 2017
    Moderatör tarafından düzenlendi: 18 Aralık 2017
    2 kişi bunu beğendi.
  2. endia

    endia
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    5 Ocak 2011
    Mesaj:
    118
    Alınan Beğeniler:
    279
    hocam 15 aralık'tan önce bir karar vermeyecek gibi görünüyor,
    benzer bir durum ben de yaşamıştım; "tahmini süre"nin sonunda kararı açıklamıştı..
     
  3. DefinitioN

    DefinitioN
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesaj:
    2,757
    Alınan Beğeniler:
    6,318
    Arkadaşlar bir şekilde robotu aşıp gerçek biriyle görüşebiliyorsunuz.Hatta bunu shut down Eva yazarak yaptım. :gulme:gulme:gulme:gulme:gulme:gulme Resmen yapay zekaya geçiş yapmışız. :evl:evl

    Sonrasında robot kapandı ve müşteri temsilcisine yazabildim.Sorun hallolur artık sanırım.
     
    5 kişi bunu beğendi.
  4. okty_k

    okty_k
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    27 Eylül 2010
    Mesaj:
    776
    Alınan Beğeniler:
    1,446
    Kaç USD lık bir ürün?
     
  5. Chaturanga

    Chaturanga
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesaj:
    2,134
    Alınan Beğeniler:
    5,910
    İyiymiş "Cut the traş Eva" dene bakalım hocam çalışacak mı :D
     
    Collapse Signature Expand Signature
    9 kişi bunu beğendi.
  6. DefinitioN

    DefinitioN
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesaj:
    2,757
    Alınan Beğeniler:
    6,318
    Pahalı değil 25 dolarlık.
    Aliexpress te mükemmel değilmiş müşteri hakları konusunda.Bunu görmüş oldum.Amazon benzersiz.

    Koruma süresi bitiminde tüketici lehine sonlandırılmalıydı süreç.Bundan sonraki alımlarda daha dikkatli olacağım.
    --- Arka arkaya mesajlar birleştirildi, 18 Aralık 2017 ---
    ;):gulme Bu da iyiydi.
     
    #6 DefinitioN, 18 Aralık 2017
    Moderatör tarafından düzenlendi: 18 Aralık 2017
    3 kişi bunu beğendi.
  7. Khiron

    Khiron
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    24 Ocak 2013
    Mesaj:
    59
    Alınan Beğeniler:
    42
    dispute açılınca otomatik olarak sipariş tamamladı olarak işleniyor. 15 inde tamamen çözülmesi lazımdı olayın ama saçma bi bug olmuş desem değil böyle saçma durumu amazon da yaşadım geçen ay. o hintli başka hintliye o başkasına pasladı durdu 20$ lik kitap için en son chargeback yapmak zorunda kaldım. derdiniz chat bot -yapay zeka denemez- ya da temsilcinin şablonunda yoksa ya da nereye denk geldiğini kestiremiyorsa zulüm oluyor alışveriş süreci.

    MI 5s cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  8. DefinitioN

    DefinitioN
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    9 Mayıs 2012
    Mesaj:
    2,757
    Alınan Beğeniler:
    6,318
    Müşteri temsilcisine ulaşmam neticesinde Aliexpress para iadesi kararı alarak süreci lehime sonlandırdı.



    Get out Eva. :deli;D
     
    3 kişi bunu beğendi.
  9. Picasso16

    Picasso16
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    18 Eylül 2013
    Mesaj:
    223
    Alınan Beğeniler:
    519
    Bende aynı yol ayrımındaydım fakat sizin aksinize diğer yolu seçtim :D Benim aliexpress deki üründe de sipariş tamamlandı yazıyordu ve ek süre istemişti çakallar .Ben de hiçbir soruma cevep vermeyip tartışmamı, süre zamanında teslim edememesi suçlamasıyla açınca yalvarışına,''Ürün gelsin anam ben bir daha alırım,ürünü göndermez ilk ürünün parasını almış olursun dedim.'' Bakalım ilerleyen bölümlerde kahramanımızın başına neler gelecek merakla bekliyorum.
     
    2 kişi bunu beğendi.
  10. lavgirin

    lavgirin
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    25 Kasım 2014
    Mesaj:
    55
    Alınan Beğeniler:
    116
    Merhabalar

    Benzer bir sorun yaşamaktayım , yeni konu oluşturmak istemedim.

    Diğer forumda yazdıklarımı kopyalıyorum.

    " Merhabalar

    16/03/2020'den beri siparişimdeki son hareket "Gonderi gumruge sevk edildi (Gelen)" şeklinde.


    2 ay dolduğu için dispute açtım ancak aliexpress gümrüğü halletmek senin işin gibisinden bir cevapla "Purchase Protection is running out, but package is still in transit." gerekçemi geçersiz buldu.

    Paket nasıl olsa ulaşmadı kolayca iade alırım diye düşünüp dispute detaylarına kısaca -ürünü teslim almadım , gümrükten sonra takip bilgisi yok- yazmıştım.
    Gümrük ile ilgili birkaç numarayı arayarak irtibat kurmayı denedim ancak hiçbiri cevap vermedi.

    Ne yapmam gerekiyor.
    Yardımcı olur musunuz?

    ürün bu (yasak olmadığını düşünüyorum , türkiyeden alanlar olmuş epey) :https://www.aliexpress.com/item/4000415708360.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.354a4c4dxrU2sK "

    [​IMG]
    [​IMG]


    -resimleri küçültemedim affola-
     
  11. thng

    thng
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    16 Şubat 2020
    Mesaj:
    169
    Alınan Beğeniler:
    103
    Ürün gümrüğe girdiğinden Aliexpress artık yardımcı olmayacaktır. Onlar kendi sorumluluğunu yerine getirdi, ürünü alıcı ülkesinin gümrüğüne ulaştırdılar.
    Gümrükle iletişime geçmeniz gerekmekte. Telefonları açmıyor demişsiniz kendilerine yazılı ya da telefonla ulaşmanın bir yolunu bulmaya çalışın. Umarım sorununuz çözülür.
     
    lavgirin bunu beğendi.
  12. PehliOne

    PehliOne
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    157
    Alınan Beğeniler:
    133
    Bende 2 ay önce usb kablolar ile kulaklık pedi almıştım. Kablolar 1 ay içinde geldi ama ped'den ses seda yok. 5 gün içinde elinizde olacak diyor gelmezse dispute açacağım bakalım ne olacak. Ürünü takipsiz kargo ile alınca Çin den çıktıktan sonra takip edemiyorsun sanırım.
     
  13. Robius

    Robius
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    16 Nisan 2012
    Mesaj:
    257
    Alınan Beğeniler:
    129
    Ürün geri gitmediği için parayı geri vermezler, sonsuza kadar gümrükte kalmayacaktır ya satıcıya geri döner ya da size ulaşır. Geri giderse satıcıyla iletişime geçip iade alabilirsiniz.
     
    lavgirin bunu beğendi.
  14. Makale_Helvetia

    Makale_Helvetia
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    29 Ocak 2018
    Mesaj:
    734
    Alınan Beğeniler:
    311
    Takipsiz mi aldınız hocam? Şu ortamda malesef gelmeme olasılığı yüksek. Takiplileri bile geç işliyorlarken sisteme, takiplileri ayırırlar bir köşeye muhtemelen. Umarım gelir ama. Benim de takipli China post var 3 nisandan beri bekliyorum. Bakalım ne zaman gelecek
     
  15. Chaturanga

    Chaturanga
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesaj:
    2,134
    Alınan Beğeniler:
    5,910
    Arkadaşlar almak istediğim bazı ürünler için satıcılarla önce irtibata geçmeye çalışıyorum ama mesaj gönderiminde sorun var gibi. Böyle bir problem yaşayan var mı aranızda son günlerde?
    --- Arka arkaya mesajlar birleştirildi, 22 Nisan 2020 ---
    Tamamdır sorun uygulamayı güncelleyince düzeldi
     
    Collapse Signature Expand Signature
  16. SSCC

    SSCC
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    21 Aralık 2019
    Mesaj:
    27
    Alınan Beğeniler:
    43
    Selamlar,

    Satıcıya mesaj gönderdiğinizde "özellikle Cov-19 ile ilgili olarak bu dönemde" robot mesaj ile anında cevap geliyor iletilere. Bir satıcı ile daha evvel (en son bir iki gün önce) ilettiğim soru için 5 dakika sonra cevap vermişlerdi. Sanırım satıcı ve firma ile ilgili bir durum yaşıyorsunuz , normalde hızlı bir şekilde cevap veriyorlar benim gördüğüm kadarıyla.
    Satıcı ve ürün linkini paylaşa bilirseniz ben kendi hesabımdan mesaj göndermeyi deneyebilirim.

    İyi günler.
     
    onurdogan4 bunu beğendi.
  17. PehliOne

    PehliOne
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    6 Ağustos 2018
    Mesaj:
    157
    Alınan Beğeniler:
    133
    Ürün 25tl takipli kargo 27tl olunca bende ücretsiz kargoyu seçtim. Chine post ordinary small packet plus yazıyor takip numarası da var ancak ürün Çin den çıktıktan sonra göstermiyor bir şey.
     
  18. Chaturanga

    Chaturanga
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesaj:
    2,134
    Alınan Beğeniler:
    5,910
    Teşekkürler hocam hallettim cevap verdiler.
     
    Collapse Signature Expand Signature
  19. Makale_Helvetia

    Makale_Helvetia
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    29 Ocak 2018
    Mesaj:
    734
    Alınan Beğeniler:
    311
    evet,bundan sonrası artık kader kısmet, umarım ulaşır ama belirtilen süre içinde ulaşmaz ise de dispute açıp para iadesi alırsınız. ne almıştınız sorması ayıp?
     
  20. theoldman

    theoldman
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    22 Mayıs 2017
    Mesaj:
    309
    Alınan Beğeniler:
    430
    Bazı takipsiz numaralar dahi https://global.cainiao.com/ üzerinden takip edilebiliyor. Her pakette çalışmıyor kargo sirketiyle alakalı olarak sanırım (far express te calismigor misal) ancak şansınızı bir deneyin derim.
     
    Collapse Signature Expand Signature