Zafer Çoban

'Olumlu ve Olumsuz Görüşler' forumunda Aras tarafından 19 Mart 2017 tarihinde açılan konu

  1. Aras

    Aras
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    14 Mart 2015
    Mesaj:
    403
    Alınan Beğeniler:
    862
    Geçen gün zafer coban adlı üyeden Rosie aldım. Rosie'yi kargodan alır almaz açtım ve sol monitörün arka kapağı elime düştü. Fotoğrafını da alta koydum. zafer coban ile konu hakkında konuştuğumda kendisinde böyle bir durum olmadığını kargodan olabileceğini söyledi ama ürün de gayet iyi paketlenmişti ve Rosie, paketi açtığımda olması gereken yerde duruyordu.(boşta değildi, sallanma bir yere çarpa darbe alma ihtimali yoktu)
    zafer coban bu durum karşısında garantisi olması lazım, isterseniz kargo ücretini paylaşabiliriz dedi. Oysa ben sorunsuz bir ürün için ödeme yapmıştım, yapılması gereken nedir bilemiyorum, bu yüzden konu hakkında foruma danışmak istedim.

    [​IMG]
     
    Collapse Signature Expand Signature
    #1 Aras, 19 Mart 2017
    Moderatör tarafından düzenlendi: 19 Mart 2017
    2 kişi bunu beğendi.
  2. zalman_1

    zalman_1
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    4 Kasım 2014
    Mesaj:
    137
    Alınan Beğeniler:
    203
    Satılan ürünün arkasında durulmalı.
     
    8 kişi bunu beğendi.
  3. sertac

    sertac
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    8 Mart 2011
    Mesaj:
    298
    Alınan Beğeniler:
    371
    'şans' demekten başka bişey gelmedi aklıma.
     
    Collapse Signature Expand Signature
  4. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Ürün bendeyken hiç bir şey yoktu. Daha önce benle alış veriş yapan arkadaşlar böyle bir şey yapmayacağımı bilirler. Kargo görevlisine bu durumlarda tutanak tutturulduğunda kargo şirketi sigortadan karşılıyor. Ürünün garantisi devam ediyor veya İstanbul da bocur audi tamirini yapabilir her iki durum da garantiye gönderim kargo masrafları veya bocur audi tamir masraflarının yarısını karşılaşabileceğimi söyledim. Başka da yapabileceğim bir şey olduğunu sanmıyorum. Teşekkürler
     
  5. bLind

    bLind
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    27 Nisan 2013
    Mesaj:
    361
    Alınan Beğeniler:
    230
    Pakette fiziksel bir kusur yoksa kargo şirketi tutanak tutmaz. Ayrıca alan arkadaş aynı gün size geri dönüş yaptıysa bence olması gereken ürünün iade alınması. Ürünü geri aldıktan sonra onarımını gerçekleştirip tekrar satışa çıkartabilirsiniz. Ürünü kusursuz olarak alıcıya ulaştırmak sizin sorumluluğunuzda.
     
    8 kişi bunu beğendi.
  6. okty_k

    okty_k
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    27 Eylül 2010
    Mesaj:
    776
    Alınan Beğeniler:
    1,446
    Kargo tasirken pakedi dusurmus de olabilir. Paket hafifse kutu zarar gormez ama icindeki kulaklik sarsintidan etkilenir. Araya kargo girdigi icin iki taraf icin de zor bir durum.
     
  7. Nazım

    Nazım
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    5 Mayıs 2014
    Mesaj:
    520
    Alınan Beğeniler:
    1,389
    Yapılması gereken tam iadedir bence, masraf bölüşmek saçma geldi bana.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  8. darkainu

    darkainu
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    6 Mayıs 2014
    Mesaj:
    541
    Alınan Beğeniler:
    1,304
    Faceplate'in dusmesi tek basina buyuk bir problem degil bence. Suruculerde vs problem yoksa tamiri dusunulebilir.

    Alici icin talihsiz bir baslangic ama istenen bir urunse ve guzel bir fiyata alindiysa cozum arardim ben.

    Not: aliciyi, saticiyi, kulakligive piyasasini bilmiyorum :) Faceplate dusme olayini yasamis ve teknik olarak hic sikinti yasamamis oldugumdan tecrubem kadariyla yorumladim, kimse kirilmasin :D
     
    2 kişi bunu beğendi.
  9. zalman_1

    zalman_1
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    4 Kasım 2014
    Mesaj:
    137
    Alınan Beğeniler:
    203
    Satılan ürün pahalımı bilmiyorum.Büyük bir sevinçle yorumlara bakarak yada dinliyerek alıyoruz.Ödemeleri kolay olmuyor bu tür pahalı eğlencelerin arkaşın piskolojisini iyi anlıyorum.Morali bozulmuştur ben olsam benimde moralim bozulurdu.Satan arkadaş masraflarının yarısını karşılama teklifinde bulunmuş.Ama bana göre yanlış yaklaşım
     
    #9 zalman_1, 19 Mart 2017
    Moderatör tarafından düzenlendi: 19 Mart 2017
  10. complete

    complete
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    30 Kasım 2012
    Mesaj:
    886
    Alınan Beğeniler:
    2,047
    sarsıntıda kapak'da düşüyorsa oda ayrı bir dert,hemde hatırı sayılır bir iem için,siz paketi açtığınız da kapak tam olarak kulaklığa oturmuşmuydu,yani kapak bir taraf ta kulaklık bir taraftamıy dı?
     
  11. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Ben gönderirken kesinlikle sağlam bir ürün gönderdim. Kargo veya alıcı kulaklığı bozmuş olabilir ama ben kullanıcının böyle bir şey yapmış olacağını varsaymıyorum varsaymak istemiyorum. Kargodan dolayı olduğunu düşünüyorum. Kargo görevlisi her türlü tutanak tutmak zorunda siz kulaklığı kargo görevlisi yanında açtınız ve bozuk çıktı kargo görevlisi mecbur tutanak tutmak zorunda. Kargodan veya Alıcı dan dolayı oluşan bir hatadan dolayı ürünü ben neden geri alıyım. Geri almam gerektiğini söyleyen arkadaşların açıklamasını merak ettim.
     
  12. zalman_1

    zalman_1
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    4 Kasım 2014
    Mesaj:
    137
    Alınan Beğeniler:
    203
    Beni yanlış anlamayın bilerek ürünü o şekilde gönderdiniz demiyorum.Elbetteki böyle bir şey olmamıştır lakin ürünü satın alan arkadaşa şu cevabı vermek yakışıyor ( Ben ürünü o şekilde göndermedim.Ama siz ne istiyorsanız o şekilde hareket edelim ) yakışanı olan bu cümleler olmalıydı.Sonuçta sürücülerde bir şey yoksa kapak sorun değil yapılacak olan bir durum
     
  13. bLind

    bLind
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    27 Nisan 2013
    Mesaj:
    361
    Alınan Beğeniler:
    230
    Kargo şirketi ürünü teslim alırken paketi açıp ürünü kantrol etmiyor, ayrıca orjinal kutusu dahi olsa elektronik ürünlerde 2. el olduğunda sigortasız gidiyor. Ürünün paketinde fiziksel bir kusur yoksa kargo görevlisi tutanak tutmaz tutsada aleyhinize sonuçlanmazdı. Eğer alıcı ürünü (((teslim aldığı gün))) size ulaştıysa yapılması gereken iade almaktır. Kendi adıma ayni şey benim başıma gelseydi ben geri alırdım.
     
  14. darkainu

    darkainu
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    6 Mayıs 2014
    Mesaj:
    541
    Alınan Beğeniler:
    1,304
    Yani satici geri alsa tabiki "sik" olur, ben alicinin tarafindan bakip sorunun capini ogrenmekte fayda oldugunu dusunuyorum.
     
  15. akifb

    akifb
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    30 Ocak 2015
    Mesaj:
    225
    Alınan Beğeniler:
    394
    Sıfır satılmayan, faturası ve irsaliyesi olmayan ürünün sadece kargo paketinde kırık ezik varsa kargo tutanak tutar, onun dışında pakette birşey yoksa içindeki ürün ile ilgilenmez. Zaten biraz düşünürseniz ne kadar saçma olacağınız anlarsınız. Sizin mantığınızla ben kırılmış ürünü paketleyip arkadaşıma gönderir, arkadaşıma kargocu yanında açmasını ve tutanak tutmasını söyler sonra sigortadan paramı alırım.

    Alan arkadaş bu sorunu size kargodan aldığı gün bildirdiyse bence ücreti tam iade edilmeli ve ürün tekrar alınmalı. Hukuk bu konuda ne diyor bilmiyorum, benim vicdanım böyle diyor, şahsi kanaatimdir.
     
    2 kişi bunu beğendi.
  16. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Kargo riskini neden satıcı karşılasın 1000 dolarlık ürünü üçte bir fiyatına almak isteyen alıcı hiç bir risk almasın. Kargo riskini sadece satıcı alıyorsa o ürün fiyatı 1000 dolar oluyor. Ben durup dururken neden bozulmuş ürüne sahip oluyorum anlamadım.
     
  17. zalman_1

    zalman_1
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    4 Kasım 2014
    Mesaj:
    137
    Alınan Beğeniler:
    203
    ( Kargo riskini neden satıcı karşılasın 1000 dolarlık ürünü üçte bir fiyatına almak isteyen alıcı hiç bir risk almasın ) .........Hocam halen alıcı arkadaşa suç atmak istiyorsunuz....
     
    2 kişi bunu beğendi.
  18. darkainu

    darkainu
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    6 Mayıs 2014
    Mesaj:
    541
    Alınan Beğeniler:
    1,304
    Suc atmak degil aslinda, satisin basindaki guven iliskisi devam ediyor, iki tarafin da kusuru olmadigini varsayip zarari maddi manevi paylasalim diyor.

    Ortada cok olculebilir bir sey yok, ikinci elde hersey kontrolumuzde degil. Tas gibi kulakligin iki gun sonra surucusu falan da bozulabilir, uygun fiyata ikinci el alinirken indirimin icinde alicinin boyle riskleri de var yapacak bir sey yok.
     
  19. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Aras a bir şey demiyorum. Kargo hatası neden bana patlıyor diyorum. Kargo tutanağı olsa hakkımızı arardık.Ben kargonun garantili taşıdığını sanıyorum kargo hiç bir garanti vermiyorsa bunu alıcının da bilip bu riski kabul ediyor anlamına geliyor
    --- Arka arkaya mesajlar birleştirildi, 19 Mart 2017 ---
     
  20. BatmaN19

    BatmaN19
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    2 Eylül 2010
    Mesaj:
    598
    Alınan Beğeniler:
    808
    İki üyeyide tanımıyorum baştan söyleyim. Alışverişimde olmadı.

    Her iki arkadaş içinde oldukça can sıkıcı bir durum olduğu ortada. Pakette hasar yoksa, ciddi bir darbe vs. kargoyla alakalı bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum. Bu işin kolay yolu ve süreci gereksiz uzatacaktır.

    Resimden anladığım kadarıyla önemli bir hasar oluşmamış. Ben olsam kendim yapıştırır geçerdim. Fevriyimdir. Kaldıki sıfır bir ürün alsanızda buna benzer sorun yaşama ihtimali her zaman vardır.

    Burda bana göre insiyatif etik olarak alıcı arkadaşta. Zafer çoban ben ürünü sattım beni ilgilendirmez dememiş ama ürün için bedel ödeyen arkadaş extra bir maliyet altına girmek zorunda değil doğal olarak.

    Yapılması gereken ya ürünün zafer çobana iade edilmesi. Yada zafer çobanın ürünün hasarını bir şekilde onartıp yada garanti kapsamında değiştirip, her türlü kargo vs. Masrafları üstlenip alıcıya tekrar ulaştırmasıdır. Ürün iade edilmeden hasar giderilmesini arkadaş kabul eder ve garantiden sıfır bir ürünle değişim olursada, yine zafer çoban gelen ürünü extra bir bedel talep etmeden alıcıya göndermelidir.

    Bu işin hakkı layığı budur. Umarım gereksiz polemik ve zan altında bırakacak saçma durumlar uaşanmadan konu çözülür. Saygılar
     
    Collapse Signature Expand Signature
    5 kişi bunu beğendi.