Zafer Çoban

'Olumlu ve Olumsuz Görüşler' forumunda Aras tarafından 19 Mart 2017 tarihinde açılan konu

  1. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Tarzımın hangi noktasını beğenmediniz sorunun başından beri çözüm odaklı oldum .
     
  2. Baran

    Baran
    Expand Collapse
    Administrator

    Katılım:
    29 Haziran 2011
    Mesaj:
    1,415
    Alınan Beğeniler:
    3,709
    Bu konunun tamamına yeni hakim olabildik. Konu içinde bize göre birçok yanlış nokta var ama taraflar arası en son gelinen noktaya ilk olarak yazmak istedik.

    Kulaklığı yurt içinde yaptırmaya çalışmak bizce son derece sıkıntılı bir durum. Garantisi olan bir ürünün garantisini, kulaklığı bozma riski ile beraber neden alıyor taraflar anlamış değiliz. Kulaklığı yapacak olan Yağız arkadaşımıza da böyle sorunlu bir noktada ürünü yapmamasını tavsiye ederiz. Alışveriş zaten sorunlu bir noktadayken yaşanacak bir sıkıntıda sorumluluk kendisinde kalabilir ki bizce hiç gerek yok. Yine de kendi tercihi tabii.

    Geri kalan kısımlar içinse 2 tarafı da haklı görecek arkadaşlar olabilir. Yönetim olarak böyle bir sorun yaşanmışken doğru olanın satıcının ürünü geri alması olduğunu düşünüyoruz.

    Biz her her iki tarafında niyetinin kötü olmadığını düşünüyoruz. Satıcı oldukça uzun zamandır kulaklığı satışta tutuyor, birşey olmuş olsa bu kadar uzun süre satışta tutabileceğinizi düşünmüyoruz. Ürünü almak isteyen arkadaş aynı şehirde olup elden almak isteyebilirdi(veya bir tanıdığı ile). Alıcı tarafınında iyi niyetli olduğunu düşünüyoruz. Satıcıya özel bir garezi olsaydı bile 1300 lira para ödeyip kapağını açıp geri al diyecek hali yok.

    Kulaklığın üretim hatalı olduğunu düşünüyoruz. Bu durumu açarsak; binlerce ürün satıyor firma ve pekala arada yapıştırıcıyı az sürdükleri veya başka hatalar yaptıkları ürünleri olacaktır doğal olarak. Bu ürünün kargoda belki taşıma şartlarından belki hava şartlarından yapıştırıcının daha fazla tutamadan düştüğünü düşünüyoruz. Yapıştırıcısı sağlam JH ürünününde bu şekilde faceplate düşmesinin olmayacağını, alıcı veya satıcı taraftan birinin bozması için o faceplate çevresinde gözle görülür bir darbe olması gerekir.

    Kapağın düşme esnası kargoda olmasının çok büyük bir önemi olmamalı, alıcının elinde olmuş olması da bir şey farkettirmemeli. Siz bir ürün satıyorsunuz ve alıcı kullanmadan sıkıntı çıkıyorsa, zarar etseniz bile ürünü almanız gerekir. Burası ne bir araba satım yeri nede ürünün ticaretini yapıyorsunuz. Bir hobi forumu ve insanlar birbirine güvene dayalı iş yapıyor. Çok şükür bazı sorunlar dışında da Techno-fi sitesini araba alım-satım yapan zihniyete bırakmadık.

    @zafer çoban Yönetim olarak tavsiyemiz ürünü geri alıp para iadesi yapmanız. Ürünü de garantiye yollayıp, değişimini/tamiratını sağladıktan sonra tekrar satmanızı öneriyoruz.

    Buraya kadar yapılması gerekeni genel hatları ile yazdık. Bunların dışında konu içerisinde bazı yanlış gördüğümüz noktalara da değinmek istiyoruz çünkü aşağıda yazdığımız konuların bazıları sorun yaşanan başka alışverişlerde de çıkıyor.

    -Kargoda kutusundan dolayı birşey olmaz düşüncesi: Kulaklığı ve kutusunu gayet iyi bilen biri olarak kulaklığa fiziksel bir sıkıntının gelmeyeceğini bende düşünüyorum ancak kulaklıkta yaşanan sıkıntı zaten fiziksel bir darbenin getirdiği sorun olarak durmuyor. Kırılan edilen bir nokta yok, düşme var. Bu satımda 3 nokta var.
    - Satıcının ürünü bu şekilde yollaması
    - Alıcının zarar verip iade çabası
    - Yolda başına bir aksiliğin gelmesi.
    3 seçenekten kargo olanı elerseniz geriye kalan 2 seçenekten alıcı aynı gün yazmışken, mesajın alt metninde satıcının bu şekilde yollamış olduğunu söylemiş olursunuz. Üyeler bu şekilde algılamayabilir ama satıcı net olarak böyle düşünecektir. Zaten cevabı yanlışta olsa (belki alıcı yapmıştır lafı) buna itiraz etmek için yazıyor. Satıcı ürünü sağlam yolladığından emin olduğu için kendince haksızlığa itiraz ediyor.

    -Kargo tutanak mevzusu: Tartışma esnasında en dayanaksız nokta burası bize göre. Ülkedeki kargo şartlarını düşündüğünüzde böyle bir ihtimal yok. Ayrıca kulaklık işini kimse mesleği olarak yapmıyor, işlerimiz nedeni ile dışarıda olabiliriz kargoyu annemiz, babamız, eşimiz, iş arkadaşımız... teslim alabilir. Bu insanlar ne anlayacak kulaklığın sağlamlığından vs. Zaten kargo verir ve gider. Yani bunu bile bile bir sıkıntı çıktığında ee açıp tutanak tutsaydınız tarzı bir yaklaşım bize göre kurnazlıktan, ülkedeki kalitesiz hizmeti kullanmaya çalışmaktan bir adım öteye gidemez.

    -Kapak düşmüş yapıştırılır konusu, 2.el ve Ucuz olma mevzusu: En ilginç konulardan biri. Bir süre önce tartıştığım Xduuo konusunda da aynı mantık kendisini göstermişti. İyi niyetli bir biçimde yapıştırılırsa sorun düzelir diyen arkadaşları tenzih ederiz. Bu arkadaşların insanlar kırılmadan olayı tatlıya bağlamaya çalıştıklarının farkındayız ancak sorun olan nokta yapıştırıp olay büyütülmemeli tarzı yaklaşımlarda. Sizler bu olayı sorun etmiyorsunuz diye başkaları da etmeyecek/etmemeli şeklinde yaklaşım olamaz. İnsanlar 1300 lira bir kulaklığa veriyorsa heves etmiştir, hayal kurmuştur vs. mutlu olmak için para verdiğimiz bir hobide neden mutsuz olsunlar? Kimi insanlar kulaklığı kutudan ilk çıkaran olabilmek adına 0 almak isteyecek kadar özen gösterirken kimsenin sorun etme tarzında yaklaşımda bulunmaya hakkı olduğunu düşünmüyoruz. Özellikle bu durumu kullanıp 0 ürün almıyorsunuz, 2.el ürün alıyorsunuz, ucuza ürün alırken bu tip riskleri göze almalısınız tavrındaki bir savunma yapılmaya çalışılması son derece çirkindir. Siz ister o kulaklığa 10000 TL yazı ister 1 TL yazın ilanda ne yazıyorsa üründe o olmak zorundadır. Ürünün fiyatının ucuz olması ürünün sorunlu çıkabileceği anlamına mı gelecek yani? Ürünün sorunu var ise ilana yazılmak zorundadır. Yazmayıp ee ucuza aldı ne olacak tarzı bir yaklaşımı yönetim olarak kabul etmeyiz.
     
    thng, erenn, lazquest5334 ve 23 kişi daha bunu beğendi.
  3. zafer çoban

    zafer çoban
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    19 Ekim 2013
    Mesaj:
    272
    Alınan Beğeniler:
    125
    Çok güzel özetlemişsiniz. Benim ilk teklifim garantiye göndermekti ben kendi adıma Bocur Audi tarafından tamiri olduktan sonra geri almaya razıyım tekrar satışa koymam zaten. Sadece kapak düşmüş basit bir yapıştırma işlemi var. Ben o şekilde kullanırım benim için sıkıntı yok. Bu konu en azından diğer alışverişler için kargo mevzusunun da önemli bir unsur olduğunu gözler önüne sermiştir umarım. Herkese teşekkürler.
     
  4. erenn

    erenn
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    4 Ocak 2014
    Mesaj:
    230
    Alınan Beğeniler:
    521
    Bir benzeri benimde başıma gelmiş idi. Forumda güvendiğim sevdiğim bir abimden re600 almış idim ürün geldi bir heyecan açtım. Benim kulak biraz küçük olduğu için uçları takmak istedim en küçüğü taktım olmadı değiştireyim dedim. Diğerini takarken kulaklığın sağ tarafı ayrıldı sürücü falan görünüyor nazikte davranırım ama çıktı sonuçta ve kulaklık gerçekten sıfır gibi idi yani aldığım abinin bu olaydan haberi olmadığına da eminim. Akşam yapıştırdım driveri sonra ki gün anlamsız biçimde Jack ta problem çıktı bizde garantiye yolladık 2. Nesil sıfırını yolladı hifiman. Aldığım abide Ankara'da idi bence Ankara havası görmüş kulaklık İstanbul'a gelince şaşırıyor :)
     
    3 kişi bunu beğendi.
  5. Picasso16

    Picasso16
    Expand Collapse
    FLAC

    Katılım:
    18 Eylül 2013
    Mesaj:
    253
    Alınan Beğeniler:
    555
    Ben de bir örnek vereyim kesinlikle satın alan kişinin kırdığı iması taşımasın ama kıramaz neden kırsın hevesle almış diyenlere hitaben. Ben de klavye aldım gayet kötü paketlenmişti . Kutu hatta alttan yırtılmış içi gözüküyordu açmadan fotoğrafını çektim . Ptt de açtım oradaki bilgisayara taktık klavyeyi çalıştı. İkinci el olduğundan haliyle tozu vardı içinde hazır hevesliyim ışıklı mışıklı bi gazla tam detaylı temizlik yapayım dedim tüm tuşları çıkarıp öyle sileyim düşüncesiyle birkaç çıkardım 5.tuşta haliyle kendi tuş çıkarması için üretilen cımbızı kullanmadığımdan alttaki gövde parçasıyla geldi. yerine takayım derken tuş kafasını yalama yaptırdım tornavidayla da girişnce artık m harfi basılmayan tuş olmuştu ki bırak bir saat bile olmadı alalı. Sonuçta hevesle aldım çok can atıyordum itinayla yaklaştım ama bir anlık hata oluyor. Ben yapmasam evdeki çocuk yapar köpek yapar ihtimali de var. Diyeceğim hevesle almışsın niye kırayım mevzusu illa garezi olarak yapılan kötülük olması gerekmez kaza olabilir 8 saat içinde . He kötü biri olsam satan kişi çocukdu napar ne eder geri yollayıp bozuk lan bu diye geri yollardım adam gibi paketlememişsin mazeritiyle. Tekrar söylüyorum alan arkadaş yapdı demiyorum neden kırsın ki ye cevap olarak yazdım. İki taraf için de mutlu sonuç olur umarım.
     
    2 kişi bunu beğendi.