Kayıt kalitesi hk.

'Rehber Konular' forumunda Özen tarafından 29 Ağustos 2016 tarihinde açılan konu

  1. Özen

    Özen
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    11 Ağustos 2016
    Mesaj:
    960
    Alınan Beğeniler:
    2,773
    Merhaba arkadaşlar. . Konu belki vardır ayrıntılı olarak sitede ama aradım bulamadım tam istediğim sorunun cevabını. .

    Bu soruyu belki de bende başka merak eden çok kişi vardır Bayadır kafamı kurcalıyor. .
    Şimdi malum netten mp3 İNDİRİYORUZ 9 10 MB 320 KBS olanları. . Veya netten indirdiğimiz res flac vs kayıtlar. .

    Boyut olarak 40 50 60 vs. mb arası flac veya orjinal aldigimiz cd lerdeki parcalar zaten.. Mp3 ler cd kayıtlarıyla mukayese edilemez büyük ihtimal en azından öyle düşünüyorum (yanlissam uyarın tabi :) )

    Bu hı res vs 24 bit olanlar 100 300... mb böyle gidiyor tek bir parça boyutu :)
    Şimdi benim sorum asıl şu. Bu orjinal aldığımız CD ler kalite olarak en iyi müzik kalitesini veriyor mu? Fazlasi ile Yeterli mi yani Netten indirdiğimiz 24 bit leri vs düşünmezsek eğer. .

    Örnek olarak mor ve otesinin "bir derdim var" parçasını netten gerçek bir kayıpsız flac bulduk indirdik diyelim boyutu 70 80 mb. . Aynı sekilde CD deki aynı parçayı kayıpsız pc ye kopyaladım diyelim.. ki bu bende 45 mb falan şuan. Bunlardan hangisi daha kalitelidir . Veya bu farkı bu iki ses formatı arasında fark edebilir miyiz?
    Kısa kesmek gerekirse olayı anlamışsınızdır zaten. Ses kalitesi ,ayrıntısı ve ses çözünürlüğü olarak Orjinal CD ler piyasada yüksek ses kalitesi almak için yeterli midir sizce?

    Bu aralar Türk albümlerini kaliteli olarak bulamdigim icin d&r den bi 15 albüm sipariş verdim birazda bu yüzden soruyorum değer mi satın almaya diye.

    Bu arada ekipmanın sony nw a25 , sony mdr nw750n , sony mdr 100aap

    Teşekkürler şimdiden. .
     
  2. hulki

    hulki
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    18 Aralık 2011
    Mesaj:
    288
    Alınan Beğeniler:
    94
    Merhaba,CD kalitesi PCM 16 bit 44,1kHz Stereo olarak tanımlanan kayıpsız bir formattır. 16bit ile 24bit veya 44,1kHz ile 96kHz arasındaki farkı duyabildiğini iddia eden insanlar olsa da bunun teorik ve fizyolojik olarak imkansız oluşu bir yana, kör testte bunu başarabilene de şahit olmadım.

    Bu konu bir yana, her 16 bit 44,1kHz veya 24bit 96kHz arzu ettiğiniz ses kalitesini sunar mı? HAYIR!

    Çözünürlük mevzu ses kalitesinin pek çok bileşeninden sadece tek (hatta aslında küçük ve önemsiz) bir tanesidir. Aynı dijital kameraların megapikseli gibi önemli tek unsur gibi zannedilir ancak yüksek ses kalitesini sağlayan bundan çok daha önemli unsurlar vardır. Kaydın kalitesi, kayıtta kullanılan ortam ve ekipmanlar, binaural kayıt, kayıt sonrası yapılan işlemler vb. Örneğin ultra yüksek çözünürlüklü, 1200 gigpiksellik bir dijital kameranız olsun, bunun önüne düzgün odaklamayan, ışık kırılması yüksek bir lens koyup fotoğraf çektiğiniz vakit 1200 gigpiksellik çamur gibi bir fotoğrafınız olur.

    Kısacası düzgün kayıt edilmiş CD kalitesindeki müzik, kayıt kalitesi düşük 48bit 192kHz çözünürlüklü kayıttan fersah fersah üstündür. Kayıt kalitesi ise rakamlarla açıklanabilen, CD üzerinden anlaşılan bir husus değil ne yazık ki. Onu anlamak için dinlemek ve hissetmek gerekiyor.
     
    2 kişi bunu beğendi.
  3. ilkercom

    ilkercom
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    21 Ocak 2014
    Mesaj:
    689
    Alınan Beğeniler:
    545
    Yerli albümler için zaten kolay kolay 24 bit bulamazsınız. Cd yeterlidir. hatta bi çoğu için 320kbps mp3 bile yeterli. Sorun stüdyo kaydının kalitesinde.
     
  4. Özen

    Özen
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    11 Ağustos 2016
    Mesaj:
    960
    Alınan Beğeniler:
    2,773
    Anlıyorum. Yani aslında 16 bit 192 ve 24 bit 192 khz arasinda ki farkı anlamak çok zor ama bi 48 bit illa anlaşılır galiba tabi onu bulmak veya saklamak baya zor iş olsa gerek :)

    Aldığımız orjinal CD ler büyük ihtimal kötü ortamda kayıtlanmayacaklarina göre en iyi sesi onlardan alabiliriz.

    Ki özellikle Tr albüm hususu olunca cd ayı almak çok daha mantıklı gibi . Bu dediklerinizden sonra cd alma işini yapmak daha bi mantıklı geldi iyi müzik dinlemek ickn Tr albüm olarak tabi ki
    --- Arka arkaya mesajlar birleştirildi, 29 Ağustos 2016, İlk mesaj zamanı 29 Ağustos 2016 ---
    Orası kesin zaten yerli 24 bit e denk gelmedim hiç ki flac olarak bile çok nadir albümler var mp3 ile bu cd kaydı arasında ki fark belli ediyor kendini açıkçası. Ama tabi çok iyi riplenmis mp3 kaydı da çok iyi olur düşüncesindeyim ama onu da bulmak çok zor işte bence TR albümler de hele ki nette :)
     
  5. hulki

    hulki
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    18 Aralık 2011
    Mesaj:
    288
    Alınan Beğeniler:
    94
    Bit veya kHz değerinin artması ses deneyimini arttırmıyor. Şöyle izah edeyim, elinizde 1 metrelik bir cevtel var. Bunu 1000'e bölerseniz çözünürlüğünüz 1 milimetre olur (bu 8 bit olsun), 1 milyona bölrerseniz 1 mikrometre olur (bu 24 bit olsun), 10 milyara bölerseniz 1 angstrom olur (bu da 48 bit olsun). Kaça bölerseniz bölün, cetvel halen 1 metredir. Ancak insan gözü 1 mikrometreyi nasıl ayırt edemiyorsa, 1 angstromu daha da ayırt edemez. Aradaki farkları ancak özel ölçüm ekipmanları ile ayırt edersiniz. Kulak da böyle işte. Dolayısıyla 16bit ile 24bit farkını çıplak kulak ile duymak ne kadar imkansızsa, 24bit ile 48bit farkını duymak, milyar milyar kat daha imkansızdır.

    Yani 16bit-24bit ayırt edilmese de 16bit-48bit ayırt edilebilir demek doğru değil.
     
    4 kişi bunu beğendi.
  6. Özen

    Özen
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    11 Ağustos 2016
    Mesaj:
    960
    Alınan Beğeniler:
    2,773
    Çok iyi anlattınız yani o zaman şöyle de diyebiliriz demek ki benim konu başında dediğin orjinal al CD almak fazla fazla ses kalitesi açısından elindeki ekipmanları beraber yetr galiba..

    ama peki forumlarda falan insanların 16 bit 24 bit veya 24 /192 khz ayrımı daha doğrusu tutkusu nedir insanlarda . Sırf 24 bit 96-192 khz harika süper lafları dolanıyor.
    Ben sırf bu yüzden bir sürü 24/96 khz albüm indirme cabasindayim günlerdir yabancı album olarak. Tabi bazılarının kalitesiz olduğu belli oluyor ama geneli kaliteli .
    Yani sizin dediğinize gore o zaman gerçekten kaliteli olan 16 bit 44khz parçalar insan kulağı için fazlası ile yeterli demek ki
     
  7. lacordello

    lacordello
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    3 Ocak 2016
    Mesaj:
    75
    Alınan Beğeniler:
    66
    hulki bey konuyu öyle güzel açıklamış ki anlamamak imkansız.. Kaliteli kayıtlarda bit farkı aramazsınız.. O zaten kaliteli dir..dinler zevk alırsınız..
     
    Collapse Signature Expand Signature
    3 kişi bunu beğendi.
  8. hulki

    hulki
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    18 Aralık 2011
    Mesaj:
    288
    Alınan Beğeniler:
    94
    Hi-Fi endüstrisi kendi yarattığı korku ve endişeler üzerinden insanları yönlendirerek ürün satma stratejisi üzerine kurulu. Tabu bu bizim Hi-Fi'den keyif almamıza engel değil, yeter ki bu tuzaklara düşmeyelim. Bu stratejiyi donanımda gördüğümüz gibi yavaş yavaş dijital müzik satışlarında da görüyoruz. Psiko-akustik etkileri bir kenara bırakırsak, "CD'den dinlediğim beş para etmezdi ama 24bit dinledim kulaklarım şahlandı" diyen insanlar muhtemelen aynı kaydı dinlemiyorlar. Bu konuda meraklı bir tüketici kitlesi hazırdayken daha yüksek kaliteli kayıtlar, binaural albümler ortaya çıkıyor artık. Bu bizim için iyi bir şey. Hazır iyi bir kayıt yapmışken bunu bir de 24bit haliyle satıyorlar. Kayıt güzel olunca insanların hoşuna gidiyor, zannediyorler ki fark 24bit'ten kaynaklanıyor, aslında kayıt güzel de ondan. Aynı kaydı sıkıştırmasız 16bit'e çevirin kimse aradaki farkı anlamaz.
     
    2 kişi bunu beğendi.
  9. Aras

    Aras
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    14 Mart 2015
    Mesaj:
    403
    Alınan Beğeniler:
    862
    24/192'ler genelde plak gibi analog kayıtlardan dijitale aktarılmış oluyorlar. Güzel bir aktarımda aynı sesin daha analog olanını duyuyorsunuz ki bazıları bu tonu çok seviyor, kötü aktarımda da uyduruk bir ses ile arkada bir tısss duyuyorsunuz ki çekilmez bir olay.

    Bence, eğer analogu falan karıştırmıyorsak, sadece ve sadece PCM'den bahsediyorsak 24/48'den kaliteli dosyaların arasında bir farkı yok. DSD, DXD gibi yöntemlerden bahsediyorsak, bir DSD'yi hiç bir şeye değişmem, PCM de onun yanında çöp kalır. :D
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  10. Özen

    Özen
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    11 Ağustos 2016
    Mesaj:
    960
    Alınan Beğeniler:
    2,773
    Demek ki sadece efsane imiş benin 24 bit indirmelerim gece uykusuz kalmalarım :) teoride demek ki algılamak çok zor çok iyi aydınlanmaya başladım bu konuda ve bilmediğim çok senide öğrenmeye. ..
    --- Arka arkaya mesajlar birleştirildi, 29 Ağustos 2016, İlk mesaj zamanı 29 Ağustos 2016 ---
    Dsd ile psm tabi ayrı yani . Kötü kayıt elbette leş gibi bir şey oluyor geçen 24/192 khz parçalar indirdim . Mp3 daha iyiydi o kadar berbattı yani :)
     
  11. Yedaself

    Yedaself
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    21 Şubat 2013
    Mesaj:
    306
    Alınan Beğeniler:
    478
    Benden çok daha bilgili arkadaşlar çok güzel açıklamışlar mesajlarında. Flac dosyalar dedikleriniz zaten çoğunlukla CD'lerden ripleniyor. Flac'in amacını kaynağı kayıpsız olarak farklı bir algoritma ile kodlayıp hafıza boyutunu düşürmek gibi düşünebilirsiniz. Kaynak yani kayıt stüdyoda kaliteli kaydedilmediyse hangi özelliklerde riplendiğinin bir önemi yok duyduğunuz kaliteli bir ses olmayacaktır. Kaliteli kayıtlarda ise kayıpsız şekilde riplerseniz kaliteli ses duyarsınız. Kendilerine audiophile diyen ve bendeki kulak 16/24/48 farklarını ayırabiliyor diyenler var ama ne kadar doğru bilemem yani en azından bende öyle bir kulak yok. Zaten dinlediğiniz kayıttan zevk alıyorsanız kaç bit olduğunun bir önemi yok çünkü kimisi pürüzsüz ses severken kimisi de plakların o kendine has cızırtısını seviyor.
     
    2 kişi bunu beğendi.
  12. Özen

    Özen
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    11 Ağustos 2016
    Mesaj:
    960
    Alınan Beğeniler:
    2,773
    Çok güzel açıkladınız. Tr albümleri düşünüldüğünde insan biraz acaba diyor bu kayıt işinde kayıtlar kaydedilirken nasıl standart ve nasıl bir şekilde yapılıyor tabi Bilemiyoruz orası çok önemli :) ama şayet dediğiniz gibi ve burada da yazan herkesin konuştuğu gibi cd kaydi kaliteli şekilde yapıldı işi gayet fazlası ile yeten bir ses kaydı olacak bu demek ki ..