InEar Stagediver sd-3 İncelemesi

'InEar StageDiver' forumunda Mair tarafından 4 Nisan 2014 tarihinde açılan konu

  1. Hanamichi

    Hanamichi
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    6 Kasım 2012
    Mesaj:
    1,217
    Alınan Beğeniler:
    2,541
    Bence bu sibilians ,sivrilme v.s. lerde en önemli etken kayıt kalitesi . ondan sonra kullandığınız kulaklık açık karakterli dapta açık karakterliyse bu rahatsız etme oranı artıyor . Kullanılan kulaklık ucu bile bunun oranını etkiliyor. Armatürlerin bas konusunda zayıf olduğunu düşünürdüm pfe ,r50 dinlediğimde ama şimdi triple fi 10 'da armatür ,basları oldukça kaliteli elektronik müzikte başarılı . Diğer armatürlerle dinlediğimde daha cılız soğuk bir ses alıyordum . bence kulaklığın armatür yada dinamik olmasından çok mühendisiliği önemli . Yüksek seste dinlenen parçaları zaten tam anlamıyla verimli dinleyemezsiniz . Ben mesela sesi çok yükselttiğim zaman bazı detayları duyamıyorum. Bunlar benim acemice yapmış olduğum tespitler geçerliliği yoktur belki ama ben böyle düşünüyorum .
     
    2 kişi bunu beğendi.
  2. BatmaN19

    BatmaN19
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    2 Eylül 2010
    Mesaj:
    491
    Alınan Beğeniler:
    639
    Sibilans kulaklık için çok sinir bozucu bir durum,hoparlörden sahneden bağımsız belli bir uzaklıkta dinleme yapıldığı için kısmen affedilebilir olsada,kulaklıklarda benim için asla affedilemez çünkü kulağının dibinde olup bitiyor herşey.

    Yalnız şöylede bir durum varki,kayıtta olan sibilansı ne yapabiliriz, hifi mantığında kaydı olabildiğince renklendirmeden bişey eksiltmeden yada katmadan vermeye çalışır firmalar,dolayısıyla özellikle hassas ekipmanlar kayıtta bu kusuru maalesef affetmiyor.kulaklık için konuşacaksam mesela,birçok işi üst seviye yaparken kayda göre bir miktar sibilans affedilebilir olabilir genel dinleyici için özelliklede midleri geniş bir spektrum ve sahneyle sunabilen ürünler için konuşuyorum .dijital müzikçalarlar organik ses sunamadıklarından en iyi kayıt yada kaynaklarda dahi metalik ve sivrilmeye müsait bir yapıları oluyor.burda kaynağın sesi koyu vermesi dinlenilebilirliği artırsada o yapı maalesef asla değişmiyor.

    Uzun lafın kısası,herkesin beklentisi farklı olduğundan, mutlak doğru yada yanlışlar bir anlam ifade etmez.bu işin doğruları aldığım keyifle orantılı değilse bir anlamı yok,yani zaten nasıl bir ekipman kullanılırsa kullanılsın,nasıl bir kombo yapılırsa yapılsın ya hep bişeyler eksik yada fazla olacak.

    Herkes keyif almaya baksın derim,işin özü keyif almaktır.doğru ses alacam diye çok kasmaya gerek yok.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    3 kişi bunu beğendi.
  3. sesverbaba

    sesverbaba
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    27 Haziran 2014
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    4
    Sibilans dediğimiz şey , kulaklığın iki tarafındanda gelir değil mi? Birinden gelip , diğerinden gelmeme gibi bir durum söz konusu olur mu ?
     
  4. MikePortnoy

    MikePortnoy
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    7 Eylül 2012
    Mesaj:
    3,491
    Alınan Beğeniler:
    3,120
    Tek taraflı sibilans olmaz. :) Sibilansa vokallerin ççç ssss gibi uzaması-patlaması ve bozulması denebilir.
     
    Collapse Signature Expand Signature
  5. tsn141

    tsn141
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    28 Şubat 2010
    Mesaj:
    1,460
    Alınan Beğeniler:
    2,486
    Tek taraftan sibilans gelebilir;
    Kayıtta sibilans yapan vokal tek taraftan veriliyorsa gayette gelir.


    Sibilansın nasıl olduğu meselesini biraz anlatayım:

    [​IMG]
    Tralucentin parlamasını gördünüz mü?

    Burada bir kaç kriter var, her tiz bandı yüksek(sivri tepesi) olan sibilant olmaz keza;
    [​IMG]

    vay anasına UM3x de de var, Buradaki kriter o miktarı driverın kaldırıyor olması.
    Tekrar Tralucentin grafiğine dönersek:
    [​IMG]
    10k nın orada yükseldiği yerde aşağıda bir şeyler daha var o da yükselmiş, nedir o hemmen bakıyoruz; D2 yani ikinci harmonik bozulma, bu aslında şu demek tralucent 10k yı çıkaracakkken bir şeyler oluyor ve gücü yetmiyor diyafram(armatürde lavha) pat diye vuruyor ve sibilans oluşuyor. Kimse vokalın konuşmasının arasına 10k ile vuran bir çekiç sesi istemez. Tabi bu bir sebep, bunun yanında şu da olabilir, her ses çıkarken bazı sesler daha uzun uğuldar.
    Örnek senny IE800
    [​IMG]
    Bu grafikte 10k civarında verilen sesler ve basslar diğer seslerden daha uzun süre "uğuldamış"
    eyyorlamam bu kadar.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    10 kişi bunu beğendi.
  6. sesverbaba

    sesverbaba
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    27 Haziran 2014
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    4
    Bilimsel açıklama gibi olmuş , elinize sağlık
     
  7. MikePortnoy

    MikePortnoy
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    7 Eylül 2012
    Mesaj:
    3,491
    Alınan Beğeniler:
    3,120
    Vokalin konumlanmasina gore tabii gelir :p Bir driver sibilansa giriyorsa öteki de girer neticede. Tahsincim yine bombalamissin


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  8. BatmaN19

    BatmaN19
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    2 Eylül 2010
    Mesaj:
    491
    Alınan Beğeniler:
    639
    Ateş,Stereo bir kayıtta çift kanaldan kayıt alındığından teorik olarak kaydı alan mühendis isterse kanalları birbirinden bağımsız şekilde daha sert yada daha yumuşak bir sunumla ayarlayabilir.bunun bu şekilde sunulması mümkün.

    Sen pratikte haklısın,Tahsin teoirikte haklı :)
     
    Collapse Signature Expand Signature
  9. MikePortnoy

    MikePortnoy
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    7 Eylül 2012
    Mesaj:
    3,491
    Alınan Beğeniler:
    3,120
    Tabii ki Sebahattin, dediğin gibi sesin mühendis tarafından o sekilde ayarlaması mümkün kayıtta. Hatta vokali tamamen bir kanaldan kaldırıp öteki taraftakini açma gibi bir durum da soz konusu olabilir. Bu durumda kayıtta sibilans varsa o kanala yönelir ya da senin dediğin gibi sert olan tarafta sibilans olur. Bunlarda da hem fikiriz. Ekipmanda sibilans varsa, tek taraflı olmuyor. Kayıtta sibilans varsa ayar ile tek taraflı hale gelebiliyor.

    Bu durumda herkes haklı :)

    Bir de su da olabilir, ekipmanın konumlandirmasina gore, vokal ortaya yaklasabilir. Bu durumda psikolojik olarak her iki taraftada sibilans var olarak algılanabilir.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  10. kornography

    kornography
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    2 Mart 2010
    Mesaj:
    420
    Alınan Beğeniler:
    262
    Sibilans i sadece vokalin s ve ç leriyle sinirlamamak gerek. Cok cesitli zil turleri mevcut pekusyonlarda. Her ayri zil turunun patlama noktasinda yukseldigi frekans noltasi farkli. Benim gozumde sadece vokalin patladigi frekans degil, farkli frekans yukselmelerinde de kulakligin bunun altindan kalkamamasidir sibilans.

    Nexus 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    Collapse Signature Expand Signature
    6 kişi bunu beğendi.
  11. tsn141

    tsn141
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    28 Şubat 2010
    Mesaj:
    1,460
    Alınan Beğeniler:
    2,486
    Vokal ile ilgili özel durum ise vokalde çok fazla frekans var yani aralık geniş dolayısı ile ufak bir noktadaki bozukluğu vokal yakalıyor. Ancak zillerde vb bazı tiz enstrümanlarda ise bu aralıklar dar olduğundan "hastalaıklı" bölgeyi yakalayamayabiliyor.
    Bir de Vokaller genelde daha uzun süre ses çıkarıyorlar bu yüzden "uğuldayan" yerleri tahrik etmeleri daha mümkün.

     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  12. kornography

    kornography
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    2 Mart 2010
    Mesaj:
    420
    Alınan Beğeniler:
    262
    Tabiki vokalde daha kolay gösteriyor kendini, ama mesela bir crash zilini düşününce patlama anından itibaren bir süre daha zil o frekansı vermeye devam ediyor, yani aslında zilde de tahrik devam ediyor bir süre. Sibilansı kulaklıklarda dikkat ettiğim özellikle crashlerdeki frekans birbirine karışması ve bozulma olması. Tabi bu miktar kulaklığa göre de değişmekte.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  13. BatmaN19

    BatmaN19
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    2 Eylül 2010
    Mesaj:
    491
    Alınan Beğeniler:
    639
    Her frekans grubu için bu sibilans durumundan bahsedilebilir,fakat yüksek frekanslarda sürücü daha çok titrediğinden yani sürücüye daha çok yük bindiğinden yükseklerde bu bozulma daha fazla yaşanıyor,vokallerde bunu daha rahat yakalama sebebi müzikte öncelikli olarak insan seslerine odaklandığımız içindir.herkes müziğin içinden gelmiyor dolayısıyla bir müzisyen gibi gerçek enstrümanları referans almak herkes için pek mümkün değil,ama insan seslerindeki bu bozulmayı en amatör dinleyiciler bile kolaylıkla kavrayıp rahatsız olabilir.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  14. dulty

    dulty
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    18 Ocak 2014
    Mesaj:
    1,398
    Alınan Beğeniler:
    2,351
    Bu durumda sibilans tanımı olarak, vokalin yüksek kısmına denk gelen frekans aralığında yaşanan driver kaynaklı distortion diyebilirmiyiz?

    Bu arada Tahsinin eklediği süper grafiklerin en alttakisi spectral decay, yani her frekansın ne kadar 'uzadığı' grafiği. Audio (özellikle stereo) camiasının 'achilles heel' yani zayıf noktasıdır. Çok driver'lı sistemlerdeki bozulmaların baya yüksek bir miktarı bu grafiğin düzgün olmamasından kaynaklanıyor. Single point source ve baffle-less (tek driver veya coaxial driverlı dizaynlar ve 'kutusuz' dizaynlar) tasarımlar hep bu hataları yok etmeye çalışıyor.
    Merak edenler 'time coherent' ve 'phase coherent' desgin konularını okusun, çok enteresan...

    Tek driver'lı kulaklıkta nasıl olur bu hata diyorsanız, driverların üretildiği materyallerin farklı frekanslara verdiği farklı tepkilerden (rezonans-sönümleme muhabbeti).
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  15. tsn141

    tsn141
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    28 Şubat 2010
    Mesaj:
    1,460
    Alınan Beğeniler:
    2,486
    Bu phase coherent durumu çok önemli ayrıca dinamik bir sistem olması sebebiyle bir ses sistemi asla orjinal sesi veremiyor. Bu uzamanın her zaman phase coherent olması makbul. Ancak genelde gördüğüm bazı üst seviye kafaüstülerde b u phase coherent olması durumu gerçekleşmemiş.
    Buna gördüğüm en bariz örnek;
    [​IMG]
    Burada 1k ve 6k civarındaki gecikmiş rezonanslar gün gibi ortada ancak hala bir perde söz konusu değil.
    Bir tane daha;
    [​IMG]
    Bir kitapta phase coherance'ın aslında çok büyük şart olmadığı ancak sizin nasıl kuralı çaktırmadan ihlal edibileceğinizin önemli olduğu yazıyor. Phase coherance meselesi konser salonları için de geçerli, hatta kitap konser salonları için anlatıyordu. Bir konser salonu yapmak aslında çoğu yönden bir kulaklık veya hoperlör dizayn etmeye benziyor. Hatta süreç de bir miktar benziyor. Tıpkı bizim ekipmanların müzik türü seçtiği gibi konser salonları da müzik seçiyor(opera, kalsik, jazz vs gibi). Bu meseleler çok derin, çok.......
     
    Collapse Signature Expand Signature
  16. dulty

    dulty
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    18 Ocak 2014
    Mesaj:
    1,398
    Alınan Beğeniler:
    2,351
    Bu yüzden seviyoruz ya :)
    Konu nerden nereye geldi şimdi farkettim. Bu mesajları teknik bir başlık altına taşıyabilirsek kaybolup gitmez, herkese faydalı olur kanımca.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  17. sesverbaba

    sesverbaba
    Expand Collapse
    Yeni Üye

    Katılım:
    27 Haziran 2014
    Mesaj:
    19
    Alınan Beğeniler:
    4
    Cızırtılar yani distortionlarda sibilans mı sayılıyor ?
     
  18. dulty

    dulty
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    18 Ocak 2014
    Mesaj:
    1,398
    Alınan Beğeniler:
    2,351
    Yok, öyle demek istemedim. Hepsine demem tabi ama bizim 'sibilans' adlandırdığımız bozulma, driverların o frekans aralığında kaldırabildiğinden fazla enerji talebi ile karşılaşıp distortion yapması ile oluşuyor anladıpım kadarıyla. Dolayısıyla sadece o aralıkta ve sonucu o frekansın aşırı peak yapması olan distortion'a sibilans denir diye bir hipotez ürettim. Kendimce. Yani.
    --- Arka arkaya mesajlar birleştirildi, 4 Temmuz 2014 ---
    Ayrıca mesela stereo sistemlerinde fazla problem olmaz sibilans (ben hiç görmedim) çünkü tweeterlar bile bir IEM driver'ından kat kat daha büyük, bu sebeple sibilans'a yol açması gereken aşırı rezonanslı distortion modeları çok daha yüksek frekanslarda ortaya çıkıyor. Mid ve bas driverlaında ise çok ayrı durum.
    (bu arada insan sesinin çoğunu mid driverlar veriyor doğal olarak)
     
    Collapse Signature Expand Signature
  19. tsn141

    tsn141
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    28 Şubat 2010
    Mesaj:
    1,460
    Alınan Beğeniler:
    2,486
    Kulaklıklarda olmasının bir sebebi benim bildiğim kulak kanalını ve kepçenin rezonansa yatkın olması o frekanslarda. Hoperlor sistemlerinden daha büyük oda da olduğu için frekanslarda rezonans olmuyor. Kulaklıkta ise kanal rezonansa yatkın olduğu için önceden gelen hatayı affetmeden veriyor. Oda da ise o hatalar bir şekilde mobilya vs sayesinde telafi ediliyor. Ancak benim stereo sistemlerde duyduğum sıkıntı bass seslerde(yanlışım varsa düzeltin) çünkü oda büyük olduğu için kulaklıkta tizde olan problem bu sefer bas tarafına kayıyor.
     
    Collapse Signature Expand Signature
  20. dulty

    dulty
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    18 Ocak 2014
    Mesaj:
    1,398
    Alınan Beğeniler:
    2,351
    Aslında aynı ses yine gelip kulak kanalına giriyor, yani rezonans yapacak olsa yine yapardı gibi geldi bana...

    Bastaki problem akustik bir sıkıntı, bakınız 'room modes':
    http://en.wikipedia.org/wiki/Room_modes
     
    Collapse Signature Expand Signature