Yurt Dışı Alışverişte "Stopaj" Dönemi...

'Konu Dışı' forumunda yolgezer tarafından 12 Haziran 2017 tarihinde açılan konu

  1. yolgezer

    yolgezer
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    9 Aralık 2013
    Mesaj:
    56
    Alınan Beğeniler:
    151
    Selamlar,
    Ne yazık ki doğru olmamasını dilediğim ama hızlıca gerçekleşmekte olan bir yurt dışı alışveriş vergilendirmesiyle karşı karşıyayız.
    Üstelik bu vergilendirme ürün ödemesi esnasında gerçekleştirileceği için "başka" bir yöntem bulmakta oldukça sıkıntılı..

    "Türkiye’den yurtdışına gidecek paralardan stopaj keseceğiz. Yurtdışındaki kuruluşa ödemeyi yaparken bankaya ‘bu firmaya yapılacak her türlü işlemde otomatik olarak keseceksin’ diyeceğiz. Elektronik ticaret üzerinden stopaj yapılsın istemiyoruz ama bu ülkede vergi mükellefiyeti olmadan para kazanırım diyorsanız kusura bakmayın, stopaj alırız.”

    http://www.hurriyet.com.tr/kusura-bakma-stopaji-alirim-40486716

    Alışveriş yapacak arkadaşlar ellerini çabuk tutsunlar...
     
    #1 yolgezer, 12 Haziran 2017
    Moderatör tarafından düzenlendi: 12 Haziran 2017
  2. Mikrobiyolog

    Mikrobiyolog
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    5 Ocak 2016
    Mesaj:
    854
    Alınan Beğeniler:
    3,306
    Devletimiz bu hobiyi bitirmeye kararlı...:uzgun
     
  3. complete

    complete
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    30 Kasım 2012
    Mesaj:
    826
    Alınan Beğeniler:
    1,968
    Bu işin sonu diriliş ertuğrul katkı payına kadar gider..
     
    18 kişi bunu beğendi.
  4. Nazım

    Nazım
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    5 Mayıs 2014
    Mesaj:
    504
    Alınan Beğeniler:
    1,360
    REEEEEEEEEEEEEEEEEE Kafayı yicem ya daha sonra sakin kafayla yazarım ban yemek istemiyorum.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    5 kişi bunu beğendi.
  5. okty_k

    okty_k
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    27 Eylül 2010
    Mesaj:
    776
    Alınan Beğeniler:
    1,446
    :c
     
    2 kişi bunu beğendi.
  6. Chaturanga

    Chaturanga
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesaj:
    2,134
    Alınan Beğeniler:
    5,910
    "Elektronik ticaret üzerinden stopaj yapılsın istemiyoruz ama bu ülkede vergi mükellefiyeti olmadan para kazanırım diyorsanız kusura bakmayın, stopaj alırız.” Kısmı ilginç.

    Bu cümleye göre Türkiye'de vergi mükellefiyeti olmayan firmalardan bize sattıkları ürünler karşılığında stopaj alacakları anlaşılıyor. Ama para o firmadan değil yine bizden ürünü alırken gidiyor doğru mu anlıyorum bu nasıl bir durum o zaman firmadan değil bizden almış olacak stopajı öyle mi?
     
    Collapse Signature Expand Signature
    3 kişi bunu beğendi.
  7. Pax

    Pax
    Expand Collapse
    Moderator
    Site Yetkilisi

    Katılım:
    4 Ekim 2016
    Mesaj:
    366
    Alınan Beğeniler:
    1,478
    Kimden aldıkları önemli değil Hayri hocam. Önemli olan almaları ve yurtdışı alışverişi bir şekilde engellemeleri. Yani yurtdışından almayacaksın "hepsiburada vb." sitelerden alacaksın istiyorlar.

    Oturdukları yerden para kazanan hiçbir vizyonu olmayan fayiş kar marjlarıyla kolay yoldan daha da köşeyi dönmek isteyen yurtiçi alışveriş sitelerinin de baskısıyla; fırsat ellerine geçmişken "biz bu kümesteki tavukların hepsini yolarız" derdindeler.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    8 kişi bunu beğendi.
  8. cgtyguner

    cgtyguner
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    23 Kasım 2015
    Mesaj:
    645
    Alınan Beğeniler:
    3,253
    buna da bi dolambaçlı çözüm yolu bulunabilir ya önümüzdeki günlerde :D sürekli kısıtlamayla engelle karşılaşıp etrafından dolaşmaya çalışmak çok sinir bozucu ama böyle böyle delirttiler işte herkesi.
     
    2 kişi bunu beğendi.
  9. Chaturanga

    Chaturanga
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesaj:
    2,134
    Alınan Beğeniler:
    5,910
    Hocam zaten biz Çin'den alırken Türk mağazaları batsın para kazanamasın diye almıyoruz malum bizim aldığımız ürünlerin hemen hemen hiç biri Türkiye'de satılmıyor bile. Satsınlar adam gibi tüm modelleri o zaman bizde verip alalım. 1 ay bekleme gibi bir fantazimiz yok Çin'den alırken ama TR de satılan ürünler ya dandik şeyler yada ünlü bir kaç markanın ürünleri.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    5 kişi bunu beğendi.
  10. Miran

    Miran
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    10 Şubat 2017
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    175
    Haberin linkini atar mısınız? Şu an gerçekten midem bulandı.
     
  11. mattiadestro

    mattiadestro
    Expand Collapse
    Moderator
    Site Yetkilisi

    Katılım:
    7 Ekim 2012
    Mesaj:
    925
    Alınan Beğeniler:
    3,094
  12. Miran

    Miran
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    10 Şubat 2017
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    175
    Gerçi haberde para kazanmak diyor. Sanki daha çok satıcıdan kesecek gibi fakat adamın kârı değişmiyor ki? Hiçbir şey anlamadım ben bu açıklamadan. Kan beynime sıçradı. Para biriktirip düzgün şeyler alalım diyorduk şimdi devletimize vatandaş olma özgürlüğü vergisi ödeyeceğiz
     
  13. Chaturanga

    Chaturanga
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesaj:
    2,134
    Alınan Beğeniler:
    5,910
    Firmaya bankadan para giderken kesilecekmiş yani firmadan kesilecek ama bu durumda iki senaryo var,

    - Ya basitçe firmalar artık Türkiye'ye gönderim yapmayacak,
    - 2. Ya da firma TR ye gönderim yaparken fiyat üzerine bu stopajı da ekleyecek. Yani dolaylı olarak ödeyen yine biz olacağız :(
     
    Collapse Signature Expand Signature
    6 kişi bunu beğendi.
  14. Miran

    Miran
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    10 Şubat 2017
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    175
    Bu bizden çok mağazaları ilgilendiriyor sanırım. Vergi mükellefi olan onlar. Habere göz gezdirdim. Bizlik bir durum yok gibi
     
  15. Chaturanga

    Chaturanga
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesaj:
    2,134
    Alınan Beğeniler:
    5,910
    Satıcıdan kesecek hocam ama bu durumda satıcı TR gönderimi yapmaz olur biter, yada TR den almaya kalkınca fiyata onu ekler, bizimkiler uyanıkta Çin'liler yada Amazon değil mi. Amazon zaten komple kapatır muhtemelen TR ye hiç bir şey göndermez, Çin'liler fiyatı artırıp satmayı tercih ederler.
    --- Arka arkaya mesajlar birleştirildi, 12 Haziran 2017, İlk mesaj zamanı 12 Haziran 2017 ---
    Hayır hocam TR den yurtdışına gidecek paralar genel bir ifade, her türlü alışveriş olarak anlıyorum ben.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    3 kişi bunu beğendi.
  16. Miran

    Miran
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    10 Şubat 2017
    Mesaj:
    104
    Alınan Beğeniler:
    175
    Anladım hocam anladım. Allah devletimize zeval vermesin(!) Güçlü ekonomi böyle işliyor işte(!)
     
  17. Chaturanga

    Chaturanga
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesaj:
    2,134
    Alınan Beğeniler:
    5,910
    Hocam bir açıdan bakınca yabancı firmaların TR den vergisiz para kazanmasını biz de istemeyiz, devlet bu konuda haklı olabilir ama bence bunun yerine devletimizin TR mağazalarına eğilip neden millet sizden değilde yurt dışından almayı tercih ediyor hiç düşündünüz mü diye sorması gerekir.

    Vergi konusu önemli bir konu ve devletin en önemli gelir kaynağı eyvallah yurt dışına bu kadar paramız çıkmasın içerdeki mağazalar yok olmasın ona da eyvallah ama daha kendi ülkemizde herkesin tam olarak vergi ödeyip ödemediğini takip edemezken online olarak satış yapan onlarca sitedeki binlerce satıcıdan vergi almaya çalışmak komik oluyor.

    Bence TR deki mağazalara eğildiklerinde şu 2 konuyu rahatlıkla görebilirler,

    - İnsanlar aynı ürünü fahiş fiyatla almak istemediği için yurt dışından getirtiyor
    - İnsanlar ürün gamınız geniş ve güncel olmadığından yurt dışından ürün getirtiyor

    Yani bazı örnekler vardı Amazon'da 30 dolar olan mouse Türkiye'de 300 TL olabiliyor, aynı zamanda bir ürün TR ye gelene kadar zaten 1 sene geçiyor modası geçip yeni versiyon çıkıyor insanlar da TR deki demode olanı almak yerine doğal olarak yurt dışından güncel olanı almak istiyor.

    Yani devletimiz para kazansın elbette biz buna karşı değiliz kimse de olmaz ama bunu yaparken doğru yerlerden başlamak lazım, yurt içindeki mağazaları müşterilerin yurt dışından almasını engelleyeceği şekilde bir fiyat ve ürün gamı politikası uygulaması gerekiyor.

    Mesela merak ediyorum büyük elektronik mağazaları ünlü bir kaç firmanın kulaklıkları yerine insanların şu anda Çin'de yeni markalar keşfettiklerini biliyorlar mı acaba? Bunların alım departmanları acaba şu anda bu alanda dünyada ne revaçta hangi modeller var onları da getirtsek mi acep diyor mu acaba merak ediyorum?

    Mesela Magaosi'yi LZ yi getirseler bizde garantisiyle alsak fena olmaz mı vs vs ..
     
    Collapse Signature Expand Signature
    #17 Chaturanga, 12 Haziran 2017
    Moderatör tarafından düzenlendi: 12 Haziran 2017
    2 kişi bunu beğendi.
  18. stakanar

    stakanar
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    16 Nisan 2015
    Mesaj:
    155
    Alınan Beğeniler:
    214
    Online satış yapan iş adamları bastırıyor durum bundan ibaret.
     
    4 kişi bunu beğendi.
  19. ufuksaracci

    ufuksaracci
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    11 Mart 2014
    Mesaj:
    206
    Alınan Beğeniler:
    696
    Kulak arkasından geçen kulaklıklar için ekstra vergi alacaklarmış, sonuçta bir kulak arkası kaldı ....
     
    22 kişi bunu beğendi.
  20. Chaturanga

    Chaturanga
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesaj:
    2,134
    Alınan Beğeniler:
    5,910
    :DDDDDDDDD
     
    Collapse Signature Expand Signature