Zafer Çoban

'Olumlu ve Olumsuz Görüşler' forumunda Aras tarafından 19 Mart 2017 tarihinde açılan konu

  1. kornography

    kornography
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    2 Mart 2010
    Mesaj:
    421
    Alınan Beğeniler:
    261
    Tamir için karar verirseniz yardımcı olabilirim arkadaşlar.
     
    Collapse Signature Expand Signature
  2. Picasso16

    Picasso16
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    18 Eylül 2013
    Mesaj:
    217
    Alınan Beğeniler:
    498
    Tamam tamam 500 e bana bırakın konu kapansın :)

    Umarım her iki taraf içinde iş sonuçlandığında üzerinden yük kalkmış hissi olur da rahat bir şekilde yaşamlarına devam erderler.
     
  3. Pascalci

    Pascalci
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    11 Ekim 2014
    Mesaj:
    307
    Alınan Beğeniler:
    687
    Benden de 550 tl. Diğer tekinde kapağını ben açacağım. Açık tip kulaklık olacak. Sahnesi geniş olur ferah çalar. :gulme:gulme

    Arkadaşlar zaten armatür kulaklıkları inceleme yapılması için kapaklarının kaç kere açılıp fotoğraf çekildiğine şahit oldum. Westone Shure vs. Forumdan aldığım TDK BA 200 de aynı şekilde inceleme için açılmış sonra yapistirilmisti. Fiyatta uygunsa cok da önemli değil gibi duruyor. Ali abi baslarda sıkıntı olur demiş ama armatürler de sıkıntı olacağını sanmıyorum.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  4. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Bazı arkadaşların alıcının hiç bir risk almaması gerektiği mantığı çok ilginç gerçekten. Çoğunun yaşı küçük olduğu için ikinci el araba almadıkları da belli Hem bedava alalım hemde sıfır gibi olsun istiyorlar. Hiç başınız ağrımasın istiyorsanız gidip sıfır alacaksınız ki onda da dikkatli olmazsanız başınıza bir şeyler gelebilir. Mesela ben paw gold u sattığımda alıcı İstanbulda kalktı geldi ankaradan elden aldı 2000 dolarlık cihazı 1000 dolara aldı ve risk almamak için kargoya güvenmedi kendini bir şekilde korudu. Ben k 10 u alırken sahibinden com dan tanıdımadığım bir satıcıydı get farkı 300tl tutuyordu onu ödemek istemedim forumda tanıdığım arkadaşlara sorup belli bir risk alarak havaleyi yaptım. Satıcı ürünü göndermese iddaa edebileceğim hiç bir şey yoktu. Ama ürünü yarı fiyatına alıyorum peşinen riski kabul ediyorum. Ayrıca ürününün arkasında duruyorum öncelikle sıfır da alsanız ürün size sorunlu gelse ürün garantiye gider iki kere başıma geldi birisi cowon D aldım giriş katı bozuldu tamire gitti geldi. İkincisi Türkiye'de cep telefonu aldım açtığımda kamerası bozuktu değişiklik talep ettim kabul etmediler o da garantiye tamire gitti geldi. Ben Aras a garantiye gönderelim kargo masrafları paylaşalım dedim o da uzun iş falan dedi o zaman tamir ettirelim masraflarını paylaşalım dedim. Daha ürününün arkasında nasıl durabilirim. Kargo riskini neden satıcı alsın kargo masrafları alıcıya aittir ve kargo şeklini alıcı belirler bana deseydi kargo garanti sigortalı olsun öyle gönder diye öyle gönderirdim. Bundan sonra alışverişlerinizde öyle yapın bence hem hiç risk almayım hemde ucuza alıyım sıfır gibi olsun mantığı olmaz. Ayrıca Aras ürünü biliyor forumdaki bir kaç kişinin yanlış yorumlarından dolayı piyasayası düşük olan bir kulaklık ama gerçek değeri çok yüksek bir kulaklık paraya önem versem bu fiyata düşürmezdim elimde kulaklık fazla olduğu için ve Rosie biraz bana biraz büyük geldiği için sattım. Daha önceki alışverişlerimde üçe beşe bakmadan alışveriş yaptım. Son olarak da Aras bocur audi ye tamir ettirip elden bana elden teslim etsin aynı fiyattan geri alacam. Kargoya güvenemem. Bu haliyle almak isteyen arkadaşlara da son 1100 olur daha da aşağı olmaz kargoya karışmam elden teslim alınız
     
  5. fortress34

    fortress34
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    12 Eylül 2010
    Mesaj:
    900
    Alınan Beğeniler:
    805
    Çok müdahil olmazdım normalde ama dayanamadım gerçekten..

    Öncelikle satıcı arkadaşın burnundan kıl aldırmaz tavrını konunun başından beri çok garipsedim..

    Tekrar yazacağım, ürünü alıcıya sağ salim ulaştırmak satıcının sorumluluğudur..
    "Sen ucuza aldın kardeş, artık başına ne gelirse çekeceksin" yaklaşımı hayret verici..

    Çözümünüz ise bir başka alem.. Alıcı arkadaşın sorunlu ürünü tamir ettirip İstanbul'dan Ankara'ya gelerek elden teslim etmesi şartınıza epey güldüm, buna yorum yapmaya şahsen gerek görmüyorum..

    Alıcı arkadaş ne der bilemem ama 1100 liraya satın alma imkanını önce ürünü sattığınız arkadaşa sunsanız daha uygun olur derim..
     
    Collapse Signature Expand Signature
    8 kişi bunu beğendi.
  6. sallanansandalye

    sallanansandalye
    Expand Collapse
    MP3

    Katılım:
    5 Aralık 2012
    Mesaj:
    145
    Alınan Beğeniler:
    184
    Bu tip tartışmalar, forum üzerinden ikinci el satış yapıp hobisini devam ettirmek isteyenleri zor duruma sokar. Başıma daha önce böyle bir olay gelmedi, hatta önce ürünü alıp sonra parayı gönderdiğim alışverişler bile oldu.
    Bu durumda satıcı olayı uzatmadan kulaklığı geri almalı, tamir işlerinin yarısını ben karşılarım muhabbeti bana basit esnaf mantığı gibi geldi. Hatta satıcının haksız olduğu izlenimi yarattı, tabi kesin yargı vermek satıcıya haksızlık olur.
     
    4 kişi bunu beğendi.
  7. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Bu gibi sorunlar en aza insin diye yazıyorum .Burda kimse firma değil ve ikinci elde sorunlar yaşanabilir .Bu örnekte gördüğümüz gibi kargo hataları önemli bir sorun gibi . Tüm internet alışverişlerinde firmalar bile kargo görevlisine tutanak tutturunuz diye her firma şart koşar .Aşağıya geçen n11 den yaşadığım olayı yazıyorum .4 Adet şampuan siparişi istedim ve 3 adet geldi hemen kargo görevlisine tutanak tutturdum ve firmaya iletişime geçtim .Firma hemen biz 4 tane çıkış yaptık kargoda yırtık var mıydı kargo numarasını verin kontrol ettirelim dedi .Ben tutanak tuttum size belgeleri mail veya fotoğrafını atıyım diyence bir şey diyemediler .Bu işin doğru yöntemi budur .Ben kargo tutanağı olsa sorgusuz sualsiz ürünü alır kargo firmasından zararımı karşılamaya çalışırdım .Tam olarak kargonun normal gönderimde ne kadar karşılıyor bilmiyorum ama bu olayda geçen Aras kargo sitesinde 1000 liraya kadar her ürün sigorta kapsamında yazıyor .İkinci el elektronik ürenler için özel kargo ile özel şartlar varsa bilen yazsın bundan sonra herkes böyle göndersin .
    İkincisi burnumdan kıl aldırmaz tavrım yok olayı öğrenince bende şok oldum .Ve daha önce bahsettiğim gibi iki öneride bulundum .
    Garantiye gönderme veya tamir .Son önerim Aras istanbulda olduğu için elden tamirini yaptırabilir. Ankaraya elden getirmesi tamam saçma gözüküyor ama kargoda da bozulma ihtimali var ne yapacaz ??
    Ben ucuz ürün aldın ne yaparsan yap demiyorum satıcının olduğu kadar alıcının da sorumlulukları olduğunu söylüyorum .İkinci el araç alırken iyice baktırırsınız ve alırsınız aracın expertiz masrafları alıcıya aittir. ama gözünüzden bir şey kaçmış olabilir ve aldıktan sonra araç bozulabilir bozulduğunda satıcıyı arayıp bozuk araba vermiş diyemezsiniz .Adam baktın aldın kardeşim der .Yani ikinci elde de alıcının sorumluluğu vardır .Hiç risk almak istemeyen gider garantili sıfır ürün alır .
    N11 konuşmaları :
    S
    iyi günler ürünü 1 adet eksik göndermişsiniz .Teslim aldım Bir ürünü iade edersiniz veya gönderirsiniz diye umut ediyorum .Sizden gelen bilgiye göre ürüne onay vereceğim .Teşekkürler
    C
    incelediğimde 4 adet şampuan çıkışı yapılmış görünür efendim kargo poşetinde yırtık varmıydı kargo poşet noyu yazabilirmisiniz kontrol ettirelim
    S
    Poşette yırtık yoktu .Kargo görevlisine Tutanak tutturdum .Üç adet ürün çıktığına dair imzası var .ilgili cep telefonu veya mail adresi olursa tutanağın resmini gönderebilirim .Kargo numarasıda gönderdiğiniz poşetin üzerinde yazıyorsa yarın gönderebilirim
    C
    tabi kozmetikci42_@hotmail.com adresine gönderebilirmisiniz
    S
    sorunum hala çözülmedi bir geri dönüş yapan da olmadı
    C
    eksik ürün yarın sabah çıkısı yapılacaktır efendim
    --- Arka arkaya mesajlar birleştirildi, 20 Mart 2017 ---
    Ben kargodan olduğu için ikimizin de hatası olmadığı için zararı paylaşmayı teklif ettim tamamen iyi niyet .Ayrıca burda kar etmiyoruz .Ben kulaklığı 2400 e aldım 1300 e sattım böyle esnaf batar :)
    Böyle de yasal bir mevzuat var :
    Tüketici malı teslim aldığı anda malı muayene edip bir kusuru varsa malı teslim eden Kargo Görevlisine bildirmekle yükümlüdür. Bu bildirimin yapılmaması halinde ürünün ayıpsız teslim edildiğini tüketici kabul etmektedir.
     
    #47 zafer çoban, 20 Mart 2017
    Moderatör tarafından düzenlendi: 20 Mart 2017
    2 kişi bunu beğendi.
  8. Totem

    Totem
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    12 Mayıs 2016
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    116
    Kanımca tam iade olması lazim. Öyle iyi sarılmış bir şey dusmeyle kopmaz.

    HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    2 kişi bunu beğendi.
  9. wadi

    wadi
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    30 Temmuz 2015
    Mesaj:
    251
    Alınan Beğeniler:
    622
    Alışverişin vardığı, daha doğrusu varamadığı noktayı bu foruma yakıştıramıyorum. Ben de satıcının ürünü geri alması gerektiğine inanıyorum. Laf ebeliği yapmak kimseyi daha masum göstermiyor.

    Bu başlık altındaki tüm yazışmalar hepimize hem ders hem referans olsun.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    #49 wadi, 24 Mart 2017
    Moderatör tarafından düzenlendi: 24 Mart 2017
    11 kişi bunu beğendi.
  10. Yedaself

    Yedaself
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    21 Şubat 2013
    Mesaj:
    306
    Alınan Beğeniler:
    478
    İkinci el ürün alıyorsun ne çıkarsa bahtına yaklaşımı çok yanlış. Bir ilan açıyorsunuz, ürünün sorunsuz olduğunu belirtiyorsunuz ve satıştan para kazanıyorsunuz bu yüzden sattığınız mal sizin sorumluluğunuzda. Pakette gözle görülür bir hasar yoksa sıkıntının kargoda gerçekleştiğini de sanmıyorum. $1000'lık kulaklığın faceplate'i sallanmayla düştüyse yazık çünkü alıcı kulaklıkların kutunun içinde sabit olduklarından bahsetmiş. Sarsıntıyla düşmesinin tek açıklaması var o da öncesinde açılma olmuş olması ve satıcı bunu fark etmemiş olması. Bazı cevaplar talihsiz olsa da satıcının da art niyetli olduğunu düşünmüyorum. Umarım iki taraf için de en mantıklı şekliyle çözülür.

    Yapılması gereken şey alıcının talebine göre ürünü iade almanız veya alıcı ürünün garantiye gönderilmesini isterse süreçle sizin ilgilenmeniz, alıcı ürünün tamir edilmesini kabul ederse masrafları sizin karşılamanız.
     
    3 kişi bunu beğendi.
  11. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Kendinizi nasıl korumanız gerektiğini anlatınca laf kalabalığı oluyor .Bundan sonra alışverişleriniz de kargo hatalarını konuşun ekstra ücret ödeyip sigortalattırın ekstra sigorta ücretinin kimin ödeyeceğini konuşun bende sitede onlarca alışveriş yaptım hemde yüksek mevlalarda şimdiye kadar hiç bir sorun çıkmadı .Aras a da üç şey önerdim 1.Garantiye göndermek 2.Tamir Ettirmek 3.Tamir Edildikten Sonra iade . Daha ne yapabilirim kimse kusura bakmasın .Ürünü istemiyorsa istanbulda ( kornography yardımcı olacağını belirtti ) tamir ettirip sigortalı şekilde kargolasın tüm masraflarıda paylaşırız .
    Bir de ürün kargoda bozulmadıysa neden satıcı bozmuş oluyor alıcının bozmuş olma ihtimali neden yok bunun da bir mantığını biri açıklasın :idiot2:
     
    2 kişi bunu beğendi.
  12. complete

    complete
    Expand Collapse
    WAV

    Katılım:
    30 Kasım 2012
    Mesaj:
    822
    Alınan Beğeniler:
    1,954
    En sonunda kulaklığı forumca alacaz, sonra da tur düzenleriz, sonra da zafer hocam a kapaksız yollarız, kargo da paketin dışına düşmüştür deriz
     
    12 kişi bunu beğendi.
  13. Chaturanga

    Chaturanga
    Expand Collapse
    Analog

    Katılım:
    12 Ocak 2017
    Mesaj:
    2,017
    Alınan Beğeniler:
    5,768
    Güzel öneri hocam, 50 TL veririm toparlayalım para veren herkeste 1 er hafta kalsın, sonrada düşme testi, su testi, kola testi, yanma testi falan yapıp imha edelim :D
    --- Arka arkaya mesajlar birleştirildi, 24 Mart 2017, İlk mesaj zamanı 24 Mart 2017 ---
    @zafer çoban zafer bey kusura bakmayın konuyu tiye almış oluyoruz ama bir türlü sonuç çıkmayınca böyle oluyor, her seferinde ahanda sorun çözüldü herhalde ve karşılıklı teşekkürler iyi niyet temennileriyle konu kapanmıştır diye bakıyorum sonra bir şey değişmediğini görünce @complete hocamın önerisine destek çıkmam gerektiğini hissettim.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  14. Aras

    Aras
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    14 Mart 2015
    Mesaj:
    403
    Alınan Beğeniler:
    862
    Ürünü Yağız(kornography) Bey'e gönderdim.
     
    Collapse Signature Expand Signature
    2 kişi bunu beğendi.
  15. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Hayat kaynatınca güzel :)
     
  16. Totem

    Totem
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    12 Mayıs 2016
    Mesaj:
    252
    Alınan Beğeniler:
    116
    Yüksek mevla ne abi. :D
    Meblağ olacak o

    HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    2 kişi bunu beğendi.
  17. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    kroyum ama para bende :)
     
    2 kişi bunu beğendi.
  18. Yedaself

    Yedaself
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    21 Şubat 2013
    Mesaj:
    306
    Alınan Beğeniler:
    478
    Eğer ürün sağlamdıysa faceplate'i düşürmek için ekstra çaba sarf etmesi lazım alan kişinin. Eğer size bir garezi yoksa ₺1300 verip aldığı ürünü kim neden aynı gün içinde çaba harcayıp bozar da size bozuk geldi diye tekrar mesaj atar? Sizden bu bozuk geldi paramın yarısını ver gibi bir talebi bile olmamış.

    Sorunun çözüme varmasına da sevindim. İki tarafa da hayırlı olsun.
     
    2 kişi bunu beğendi.
  19. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Güzel cevap ama sorumun cevabı değil :) Alıcının yapma imkanı yok zaten aynı şekilde satıcının da böyle bir şey yapma imkanı yok .Sahtekarlık yapacak olsam yapıştırır satarım o şekilde niye yollayayım ayrıca yıllardır dürüst imajımı neden zedeliyim :) Gerçi 50 e yakın alış veriş yaptık bir kaza da gitti imajımız:)
     
    #59 zafer çoban, 24 Mart 2017
    Moderatör tarafından düzenlendi: 24 Mart 2017
  20. Nazım

    Nazım
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    5 Mayıs 2014
    Mesaj:
    470
    Alınan Beğeniler:
    1,295
    Yanlış algılamayın ama, imajınız kazada gitmedi, tavrınızda gitti kanımca...
     
    Collapse Signature Expand Signature
    11 kişi bunu beğendi.