Zafer Çoban

'Olumlu ve Olumsuz Görüşler' forumunda Aras tarafından 19 Mart 2017 tarihinde açılan konu

  1. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    O zaman Aras ürünü bana göndersin ben firmaya mail atarım ordan gelen cevaba göre ürünü garantiye gönderirim gelen ürünü Aras a gönderirim.Bu süreç çok uzun derse İstanbulda Bocur Audi ye göndersin tamir masraflarını karşılarım. Bana her ikisi de farketmez.
     
    5 kişi bunu beğendi.
  2. zalman_1

    zalman_1
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    4 Kasım 2014
    Mesaj:
    139
    Alınan Beğeniler:
    202
    Herkes kendine yakışanı yapar .Sizede bu yakışır
     
  3. leylines

    leylines
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    27 Eylül 2013
    Mesaj:
    408
    Alınan Beğeniler:
    806
    Rosie'nin kutusunu gayet iyi biliyorum, kulakligi yumusak kopuk icerisinde oldukca sabit bir yapida tutuyor. Eger o sekilde kargo yapildiysa kargo da zarar gorme olasiligi bana gore cok cok zayif.
    Kargoda kutunun actirilip tutanak tutulmasi icin elektronik urunlerde fatura/irsaliyeli olmasi gerekir diye biliyorum sigorta kapsamina girmesi icin. Ikinci el urunleri gonderirken acip tutanak tutturma ile sonuc alinmasi pek zayif.
    Satilan urun ikinci el ya da sifir fark etmez, bence boyle bir sorundan sonra saticinin iade almasi gerekirdi. Sonucta satilan urun ic camasiri degil. Alici da ayni gun durumu rapor etmis.
     
    2 kişi bunu beğendi.
  4. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Bencede Rosie tank gibi kulaklık kargo da bozulma ihtimali sıfır kargonun teslimi ile bana dönüş de 8 saat var o 8 saat içerisinde alıcı bozmuş olmalı böyle bir mantık neden yürütemiyoruz
     
  5. zoso86

    zoso86
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    23 Ekim 2013
    Mesaj:
    540
    Alınan Beğeniler:
    965
    "alıcı bozmuş olmalı". Bu nasıl bir art niyettir arkadaş.. Adam şimdi yalan mı diyor? Veya sahtekarlık mı yapıyor?
     
    2 kişi bunu beğendi.
  6. mattiadestro

    mattiadestro
    Expand Collapse
    Moderator
    Site Yetkilisi

    Katılım:
    7 Ekim 2012
    Mesaj:
    916
    Alınan Beğeniler:
    3,076
    zafer bey, bir önceki mesajınızda olumlu konuşmuşken bence şu an yanlış tarafa çekiyorsunuz konuyu. konunun başından itibaren kimse sizi suçlu itham etmedi, ne yapılması gerektiğine dair öneri sundu. şimdi siz 'aras o sekiz saat içinde ne yaptı?' iması yaratıyorsunuz. bence yanlış yapıyorsunuz.

    kendi adıma konuşursam, sizin yerinizde olsam iade alır, bocur veya başka uzman bir arkadaşa yaptırır, ilanda belirtip tekrar satışa sunardım. bu konuda tartışılmaktansa, işi kapatırdım. zaten ikinci elde zarar çok fazla, masraf edeceğiniz miktar çok da koymaz diye düşünüyorum. iyi akşamlar.
     
    2 kişi bunu beğendi.
  7. sertac

    sertac
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    8 Mart 2011
    Mesaj:
    295
    Alınan Beğeniler:
    371
    Bence ürünü geri alın, kapağı bu işten anlayan birine yaptırın ürünü tekrar yollayım.
    Ürün satılmış bitmiş, sıfır ürün değil 1000 dolarlık kulaklığı 1000 TL gibi bir rakama alıniyor, mis gibi kulaklık sürücü vs bir problem yok. Yaptırırsin satıcı göndersin alıcıya bitsin bu olay.
    Zaten onca kargoyu verip firmaya göndereceksiniz Japon la yapıştırıp tekrar geri yollayacak lar hem en az 1 ay kargo bekleyeceksinkz hem de masraf olacak.
    Ha bunu da alıcı kabul etmiyorsa bilemem.
    Başta söylediğim gibi aynı şey benim başıma gelsem şansımı sk... M derdim.
     
    Collapse Signature Expand Signature
  8. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Arkadaşı suçlanıyorum bazı arkadaşlar kargoda bozulmuş olamaz diyerek beni suçlamışlarda aynı şekilde alıcı da bozmuş olabilir diyorum. Benim yasal olarak hiç bir sorumluluğum yok zaten iiyi niyetli olduğum için yardımcı olmaya çalışıyorum
     
  9. fortress34

    fortress34
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    900
    Alınan Beğeniler:
    805
    Arkadaşlar, bir şekilde bu can sıkıcı durum yaşanmış..
    Bunun nedeni, nasılı öyle kolayca çözülebilecek yada kanıtlanabilecek bir konu değil ancak unutulmamalı ki ürünün alıcının eline sağlam bir şekilde ulaşması satıcının sorumluluğudur..

    Tüm güvenli ticaret platformlarında bu böyle, resmini çeker gönderir, ücret iadenizi alırsınız..

    Foruma bir GET sistemi entegre edilmemiş olması bu gerçeği değiştirmemeli, benim görüşüm budur..
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  10. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Ben tamir görmüş ürünü kimseye satmam. Son teklifim Aras Bocur Audi ye tamir ettirsin artık kargoya da güvenemem bana elden getirsin teslim etsin ürünü geri alirim. Daha da ne yapayım bilemiyorum. Hiç bir sorumluluk almak istemeyen arkadaşlarla elden alsın veya ekstralı güvenli sigortalı neyse o kargo ile istesinler bu da herkese ders olsun.
     
  11. sertac

    sertac
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    8 Mart 2011
    Mesaj:
    295
    Alınan Beğeniler:
    371
    Ya benim anlamadığım ürün bozulmadi sadece kapağı düşmüş, güzel bir yapıştırıcı ile zaten sorun ortadan kalkiyor. İleride sattığı zaman böyle böyle oldu bende yapıştırıcı ile yapıştırdım der alan alır almayan almaz.
     
    Collapse Signature Expand Signature
  12. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Tamam Aras İstanbulda zaten Bocur Audi ye tamir ettirsin ben tamir masraflarını karşılarım ama bana elden gelsin Ankara teslim etsin ürünü elden alacam çünkü kasko da bozulur falan Arasın ürünü geri alması gerekebilir :eek:k
     
  13. leylines

    leylines
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    27 Eylül 2013
    Mesaj:
    408
    Alınan Beğeniler:
    806
    @sertac Alici bu sorunu dert etmis olabilir, sorunsuz bir urun istiyor olabilir, kullanacagi yapistirici kullanim surecinde govdeye zarar verecek endisesi tasiyor olabilir, daha alirken minimal de olsa maddi zararla satacagini biliyor olmaktan rahatsiz olabilir, suruculerden biri bozulup garantiye gonderirse firma "urunde garanti disi islem olmus garanti disi kaldi" diyebilirler endisesi olabilir...vs
     
    2 kişi bunu beğendi.
  14. sertac

    sertac
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    8 Mart 2011
    Mesaj:
    295
    Alınan Beğeniler:
    371
    Olabilir değil olur yani. Çok kötü bir olay onca heves ile hem alıcı güzel bir ürün aldığını düşünüyor, hem de satıcı ürününü satıp ı parayı değerlendirmeyi düşünüyor.
    Malesef talihsiz bir olay ben böyle bir durumda satıcıyi suçlayamam alıcıyi da suclayamam.
    Sunu söyleyeyim yeni bir üye ya da kötü niyet düşündüğüm bir üye olsa satıcınin haksız olduğunu söylerdim. Ama iki üye de eski bilindik arkadaşlar.
    Aralarında anlassınlar iste :)
     
    Collapse Signature Expand Signature
  15. Aras

    Aras
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    14 Mart 2015
    Mesaj:
    403
    Alınan Beğeniler:
    862
    Herkese fikirleri için teşekkürler.
    @kornography Yağız bey halledebilir misiniz? Çözmeye çalışalım.

    Ben ürünü kullanmak istiyorum eğer sorunsuz halledebilirsek problem yok benim açımdan.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    5 kişi bunu beğendi.
  16. Nazım

    Nazım
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    5 Mayıs 2014
    Mesaj:
    470
    Alınan Beğeniler:
    1,295
    Alıcı perspektifinden şöyle söyleyeyim, ben alıyorsam sorunsuz almak isterim. Faceplate düşmüş olsa bile benim moralim yerlerde olur ve aklımda hep kulaklık kalır.

    Satıcı perspektifinden düşünürsek, alıcının size bir garezi olmadığı ortada zaten sorunu arayıp konuyu uzatmak da yanlış. Ürünü sorgusuz geri iade alıp sonra kendi içinizde çözüm bulmanız en iyisi olacaktır. Burada mahalle alışverişi yapmıyoruz, benden çıktı bundan sonra geri almam mantığı yanlış olur.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    3 kişi bunu beğendi.
  17. bLind

    bLind
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    27 Nisan 2013
    Mesaj:
    361
    Alınan Beğeniler:
    228
    Ben bu konu ve konudaki yorumlarından sonra Zafer beyle alışveriş yapmayı düşünmem. En kötü senaryolarda bile ürünün arkasında durması etik olandır. Ürün kargoda bu hale geldiyse kutuda hasar yok demekki azda olsa fiziksel bir darbeye dayanamayacak kusurda bir ürünmüş. Şimdi bu işe meraklı sayılı insanlarız heves edip alan ve zafer beyin dediğine göre 8 saat içinde geri dönüş yapan alıcı nasıl bir kullanım sonucu o kapağı bu hale getirebilirki ? Ben aldığım bir ürüne yeni hevesi ile daha bir itinalı bakıyorum. Zefer bey ürün kendisindeyken bu hafif kusuru farketmemiş bence.

    Ayrıca ürünün garantisi var ise ilk önce servise başvurulmalı.
     
    3 kişi bunu beğendi.
  18. Italoman

    Italoman
    Expand Collapse
    DSD

    Katılım:
    1 Nisan 2012
    Mesaj:
    1,155
    Alınan Beğeniler:
    1,825
    Ürünün garantisi olsun olmasın burada dışarıdan yapıştırmayla müdahale olmasın derim. 1000$ lık bir kulaklıktan söz ediyoruz. Her ne kadar sürücü kapağı da olsa yanlış bir uygulama baslarda dağılma veya sızmaya neden olur. Üretici büyük ihtimalle yapıştırma işlemi yapmaz, ya sürücü kabinini ya da ürünü komple değiştirirler. Sonraki alıcılar için de açıklanabilir bir durum olur.
     
    4 kişi bunu beğendi.
  19. artears

    artears
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    26 Ekim 2011
    Mesaj:
    626
    Alınan Beğeniler:
    2,264
    Satıcı ürünün arkasında durmalı tamam, ama her olayda alıcının da sürekli korunması da makul mü? Burası için konuşmuyorum, ama mesela başka site üzerinden ben kargo ile ürün satmam. İnsanıma güvenmiyorum çünkü. Bu olayda iki üyemiz var, sorun bir şekilde çözülmeye çalışılıyor ve en önemlisi garanti var. Kişisel fikrim, garantiyi kullanmaktan yana olurdu ve servise aktarırdım kulaklığı.

    Burada 2 nokta var: Birincisi memleketimde her sorunu kullanıcı hatası diye sallamamak. Adam yetkili satıcı, o ürününün arkasında durmuyor. Başımdan geçen bir hikayeyi anlatayım: seneler önce Amerika'da yaşıyordum. Uzak bir outlet'ten bir sandalet almıştım. Yaz başıydı. 2-3 ay içinde parmak arasındaki deri parça koptu. Ama bir sene sonraki yaza kadar geri götüremedim. Faturası da yoktu. Neyse, tam bir sene sonra götürdüm geri. Adama durumu anlattım. Geçen sene aldım, 3 ay içinde böyle oldu ama buradan aldığımı ispat bile edemem şu an dedim. Sadece ne yapabiliriz diye sormak için getirdim dedim. Adam ne yaptı biliyor musunuz? Benden özür diledi. Kusura bakmayın, bizim ayakkabımız bunu yapmamalıydı dedi. Raftan yenisini aldı ve bana verdi. İyi mi? Türkiye'de maalesef bu zihniyet yok. Faturası da olsa, garantisi de olsa her şey kullanıcı hatası.

    2. Nokta ise şu: ben kargo şirketlerinin ikinci el ürünlere niye sigorta yapmadığını anlamıyorum. Parasını verelim, yanında paketleyelim, hatta kendisi paketlesin, ama sigortalansın. Paketi yapan kargo şirketi, taşıyan o, sigorta ücretini veriyorum, sorun ne? Niye olmuyor? Seneler önce yine aynı yerdeyim. İkinci el ürün sattım. Sıfır ürün 1850$. Gittim kargocuya. Adam paketledi. Verdim sigorta farkını, sıfır ürün kadar sigortalattım. Gönderdim gitti. Şikayet de olmadı. Olsa bile sigorta var. Kendim de defalarca böyle alım yaptım. Niye bu memlekette hiçbir şey düzgün olmuyor?

    Toparlıyorum. Her şeye rağmen garantisinin kullanılıp servise verilmesi makul olur. Kullanıcı hatası demezler umarım... :)


    Sent from my dish washer using Tapatalk
     
    2 kişi bunu beğendi.
  20. zalman_1

    zalman_1
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    4 Kasım 2014
    Mesaj:
    139
    Alınan Beğeniler:
    202
    Alıcı ürünü alıpta teşekkür etmedikten sonra.Ben rahat edemem
     
    6 kişi bunu beğendi.