Camry ve RAV4 hybrid

'Konu Dışı' forumunda yyildirayy tarafından 30 Nisan 2019 tarihinde açılan konu

  1. yyildirayy

    yyildirayy
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    19 Aralık 2018
    Mesaj:
    3
    Alınan Beğeniler:
    5
    Çevreye zarar vermeyen ve motor sesi çıkartmayan toyota rav4 ve camry'nin de hybrid araçlarını çıkartmış. benzin harcamasıda uygunsa tüm arabalar hybride dönebilir gibi.
     
  2. theoldman

    theoldman
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    22 Mayıs 2017
    Mesaj:
    309
    Alınan Beğeniler:
    430
    Toyota yakıt tüketimi konusunda da kullandığım pek çok marka arasında ön sıralarda. Lider markaların çevreci motorlara geçmesi güzel. Ancak alma kriteri tek başına bu değil benim için. Camry kullandığım en sıkıcı araçtı, yaş epey ilerlemeden toyota almam zor görünüyor, icon ve 4 runner ı dışarıda tutuyorum :)
     
    Collapse Signature Expand Signature
  3. zxc

    zxc
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    4 Aralık 2013
    Mesaj:
    2,527
    Alınan Beğeniler:
    6,050
    Camry Hybrid 2007 yilindan beri, Rav4 Hybrid 2016'dan beri uretilmekte...
     
    mfya bunu beğendi.
  4. Mikrobiyolog

    Mikrobiyolog
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    5 Ocak 2016
    Mesaj:
    854
    Alınan Beğeniler:
    3,306
    Bu hibrit araçlarda zamanla batarya değişimi gerekir mi, pahalı mıdır? 2. elde cep telefonu gibi bataryası ölü araba kakalama mevzu olmasın sonra..
     
    ahmet çekirdek ve theoldman bunu beğendi.
  5. zxc

    zxc
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    4 Aralık 2013
    Mesaj:
    2,527
    Alınan Beğeniler:
    6,050
    Simdiki durumu bilmiyorum ama degisecegini zannetmiyorum. Toyota ilk cikardiginda arabaya 3 yil garanti verirken pile 8 yil garanti veriyordu. Bu pil 8 sane sonra pert olacak demek degil ama, aslinda omurluk demek. Pilin daha kritik oldugu esas elektirikli arabalar. Pili cok iyi koruyorlar. Belli bir sarj seviyesinin uzerine cikarmiyorlar, belli bir sarj seviyesinin altina da indirmiyorlar. Aslinda pilin kapasitesinin yuzde ellisini kullandiriyorlarmis. Hatta Amerika'da gundeyde kasirga oldugu zaman Tesla internet uzerinden limiti indirdi, Tesla'larin mesafesi 60km artti... Kasirga sonrasi yine geri cekti. Elektirikli motosiklet Zero'larin pil kapasitesi yarim milyon km sonrasi %20 azaliyormus. Yani omurluk...
     
    mfya bunu beğendi.
  6. MuttFTS

    MuttFTS
    Expand Collapse
    Administrator
    Site Yetkilisi

    Katılım:
    25 Mart 2009
    Mesaj:
    5,815
    Alınan Beğeniler:
    620
    Toyotaların hybridleri için motor sesi çıkaramayan demek tam olarak doğru olmaz. Çok düşük km seyir hızlarında sadece elektrikle çalışabilmek gibi yetileri var.

    Ama çevreci oldukları, daha az yaktıkları doğru tabi. Bütçem elverse bir hybrid hatta tamamen elektrikli Renault Zoe almak isterdim. Benim gibi heryere ulaşımın yakın olduğu şehirde Zoe gibi 350-400 km menzilli bir araç ile sanırım 20-25 gün şarj etmeden gezebilirim.
     
    Collapse Signature Expand Signature
  7. zxc

    zxc
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    4 Aralık 2013
    Mesaj:
    2,527
    Alınan Beğeniler:
    6,050
    Gurultu normal. Hibrit araclar bayagi calistiriyor benzinli motoru. Ki gurultu gunumuz benzinli araclari icin cok da onemli bir sorun degil bence.

    Sehir ici icin elektirikli arac ideal. Yakit ucuz. Bakim yok gibi bir sey. Yag yok, filtre yok, motor isitma yok, fren balatasi kullanimi cok az, vs.
     
  8. Mikrobiyolog

    Mikrobiyolog
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    5 Ocak 2016
    Mesaj:
    854
    Alınan Beğeniler:
    3,306
    ahmet çekirdek bunu beğendi.
  9. zxc

    zxc
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    4 Aralık 2013
    Mesaj:
    2,527
    Alınan Beğeniler:
    6,050
    Biraz problemli bir arastirma.

    Uretilen elektrigin komurden elde edilecegini varsayiyor. Ancak ruzgar ve gunes enerjisi gibi cevre dostu yontemler mevcut. Atom enerjisi bile cok daha iyi bu acidan. Zaten dunya elektrige dondugunde tum araclarin harcadigi elektirigin komur ile karsilanmasi mumkun degil.

    Pil uretiminin cevreye negatif etkisi buyuk, orasi kesin. Buna mukabil uluslararasi akaryakit dagitimi da oyle. Elektrik oyle degil.

    Bir de yayin dizel otomotivin en populer oldugu Almanyadan, ve malesef arastirmanin nasil fonlandigina dair bir bilgi paylasilmamis.